Zdrożeją reklamy w "Fakcie"

'Fakt' chce zarobić na sprzedaży reklam ponad 90 mln zł brutto w 2004 r.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

'Fakt', wydawany przez wydawnictwo Axel Springer Polska, zamierza zdobyć w tym roku około 5% rynku reklamy w prasie codziennej, powiedział agencji ISB w piątek Rafał Grudowski, dyrektor ds. sprzedaży dziennika "Fakt".

"Plan minimum na ten rok zakłada zdobycie co najmniej takiego samego udziału w rynku reklamy prasy codziennej, jaką ma 'Super Express'. Plan maksimum, to wywalczenie udziału pomiędzy 'Super Expressem' a 'Gazetą Wyborczą'" - powiedział ISB Grudowski.

Według danych Agory Monitoring udział "Super Expressu" w rynku reklamy w gazetach wynosi ok. 4,7%. W ub. roku zarobił na reklamach 89,3 mln zł brutto (wg cen podawanych w cennikach, bez uwzględnienia rabatów i upustów, które w praktyce mogą przekraczać nawet 50%). Udział wydawanej przez Agorę "Gazety Wyborczej" oscyluje wokół 47%.

Według Grudowskiego w poniedziałkowych, czwartkowych i piątkowych wydaniach "Faktu" sprzedaje się 100% powierzchni reklamowej. W pozostałe dni tygodnia "obłożenie" reklamami jest podobne jak w innych dziennikach.

Rafał Grudowski zapowiedział, że od 1 marca ceny reklam w "Fakcie" wzrosną znacząco. Nie chciał jednak podać konkretnych kwot, ani wzrostu w procentach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"