Zyskowne lato Żabki. W Polsce przebiła kolejny pułap

Żabka Group w trzecim kwartale 2025 roku przy wzroście przychodów o 13 proc. osiągnęła wyższą marżowość niż przed rokiem, a jej czysty zysk poszedł w górę o prawie połowę. Firma zmniejszyła wydatki inwestycyjne. W Polsce przekroczyła właśnie poziom 12 tys. sklepów.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Zyskowne lato Żabki. W Polsce przebiła kolejny pułap
Fot. materiały prasowe Żabki

W trzecim kwartale 2025 roku przychody Żabka Group od klientów końcowych sięgnęły 8,52 mld zł, o 13,6 proc. więcej niż przed rokiem. Przy wzroście zapasów magazynowych z 216 do 250 mln zł i marży franczyzobiorców o 27 proc. do 1,32 mld zł jej przychody zwiększyły się o 13,1 proc. do 7,44 mld.

To nieco więcej niż średnia prognoz dotyczących przychodów od analityków pytanych przez PAP, która wyniosła 7,396 mld zł.

Sprzedaż porównywalna w zeszłym kwartale wzrosła o 4,5 proc. Wcześniej ten wskaźnik, związany m.in. z poziomem inflacji, był wyższy: w pierwszych trzech kwartałach br. wyniósł 5,5 proc., a rok wcześniej 8,6 proc.

Cyfrowe usługi Żabki mocno w górę

Sklepy Żabka w minionym kwartale wypracowały 8,13 mld zł przychodów od klientów końcowych, o 12,8 proc. więcej niż przed rokiem. Natomiast w trzech kwartałach poszły w górę o 14,1 proc.: z 20,39 do 23,27 mld zł.

Na prawie 3 mld zł wzrostu złożyło się 1,46 mld sprzedaży w nowych sklepach, 1,08 mld ze zwiększenia się sprzedaży porównywalnej i 335 mln z tzw. nowych silników rozwoju, czyli usług cyfrowych na czele z Maczfitem i Dietly oraz działalności w Rumunii. Owe silniki w trzech kwartałach br. zanotowały 1,12 mld zł przychodów, o 42,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

– Utrzymujemy stabilny wzrost we wszystkich kluczowych obszarach działalności, wykorzystując synergie między rozwojem sieci, cyfryzacją i innowacjami produktowymi. Dynamicznie przyspieszamy ekspansję – jesteśmy na dobrej drodze do przekroczenia zaktualizowanego celu ponad 1 300 nowych otwarć w tym roku oraz do osiągnięcia celu około 16 tysięcy sklepów w Polsce i Rumunii do końca 2028 roku – wyliczył w komunikacie Tomasz Suchański, CEO Żabka Group.

12 tys. sklepów Żabka w Polsce

Na koniec września Żabka miała 12 099 sklepów, wobec 10 906 przed rokiem. Od wiosny ub.r. sieć jest obecna, pod szyldem Froo, w Rumunii. Na koniec ub.r. miała tam 60 placówek, a od stycznia do września br. otworzyła kolejne 67.

Łącznie firma w pierwszych trzech kwartałach br. uruchomiła 1 127 sklepów i zamknęła 97. W poniedziałek poinformowała, że otworzyła swoją placówkę numer 12 tys. w Polsce.

– Otwarcie 12 tysięcznego sklepu ma dla nas ważne znaczenie symboliczne, które dowodzi, że nasz model convenience odpowiada na oczekiwania współczesnych klientów i naszych franczyzobiorców. To dowód konsekwentnej realizacji strategii, dzięki której dziś znajdujemy się u progu jeszcze większego przyspieszenia naszego rozwoju – podkreślił w komunikacie Adam Manikowski, CEO jednostki biznesowej Żabka Polska.

Wyniki finansowe Żabka Group
Wyniki finansowe Żabka Group © Licencjodawca

W minionym kwartale koszty sprzedaży Żabka Group zwiększyły się r/r o 13,2 proc. do 5,92 mld zł. Jej wydatki ogólne i administracyjne wzrosły ze 126 do 134 mln zł, te dotyczące technologii, innowacji i rozwoju – z 57 do 85 mln, a te na marketingu tak jak przed rokiem wyniosły 69 mln.

Na poziomie skorygowanej EBITDA firma wypracowała wzrost kwartalnej marży z 14,9 do 15 proc. i zysku z 1,12 do 1,28 mld zł.

Natomiast zysk netto podskoczył z 341 do 505 mln zł, do czego przyczynił się spadek wydatków inwestycyjnych z 407 do 345 mln zł i ujemnego bilansu kosztów i przychodów finansowych z 226 do 147 mln.

– Po udanej emisji obligacji w maju br., we wrześniu poprawiliśmy warunki finansowania poprzez wydłużenie terminów zapadalności i obniżenie marż kredytowych. W połączeniu z korzyściami podatkowymi pozwoliło nam to osiągnąć marżę zysku netto po pierwszych 9 miesiącach br. na poziomie 2,8 proc. Ten kierunek rozwoju dobrze pozycjonuje nas do realizacji naszych oczekiwań, z marżą skorygowanego zysku netto zbliżającą się do naszego celu 3 proc. już w 2025 rok – mówi Marta Wrochna-Łastowska, dyrektor finansowa Żabka Group.

Wyniki finansowe Żabka Group
Wyniki finansowe Żabka Group © Licencjodawca

W pierwszych trzech kwartałach br. Żabka Group osiągnęła 2,93 mld zł skorygowanego zysku EBITDA i 530 mln zł zysku netto, wobec odpowiednio 2,52 mld i 420 mln rok wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]