Wszystkie „srebrne” reklamy KTR (wideo case study)

W tegorocznej edycji Polskiego Konkursu Reklamy KTR przyznano 17 srebrnych nagród. Dwie zdobył projekt „Dotknij dźwięku” przygotowany dla Polskiego Radia przez agencję Hypermedia Isobar. Zapraszamy do obejrzenia opisów wszystkich nagrodzonych projektów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Dotknij dźwięku „Dotknij dźwięku” to unikalny projekt, który z pomocą innowacyjnej technologii druku 3D pozwolił ludziom doświadczyć w zupełnie nowy sposób najważniejszych dźwięków XX wieku. Słów, które zmieniły historię świata i Polski a także osobiste losy każdego z nas. Integralnym elementem akcji był event Polskiego Radia na Pikniku Naukowym, w czasie którego odbywał się druk trójwymiarowych modeli fal dźwiękowych. Zgłaszający: Hypermedia Isobar Klient: Polskie Radio Produkt: PolskieRadio.pl Dyrektor kreatywny: Maciej Nowicki Art director: Krzysztof Jagieło Copywriter: Jan Cieślar Nagrody: Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Experiental marketing Kategoria: Media Interaktywne, podkategoria: Kreatywność w technologii

Anielocannes Zakon Anielocannes Zakon Światło Złoty Lew dla Ty i Ty Young Creatives nieść na terytorium Polski. Kochajcie Anielocannes Zakon! Droga do szczęścia wiedzie przez on! Zgłaszający: tenpawlak & company Współzgłaszający: UVMW Klient: SKM SAR Produkt: Polskie eliminacje Young Creatives Cannes Lions 2013 Dyrektor kreatywny: Jacek Pawlak, Robert Mendel Art director: Robert Mendel, Jacek Walesiak Copywriter: Jacek Pawlak Ilustrator: Mateusz Kubiak Nagroda: Kategoria: Kampania

grafika

Pimp my Ride - reklama Skody Yeti Zgłaszający: Change Integrated Klient: Skoda Auto Polska Produkt: Skoda Yeti Dyrektor kreatywny: Jakub Korolczuk, Ryszard Sroka Art director: Tytus Klepacz, Adam Marzec Copywriter: Tytus Klepacz, Adam Marzec Producent agencyjny: Jan Strasik Dom produkcyjny: Caviar Montaż: Upp Prague Nagroda: Kategoria: Reklama Film, podkategoria: TV/Cinema / Motoryzacja  

Find your way in Suedtirol Szalik - infografika. Szalik, w tradycyjnym stylu i kolorystyce regionu zawierający informacje o nie wszystkim znanych zwyczajach i atrakcjach Południowego Tyrolu. Zgłaszający: Snow & Gold Klient: Południowy Tyrol / Suedtirol Produkt: Szalik - infografika Dyrektor kreatywny: Zofia Sobolewska / Krzysztof Nienałtowski Art director: Zofia Sobolewska / Krzysztof Nienałtowski Copywriter: Zofia Sobolewska / Krzysztof Nienałtowski Ilustrator: Zofia Sobolewska Nagroda: Kategoria: Ilustracja, podkategoria: Ilustracja reklamowa  

Godne Dzieciństwo Ciepły posiłek to luksus dla co czwartego dziecka w Polsce. Wspierając akcję PCK, ekskluzywne sklepy wprowadziły do swojej oferty (także online) nowe, luksusowe produkty - ciepłe posiłki. Ludzie mogli spełnić marzenia nie tylko swoje ale również dzieci i podzielić się z nimi obiadem, wysyłając SMS. Akcja była wspierana działaniami PR, online i OOH. Zgłaszający: Saatchi & Saatchi Klient: Polski Czerwony Krzyż Produkt: Akcja marketingowa obejmująca działania PR, outdoor, instore, online Dyrektor kreatywny: Max Olech, Blanka Lipińska Art director: Agata Kubień Copywriter: Quentin Carenzo, Paweł Czartoryski Art buyer: Jakub Winiarski Mock-upy: Van den Blocke, Pepto Fotograf: Arek Kempka Reżyser i operator: Kuba Łubniewski Dom produkcyjny: inhouse - Saatchi & Saatchi Poland Twórca case film: Pavle Milicevic Autor zdjęć do case film: Sylwester Kaźmierczak Producent, Saatchi & Saatchi Poland: Agnieszka Fatek Account supervisor, Saatchi & Saatchi Poland: Oksana Werbowy Account manager, Saatchi & Saatchi Poland: Anna Drozda Senior account executive, Walk PR: Kamila Papis Nagroda: Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Ambient advertising  

Tablet Sony Xperia - spot Zgłaszający: Tango Production Współzgłaszający: Partizan LA Klient: Sony / Partizan LA Produkt: Sony Xperia Tablet Kreacja: McCann Worldgroup Dom produkcyjny: Tango Production dla Partizan LA Reżyseria: Augustus Punch Zdjęcia: Nicola Peccorin Scenografia: Monika Sajko Stylista: Malwina Wędzikowska Make Up FX : Paulina Celińska Nagroda: Kategoria: Warsztat Film/Radio, podkategoria: Scenografia  

There is a City „There is a City” to film viralowy przedstawiający warszawiaków stojących na baczność podczas Godziny „W”. W 2 dni film zdobył 1,4 mln wyświetleń na YouTubie, z czego połowa z zagranicy. Film był szeroko komentowany i rozsyłany w Polsce i na świecie. Zgłaszający: Black Rabbit Klient: brak Produkt: film Dyrektor kreatywny: Wojtek Jeżowski Art director: Krzysiek Krzysztofiak Copywriter: Wojtek Jeżowski Reżyser/Producent: Wojtek Jeżowski Nagroda: Kategoria: Media interaktywne, podkategoria: Viral marketing  

Identyfikacja wizualna Gospodarstwa Ogrodniczego Łęgajny Projekt identyfikacji wizualnej i gadżetów promocyjnych dla Gospodarstwa Ogrodniczego Łęgajny. Podstawowym elementem identyfikacji wizualnej jest logo o charakterze pieczęci, operujące ilustracyjnym symbolem pomidora i liternictwem przywodzącym na myśl pnącza krzewu. Zestaw gadżetów obejmuje torbę, bombki i filcową podkładkę na stół. Zgłaszający: SAR Współzgłaszający: Monika Ostaszewska-Olszewska Studio Klient: Gospodarstwo Ogrodnicze Łęgajny Produkt: Łęgajny ID Dyrektor kreatywny: Zofia Konarska, Katarzyna Minasowicz, Monika Ostaszewska-Olszewska Art. Director: Zofia Konarska, Katarzyna Minasowicz, Monika Ostaszewska-Olszewska Copywriter: Zofia Konarska, Katarzyna Minasowicz, Monika Ostaszewska-Olszewska Nagroda: Kategoria: Design, podkategoria: Projekty identyfikacji wizualnej  

Kukbuk 2012/2013 Załączone pliki są zbiorem najlepszych, reprezentatywnych materiałów z obu numerów magazynu „Kukbuk”. Pokazują one spójność zamysłu merytorycznego, graficznego i typograficznego. Jednocześnie, dzięki naszej współpracy z wieloma artystami o silnej osobowości i niesztampowym podejściu do tematyki kulinarnej, są one niezmiernie różnorodne. Zgłaszający: Kukbuk Klient: Kukbuk Produkt: magazyn kulinarno-lajfstajlowy Dyrektor kreatywny: Oliwia Gede Art. Director: Oliwia Gede / Diana Borowska Copywriter: Agata Michalak / Daria Pawlewska / Basia Starecka Nagroda: Kategoria: Design, podkategoria: Editorial (periodyki)  

Lepiej pożyczyć z banku, niż od rodziny Rzadko kiedy reklama skutecznie udaje prawdziwe życie. Kampania "Lepiej pożyczyć z banku niż od rodziny" też go nie udaje. Ona nim po prostu jest. Zgłaszający: Brain Klient: ING Bank Śląski Produkt: Pożyczka gotówkowa Pakiet 5000 Dyrektor kreatywny: Jakub Kamiński Art director: Łukasz Ufnalewski Account manager: Barbara Szcześniak Producent agencyjny: Aleksandra Adamczewska Dyrektor kreatywny: Asiya Malinowska Copywriter: Dariusz Szablak Account Director: Anna Tyburcy Nagroda: Kategoria: Kampania  

Martwa natura Rocznie w Polsce marnuje się 9 milionów ton żywności. Jednocześnie 5 milionom Polaków brakuje jedzenia. Marnowanie jest proste, ale trudniej zrobić coś, żeby temu zapobiegać. Banki Żywności dostarczają potrzebującym żywność tuż przed upływem daty ważności, ratując ją przed zepsuciem. Zgłaszający: Grey Worldwide Warszawa Klient: Banki Żywności Produkt: Banki Żywności Dyrektor kreatywny: Katarzyna Sośnierz, Grzegorz Waliczek Art director: Agnieszka Stypa Copywriter: Renata Bujanowska, Magda Zalewska Producent w agencji: Filip Gładykowski Dom Produkcyjny: Photoby Fotograf: Peter Lippmann Retuszer: Patrick Toulmond Scenografia i stylizacja: Carole Gregoris Nagroda: Kategoria: Fotografia, podkategoria: Fotografia reklamowa  

Toyota Land Cruiser - skały Reklama pokazująca, że dzięki innowacyjnemu napędowi na 4 koła, w którym moment obrotowy przekazywany jest do tego z kół, które traci przyczepność, Toyota Land Cruiser potrafi wyjść cało z każdej terenowej opresji. Zgłaszający: Saatchi & Saatchi Klient: Toyota Motor Poland Produkt: Toyota Land Cruiser Dyrektor kreatywny: Max Olech Art. Director: Jakub Zielecki / Martin Winther Copywriter: Jakub Zielecki / Martin Winther Art. Buyer: Jakub Winiarski Ilustrator: Andrey Gordeev Account Director: Piotr Wroński Account Manager: Piotr Smólski Account Executive: Marcin Kozłowski Print Producer: Grzegorz Keller Nagroda: Kategoria: Reklama Drukowana, podkategoria: Reklama prasowa / Motoryzacja

grafika

„Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi” „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi” to społeczna kampania, zachęcająca do przekazywania 1% podatku na rzecz Fundacji Rak’n’Roll, by pomóc chorym przejść przez raka. Zgłaszający: Havas Worldwide Klient: Fundacja Rak’n’Roll Produkt: kampania społeczna, zbiórka 1% podatku na rzecz podopiecznych Fundacji Rak’n’Roll Dyrektor kreatywny: Jacek Maciejewski Art. Director: Michał Warecki Copywriter: Jacek Maciejewski, Magdalena Szymczak Designer: Tomasz Kostrzewa Flash developer: Krzysztof Petyniak Programista: Krzysztof Petyniak Producent Agencyjny: Magdalena Anyszewska Group Account Director: Małgorzata Wróblewska Senior Strategic Planner: Marcin Samek Nagroda; Kategoria: Media Interaktywne, podkategoria: Reklama w mediach spolecznosciowych  

Identyfikacja MiniMini+ Nowa identyfikacja graficzna kanału dla dzieci MiniMini+. Zgłaszający: Canal+ Cyfrowy Klient: Canal+ Produkt: Mini Mini+ Dyrektor kreatywny: Łukasz Słotwiński Art. director: Łukasz Słotwiński, Bartek Przepiórkiewicz, Bartek Walczuk Copywriter: Marcin Lewicki Ilustrator: Jarosław Mankiewicz Animacja: Bartek Przepiórkiewicz, Grzegorz Goldowski, Maciek Bałauszko, Miłosz Wlazło, Jarek Mankiewicz Design: Łukasz Słotwiński, Marcin Wiśniewski Typografia: Bartek Walczuk Muzyka: Szymon Wysocki. Nagroda: Kategoria: Design, podkategoria: Projekty identyfikacji wizualnej

grafika

Rak'n'Roll Records - niezależna wytwórnia muzyczna Fundacja Rak'n'Roll pomaga kobietom po terapii nowotworowej. Życie bez jednej piersi to życie w mono. Rak’n’Roll Records oferuje darmową muzykę w mono i sprzedaje ją w stereo. Dochód z działań pomaga kobietom po mastektomii wrócić do normalnego życia. W ciągu 3 pierwszych miesięcy R'n'R stał się największą niezależną wytwórnią muzyczną w Polsce. Zgłaszający: 180heartbeats + Jung v. Matt Klient: Fundacja Rak'n'Roll Produkt: Rak'n'Roll Records Dyrektor kreatywny: Mikołaj Sadowski Art director: Mikołaj Sadowski Copywriterzy: Adam Marzec, Tytus Klepacz Designer: Mariusz Czepiec, Zbigniew Flakus Concept Directorzy: Adam Marzec, Tytus Klepacz Account : Jolanta Mazurek Assistant account executive: Paulina Słota Nagroda: Kategoria: Kampania  

Pixel Heritage Brak ciekawych i fajnych aplikacji to podstawowa bariera przy zakupie Nokii Lumii z Windows Phone. Pixel Heritage powstał, by przełamać ten stereotyp i by zachęcić ludzi do wyboru Nokii Lumii z oferty Virgin Mobile. Kampania miała też pokazać, że Nokia to pionier fotografii mobilnej. Zgłaszający: DDB Warszawa Klient: Virgin Mobile Produkt: Nokia Lumia Dyrektor kreatywny: Zuzanna Duchniewska-Sobczak, Maciej Waligóra Art. Director: Magdalena Drozdowska Copywriter: Mateusz Książek Designer: Magdalena Drozdowska, Krzysztof Olejniczak Programista: Piotr Bialic, Piotr Hechelski - Clever Software Senior Account Manager: Katarzyna Karaim-Baranowska Nagroda: Kategoria: Media Interaktywne, podkategoria: Reklama Mobilna / Aplikacje mobilne  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"