W trzecim kwartale 2025 roku przychody Żabka Group od klientów końcowych sięgnęły 8,52 mld zł, o 13,6 proc. więcej niż przed rokiem. Przy wzroście zapasów magazynowych z 216 do 250 mln zł i marży franczyzobiorców o 27 proc. do 1,32 mld zł jej przychody zwiększyły się o 13,1 proc. do 7,44 mld.
To nieco więcej niż średnia prognoz dotyczących przychodów od analityków pytanych przez PAP, która wyniosła 7,396 mld zł.
Sprzedaż porównywalna w zeszłym kwartale wzrosła o 4,5 proc. Wcześniej ten wskaźnik, związany m.in. z poziomem inflacji, był wyższy: w pierwszych trzech kwartałach br. wyniósł 5,5 proc., a rok wcześniej 8,6 proc.
Cyfrowe usługi Żabki mocno w górę
Sklepy Żabka w minionym kwartale wypracowały 8,13 mld zł przychodów od klientów końcowych, o 12,8 proc. więcej niż przed rokiem. Natomiast w trzech kwartałach poszły w górę o 14,1 proc.: z 20,39 do 23,27 mld zł.

Na prawie 3 mld zł wzrostu złożyło się 1,46 mld sprzedaży w nowych sklepach, 1,08 mld ze zwiększenia się sprzedaży porównywalnej i 335 mln z tzw. nowych silników rozwoju, czyli usług cyfrowych na czele z Maczfitem i Dietly oraz działalności w Rumunii. Owe silniki w trzech kwartałach br. zanotowały 1,12 mld zł przychodów, o 42,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
– Utrzymujemy stabilny wzrost we wszystkich kluczowych obszarach działalności, wykorzystując synergie między rozwojem sieci, cyfryzacją i innowacjami produktowymi. Dynamicznie przyspieszamy ekspansję – jesteśmy na dobrej drodze do przekroczenia zaktualizowanego celu ponad 1 300 nowych otwarć w tym roku oraz do osiągnięcia celu około 16 tysięcy sklepów w Polsce i Rumunii do końca 2028 roku – wyliczył w komunikacie Tomasz Suchański, CEO Żabka Group.

12 tys. sklepów Żabka w Polsce
Na koniec września Żabka miała 12 099 sklepów, wobec 10 906 przed rokiem. Od wiosny ub.r. sieć jest obecna, pod szyldem Froo, w Rumunii. Na koniec ub.r. miała tam 60 placówek, a od stycznia do września br. otworzyła kolejne 67.
Łącznie firma w pierwszych trzech kwartałach br. uruchomiła 1 127 sklepów i zamknęła 97. W poniedziałek poinformowała, że otworzyła swoją placówkę numer 12 tys. w Polsce.
– Otwarcie 12 tysięcznego sklepu ma dla nas ważne znaczenie symboliczne, które dowodzi, że nasz model convenience odpowiada na oczekiwania współczesnych klientów i naszych franczyzobiorców. To dowód konsekwentnej realizacji strategii, dzięki której dziś znajdujemy się u progu jeszcze większego przyspieszenia naszego rozwoju – podkreślił w komunikacie Adam Manikowski, CEO jednostki biznesowej Żabka Polska.

W minionym kwartale koszty sprzedaży Żabka Group zwiększyły się r/r o 13,2 proc. do 5,92 mld zł. Jej wydatki ogólne i administracyjne wzrosły ze 126 do 134 mln zł, te dotyczące technologii, innowacji i rozwoju – z 57 do 85 mln, a te na marketingu tak jak przed rokiem wyniosły 69 mln.
Na poziomie skorygowanej EBITDA firma wypracowała wzrost kwartalnej marży z 14,9 do 15 proc. i zysku z 1,12 do 1,28 mld zł.

Natomiast zysk netto podskoczył z 341 do 505 mln zł, do czego przyczynił się spadek wydatków inwestycyjnych z 407 do 345 mln zł i ujemnego bilansu kosztów i przychodów finansowych z 226 do 147 mln.
– Po udanej emisji obligacji w maju br., we wrześniu poprawiliśmy warunki finansowania poprzez wydłużenie terminów zapadalności i obniżenie marż kredytowych. W połączeniu z korzyściami podatkowymi pozwoliło nam to osiągnąć marżę zysku netto po pierwszych 9 miesiącach br. na poziomie 2,8 proc. Ten kierunek rozwoju dobrze pozycjonuje nas do realizacji naszych oczekiwań, z marżą skorygowanego zysku netto zbliżającą się do naszego celu 3 proc. już w 2025 rok – mówi Marta Wrochna-Łastowska, dyrektor finansowa Żabka Group.
W pierwszych trzech kwartałach br. Żabka Group osiągnęła 2,93 mld zł skorygowanego zysku EBITDA i 530 mln zł zysku netto, wobec odpowiednio 2,52 mld i 420 mln rok wcześniej.










