Wzrost przychodów Multimedia Polska

Grupa Multimedia Polska miała 16,46 mln zł zysku netto w I kw. 2007 r., wzrost o 47,2% r/r.

kk-mutimedia
kk-mutimedia
Udostępnij artykuł:

Spółka Multimedia Polska miała 16,46 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2007 roku wobec 11,19 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie w środę.Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 23,83 mln zł wobec 20,04 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody wyniosły 99,96 mln zł wobec 92,28 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym, w I kw. 2007 roku spółka miała 12,90 mln zł zysku netto wobec 8,00 mln zł zysku rok wcześniej.

- Lepsze wyniki to przede wszystkim efekt wzrostu naszych internautów i abonentów telewizji kablowej. Znacząco zwiększyliśmy również baz bazę użytkowników telefonii VoIP. Do poprawy wyników przyczyniło się także przejęcie udziałów w spółce Automatic Serwis i związany z tym wzrost liczby abonentów  – mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska.

Szybciej od przychodów ze sprzedaży rosły zyski Multimedia Polska. – Wyższa rentowność spółki to m.in. efekt spadku średniego kosztu w przeliczeniu na jedną usługę. Koszt ten obniżył się w ciągu roku o 13,5% i wyniósł 19,6 zł. To przede wszystkim efekt pakietyzacji usług oraz konsekwentnej kontroli kosztów – wyjaśnia Prezes Rogowski.

Struktura przychodów Multimedia Polska pozostaje na zrównoważonym poziomie. Zmieniła się nieznacznie w stosunku do I kwartału 2006 r. Udział przychodów z telewizji kablowej był na podobnym poziomie (ponad 48%). Wzrósł natomiast udział szerokopasmowego dostępu do Internetu (z 17% do 20,5%). Zmniejszył się udział telefonii stacjonarnej z 32,7% na 28,7%. Zwiększenie udziału Internetu w strukturze przychodów potwierdza dynamiczny wzrost użytkowników tej usługi. Ich liczba  wzrosła o około 53% do 166 tys. Dynamicznie rośnie liczba abonentów  korzystających z telefonii VoIP. Zwiększyła się z 27,9 tys. w I kwartale 2006 r. do 48,4 tys. na koniec marca 2007 r. Rośnie też przychód na abonenta korzystającego z VoIP. Zwiększył się o 13% do 41,35 zł.

– Oczekujemy, że podobne tendencje będą kontynuowane w kolejnych kwartałach. Dynamicznie będzie rosła liczba użytkowników szerokopasmowego dostępu do internetu i telefonii VoIP. Spodziewamy się też, że wprowadzenie kablowej telewizji cyfrowej powinno przyczynić się znacznego wzrostu liczby klientów korzystających z tej innowacyjnej usługi – mówi Prezes Andrzej Rogowski.

Wzrost liczby Na koniec I kwartału 2007 r. klienci Multimedia Polska korzystali łącznie z 861,8  tys. usług (RGU - telewizja, Internet i telefon). Liczba RGU powiększyła się o blisko 55 tys. w stosunku do 31 grudnia 2006 r. Z usług Multimedia Polska na koniec I kwartału 2007 r. korzystało łącznie Spółka dostarczała usługi 601,9 tys. abonentom.

Dzięki wzrostowi sprzedaży usług pakietowych, w tym Triple Play, rośnie także średni przychód na abonenta (ARPU). W I kwartale 2007 r. wyniósł 54,54 zł czyli 1,5% więcej niż w IV kwartale 2006 r. Z usługi Double Play (dwie wybrane usługi w pakiecie) i Triple Play (wszystkie trzy usługi w pakiecie) korzystało na koniec marca 2007 r. łącznie 169 tys. użytkowników. Podwójny pakiet wykupiło 132,4 tys. abonentów, a potrójny - 36,6 tys. Zwiększa wskaźnik liczby usług na jednego abonenta. Na jednego klienta Multimedia Polska przypadało w I kwartale 2007 r. średnio 1,43 usługi, podczas gdy w IV kwartale 2006 r. było to 1,4.

– Osiągnięte wyniki potwierdzają skłonność klientów do zakupu łączonych usług czyli pakietów. Wpływa to korzystnie na wyniki finansowe i operacyjne spółki – mówi Prezes Andrzej Rogowski.

Inwestycje Multimedia Polska Grupa Multimedia Polska zainwestowała w I kwartale 2007 r. 92,5 mln zł. Większość środków przeznaczono na przejęcie spółki Automatic Serwis (54,5 mln zł). Około 38 mln zł, spółka zainwestowała w rozbudowę i modernizację sieci, podłączenie nowych abonentów, a także zakup sprzętu. Około 90% tych wydatków przeznaczono na projekty rozwojowe, które przyczynią się do wzrostu przychodów w tym roku i latach kolejnych. Dzięki dokonanym inwestycjom około 93% gospodarstw w zasięgu sieci Multimedia Polska było gotowych do świadczenia dostępu do szerokopasmowego internetu, a 64% telefonii. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online