Budowanie prawdziwego, długookresowego zaufania wymaga wiele wysiłku i zaangażowania. Powód, dla którego powinniśmy o nie walczyć, jest bardzo prosty. Im bardziej klienci nam ufają, tym więcej osób które odwiedziły naszą stronę rzeczywiście stanie się naszymi klientami. Jest o co grać, prawda?
Na początek musimy się zastanowić czego obawiają się nasi klienci. Na szczycie listy bez wątpienia znajdą się obawy o niepożądane użycie danych osobowych, związane z możliwą wadliwością produktu, jego niezgodnością z towarem rzeczywiście zamawianym lub po prostu brak dostawy w ogóle. Konsumenci boją się też problemów w razie chęci zwrotu lub wymiany oraz trudności w kontakcie ze sprzedającym. Wszystkie te obawy spowodowane są właśnie brakiem zaufania.
Klient wchodząc na naszą witrynę ocenia ją już po kilku sekundach. Również w tym przypadku najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Strona musi mieć profesjonalny wygląd, sprawnie działać i nie nudzić klienta, bo w przeciwnym wypadku od razu ją opuści i zacznie szukać innego sklepu. Bardzo ważne jest także zamieszczenie na stronie wszelkich informacji o firmie i danych kontaktowych. Dobrym pomysłem jest też przedstawienie załogi. Ufamy bowiem ludziom których znamy, dlatego klienci powinni wiedzieć o nas jak najwięcej, tak aby nie mieli wątpliwości czy naprawdę istniejemy. Dodatkowo, zaufanie buduje możliwość skontaktowania się z konkretną osobą, określonym pracownikiem sklepu. Aby jeszcze skuteczniej przekonać klientów, że warto skorzystać z naszych usług, warto pomyśleć o wstawieniu na stronę referencji i rekomendacji od naszych klientów lub firm, z którymi współpracujemy. Można też, a nawet należy pochwalić się wszelkimi nagrodami i wyróżnieniami jaki otrzymała nasza firma lub marka.

Na zaufanie klientów pracujemy jednak nie tylko podczas ich przebywania na naszej stronie. Nie możemy zapomnieć o kliencie podczas gdy oczekuje on na dostarczenia zamówienia. Ważna jest cała obsługa posprzedażowa. Warto zadbać o to, żeby odpowiadać na wszelkie pytania klientów, informować ich na bieżąco o statusie zamówienia czy potem pomóc w przypadku ewentualnej reklamacji lub zwrotu. Wszystkie zapytania od klientów są niezwykle ważne, musimy na nie odpowiadać szybko, regularnie i kompetentnie.
Szanując naszych klientów i pamiętając o konsekwencjach nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych, musimy szczególnie zadbać także o ten aspekt. Żądajmy zatem tylko tych danych, których naprawdę potrzebujemy. Poinformujmy i zapewnijmy klientów o tym, że przekazane nam dane są bezpieczne i nie zostaną wykorzystane wbrew ich woli.

Kluczem do sukcesu jest utrzymywanie stałej relacji z klientami. Sklep internetowy nie musi być bowiem miejscem, gdzie ludzie tylko robią zakupy. Możemy skutecznie budować i wzmacniać więź z klientami, na przykład prowadząc blog czy wysyłając newslettery – mówi Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET - Warto w końcu pamiętać, że zaufanie obecnych klientów ma ogromny wpływ na nasz wizerunek i jest szansą na pozyskanie kolejnych lojalnych klientów. Kupujący muszą wiedzieć, że jesteśmy wiarygodną i profesjonalną firmą – dodaje.
dostarczył
infoWire.pl











