Zakupy online w niedziele zdarza się realizować 81 proc. e-konsumentów. Takie zakupy deklaruje 80 proc. kobiet i 81 proc. mężczyzn, 59 proc. osób w wieku 55+ i 85 proc. osób w wieku 25-34 lata. W przypadku rodziców wskaźnik takich zakupów jest nieco wyższy niż średnia i sięga 84 proc.
Niezależnie od badanego segmentu konsumentów, wskaźnik kupowania w niedziele w sieci nie spada poniżej 65 proc.

Kupujący w internecie w niedziele wskazują wiele atutów takich zakupów. Przede wszystkim uważają, że niedzielne e-zakupy ułatwiają im życie i pozwalają optymalizować zarówno czas, jak i same zakupy oraz podejmować mądre decyzje konsumenckie. Podobnie twierdzą osoby posiadające dzieci. Według 3/4 badanych kupujących online możliwość dokonania e-zakupów w niedzielę sprawia, że mamy więcej czasu dla bliskich. Zdanie to podzielają zarówno kobiety, jak i mężczyźni, a także 73 proc. przebadanych rodziców i 59 proc. osób w wieku 55+.

Polacy oceniają też robienie zakupów w sieci w niedziele jako naturalne, wygodne i praktyczne. Jako niewłaściwe ocenia takie zakupy 20 proc. internautów oraz 8 proc. e-kupujących i 5 proc. e-kupujących w niedziele.
Z badania wynika także, że zakupy online w niedziele nie przeszkadzają Polakom odpoczywać. E-kupujący w niedziele częściej niż statystycznie Polacy wskazują, że tego dnia najczęściej relaksują się oraz spędzają czas z bliskimi.

Możliwość dokonywania zakupów w niedziele popiera 62 proc. rodziców i 70 proc. osób, które wskazały, że rodzina jest dla nich najważniejszą wartością.

Badanie zostało zrealizowane przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej w dniach 16-22 marca 2017 r., metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interview), przy pomocy responsywnych ankiet elektronicznych emitowanych na stronach www oraz w wysyłce mailowej. Zebrane zostały opinie 1260 Polaków, w tym 599 kupujących w internecie i 383 pracujących w sektorze e-handlu. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej i odpowiada strukturze polskich internautów w wieku 15 i więcej lat pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania. W analizie wzięte zostały pod uwagę tylko kompletne ankiety.











