„X Factor 2” pokazywany był w okresie od 3 marca do 2 czerwca br. soboty o 20.00. Program miał średnio 3,05 mln widzów, 21,40 proc. udziału w grupie 4+ oraz 27,01 proc. wśród widzów między 16 a 49 rokiem życia - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl. Program
Z kolei pierwsza seria nadawana w analogicznym okresie ub.r. (tylko, że w niedziele o 20.00) notowała znacznie wyższe wyniki oglądalności. Oglądało ją bowiem aż 4,48 mln widzów przy udziałach wynoszących 27,35 proc. w grupie 4+ oraz 34,71 proc. w grupie komercyjnej (więcej na ten temat).
Największą widownię zgromadził odcinek castingowy z 10 marca, który śledziło 3,93 mln osób przy udziałach wynoszących 24,7 proc. w grupie 4+ oraz 30,9 proc. w grupie komercyjnej. Odcinek finałowy nadany 2 czerwca miał natomiast 3,12 mln oglądających oraz odpowiednio 21,74 proc oraz 26,43 proc udziału.

Liderem podczas emisji programu „X Factor” była TVP1 z 3,09 mln widzów i 21,66 proc. udziału w rynku. Nadawała ona wówczas głównie serial "Komisarz Alex", a także m.in. „Sport”, „Prognozę pogody” oraz filmy. Trzecie miejsce należało do TVP2 (2,04 mln widzów i 14,27 proc. udziału; ”Bitwa na głosy”, „Kabaretowy Klub Dwójki”), a czwarte - do Polsatu (1,76 mln widzów i 12,35 proc. udziału; filmy). Natomiast w grupie komercyjnej talent-show TVN nadal był zdecydowanym liderem rynku.
Drugą edycję „X Factora” wygrał Dawid Podsiadło (więcej na ten temat). Wiosną 2013 roku TVN planuje nadać trzecią serię talent-show.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji „X Factor”
Pięć topowych odcinków show











