Iberion to wydawca portali Goniec.pl, Swiatgwiazd.pl, Rolnik.info, Lelum.pl i Pacjenci.pl. Za działalność tych serwisów odpowiadała dotąd Karolina Szmulewicz, piastująca w firmie od marca br. funkcję chief media officer.
Jak ustaliliśmy, Szmulewicz pozostaje na tym stanowisku, ale ma skupić się ma teraz bardziej na social mediach czy kwestiach reklamowych. Obszar wydawniczy firmy (chodzi o serwisy WWW, bez social mediów i wideo) przeszedł z kolei pod kontrolę Maksymiliana Tomanka, wiceprezesa Iberionu.
Z firmą jest on związany od 10 lat. Na początku był aktywnie zaangażowany w działania dziennikarsko-wydawnicze na wielu stanowiskach, ale w ostatnich latach bezpośrednie zarządzanie redakcjami było w rękach innych menadżerów. Teraz ma się to zmienić.

To prawdopodobnie reakcja na spadające wyniki odwiedzalności serwisów. Z danych Mediapanelu wynika, że wrześniu br. serwisy Iberionu miały 7,78 mln realnych użytkowników, podczas gdy w lipcu i sierpniu br. było to po ok 8,36 mln. Z kolei rok zaczynał z wynikiem 10,5 mln RU w styczniu (serwisy nie są objęte audytem site centric). Wydawca niedawno przywrócił do życia serwis Lelum.pl, który wygaszał na początku roku.
Firma o zmianach poinformowała kluczowych pracowników podczas spotkania we wtorek. Nasze informacje potwierdziliśmy w dwóch źródłach.
Oficjalnie Iberion nie komentuje tych zmian. Nieoficjalnie usłyszeliśmy jedynie, że to decyzja taktyczna związana z koniecznością obsługi znacznie większej liczby kampanii reklamowych w sektorze wideo w czwartym kwartale
Karuzela personalna w Iberionie
To już kolejne zmiany w Iberionie. Od września w firmie poszerzono kierownictwo: dołączyła do niego była prezeska Wirtualnej Polski Media Joanna Pawlak, która objęła funkcję chief operating officer. Jest odpowiedzialna za bieżące działania operacyjne firmy oraz współtworzenie strategii rozwoju.

Z Iberionu odszedł natomiast dyrektor wideo Kamil Kacperczyk. Zastąpiła go Maja Urban, związana z firmą od dwóch lat.
W 2024 roku Iberion wypracował wzrost przychodów reklamowych o 17,7 proc do 25,56 mln zł. Jego koszty zwiększyły się jednak dużo mocniej, przez co zysk netto zmalał z 3,64 do 3,04 mln.












