Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 21 Czerwca 2017
 
 
 
TVP zwróci Opolu 400 tys. zł dofinansowania festiwalu. Zapłaci 160 tys. za organizację, dostanie 200 tys. zł za reklamy
 
W ramach nowego porozumienia dotyczącego organizacji Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu Telewizja Polska zwróci miastu 400 tys. zł pierwszej transzy dofinansowania wynikającego z poprzedniej umowy. Nadawca zapłaci też 160 tys. zł za korzystanie z marki festiwalu i wynajem opolskiego amfiteatru. Miasto nie ma żadnego wpływu na program artystyczny imprezy. więcej
 
 
"Vogue Polska" wejdzie na rynek w I kwartale 2018. Naczelnym Filip Niedenthal
 
W I kwartale 2018 roku na rynku pojawi się polska wersja magazynu "Vogue". Redaktorem naczelnym będzie Filip Niedenthal, ambasadorem marki modelka Małgorzata Bela, a wydawcą pisma Katarzyna Kulczyk. więcej
 
 
,,Do Rzeczy" i ,,Wprost" z największymi spadkami, zyskuje ,,Tygodnik Powszechny"
 
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w kwietniu br. był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazło się „Do Rzeczy” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Publicis Groupe zakazuje swoim agencjom udziału w konkursach reklamowych
 
Arthur Sadoun, nowy chief executive officer Publicis Groupe zakazał wszystkim agencjom należącym do tego holdingu na całym świecie udziału w jakichkolwiek festiwalach i konkursach reklamowych, targach oraz innych płatnych promocyjnych wydarzeniach branżowych. więcej
 
 
Netflix wprowadza historie interaktywne, zdecydujemy o losach bohaterów
 
W serwisie Netflix pojawił się „Kot w butach: Uwięziony w baśni” - pierwszy film dla dzieci stworzony w ramach projektu historie interaktywne. Od innych bajek odróżnia go fakt, że widzowie mogą wybrać kilka wariantów przebiegu akcji i decydować o losie bohaterów. Na razie film jest dostępny w aplikacji na iOS i wybranych urządzeniach, w kolejce czekają kolejne tytuły. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Kosztowny sprzęt, kłopoty z monetyzacją i słabej jakości treści barierami dla sukcesu VR w mediach newsowych. ,,Problem wieku dziecięcego" więcej
 
Agencja DDB&tribal Warszawa wśród zwycięzców Facebook Awards 2017 więcej
 
RMF FM umacnia się na pozycji lidera, najwięcej zyskały TOK FM i Antyradio więcej
 
100 tys. sprzedanych egz. pierwszego wydania ,,Przekroju", nowy numer w nakładzie 120 tys. egz. więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Technik emisji Grupa Wirtualna Polska
Analityk Biznesowy Allegro
Specjalista ds. Sprzedaży Specjalnej TVN
Digital Communication Planner Buyer MEC
TV Planner Buyer MEC
Account Manager - Retail Cheil
Redaktor Video Grupa ZPR Media
Reporter TVN
Copywriter Cheil
Ad Sales Analyst, CEE Viacom International Media Networks
Oświetleniowiec Onet.pl
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
UX Designer/Analyst Onet.pl
Business Development Manager Onet.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVP zwróci Opolu 400 tys. zł dofinansowania festiwalu. Zapłaci 160 tys. za organizację, dostanie 200 tys. zł za reklamy

W ramach nowego porozumienia dotyczącego organizacji Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu Telewizja Polska zwróci miastu 400 tys. zł pierwszej transzy dofinansowania wynikającego z poprzedniej umowy. Nadawca zapłaci też 160 tys. zł za korzystanie z marki festiwalu i wynajem opolskiego amfiteatru. Miasto nie ma żadnego wpływu na program artystyczny imprezy. więcej

nc+ promuje ofertę dla seniorów. Zgodne z prawem ominięcie abonamentu RTV

Na fali toczącej się dyskusji o planowanej przez PiS nowelizacji ustawy abonamentowej, platforma nc+ przygotowała promocję dla 75-latków, zwolnionych z płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego. W ten sposób można ominąć obowiązek płacenia daniny, bo przedstawiona nowela nie wprowadza powszechności ani żadnych skutecznych narzędzi do kontroli rejestracji telewizorów. więcej

Dziennikarka Nowa TV uniewinniona. W ramach prowokacji udawała urzędniczkę MSWiA

Sąd Rejonowy w Zambrowie uniewinnił dziennikarkę stacji Nowa TV (ZPR Media), która w styczniu dopuściła się prowokacji dziennikarskiej, od zarzutu nieuzasadnionego wezwania policji. Jednocześnie uznał jej winę w sprawie podawania policjantom nieprawdziwych danych. Odstąpił  jednak od wymierzenia za to kary. więcej

120 tys. widzów ,,Dzień dobry Polsko". 2,79 mln zł z reklam

Morning-show „Dzień dobry Polsko” śledziło średnio 124 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji magazynu zajęła drugie miejsce wśród stacji z tzw. „wielkiej czwórki”, przegrywając z Polsatem. Wpływy z reklam wyniosły 2,79 mln zł. więcej

Sebastian Fabijański, Marek Kalita i Michał Żurawski w obsadzie serialu AXN ,,Ultraviolet" (zdjęcia)

W szykowanym na jesień nowym polskim serialu AXN pt. „Ultraviolet” wystąpią Sebastian Fabijański, Bartłomiej Topa, Marek Kalita, Michał Żurawski i Magdalena Czerwińska. więcej

Prezenter prognozy pogody TVP podejrzany w ,,aferze spółdzielczej"

Prokuratur Okręgowa w Warszawie postawiła Jackowi S., prezenterowi prognozy pogody w TVP, zarzuty karne o niegospodarność oraz działanie na szkodę majątkową Śródmiejskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Warszawie. Pogodynek został zawieszony w obowiązkach pracownika TVP. więcej

Jacek Kurski: oglądalność TVP Info zaniżona w pomiarze Nielsena, politycy PO nie mogą sobie pozwolić na bojkot

Według Jacka Kurskiego politycy Platformy Obywatelskiej nie zdecydują się na bojkot Telewizji Polskiej, ponieważ zapewnia ona dużo większy odzew niż stacje komercyjne. Prezes TVP podkreśla, że oglądalność TVP Info jest mocno niedoszacowana w pomiarze Nielsen Audience Measurement. - W rzeczywistości w szczytowym momencie ogląda ten kanał jednocześnie 1,3-1,5 mln widzów - informuje Kurski. więcej

FIM Speedway Grand Prix i Monster Energy FIM Drużynowego PŚ na żużlu do 2021 roku w nc+

Platforma nc+ przedłużyła umowę z BSI Speedway Limited na prawa telewizyjne do pokazywania cyklu FIM Speedway Grand Prix oraz Monster Energy FIM Drużynowego Pucharu Świata na żużlu do 2021 roku. więcej

Wszystkie etapy Tour de France na żywo w Eurosporcie

Eurosport rozszerzył swoją umowę z Europejską Unią Nadawców oraz Amaury Sport Organisation dotyczącą transmisji z Tour de France. W 2017, 2018 i 2019 roku nadawca w każdym z 54 krajów będzie pokazywać wszystkie etapy wyścigów kolarskich od startu do mety. więcej

Agnieszka Dejneka za Piotra Gursztyna szefem programowym TVP

Zarząd TVP zdecydował o powierzeniu Agnieszce Dejnece obowiązków dyrektora biura koordynacji programowej. Dotychczasowy szef programowy Piotr Gursztyn przebywa na urlopie. więcej

Kanał E-Sport dostępny w sieci Inea

Stacja E-Sport została włączona do ofert sieci kablowej Inea. Do końca września w ramach promocji będzie dostępna dla wszystkich klientów telewizji cyfrowej operatora. więcej

Inea z ofertą dla graczy

Sieć Inea wprowadziła nową ofertę, kierowana do fanów gier multiplayerowych. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
PiS za przyjęciem informacji z działalności RMN i KRRiT. Czabański: pierwszy krok na drodze do wzmocnienia mediów publicznych

Posłowie PiS zapowiedzieli we wtorek w Sejmie, że będą za przyjęciem sprawozdania KRRiT za 2016 r. i informacji z działalności Rady Mediów Narodowych; PO, Nowoczesna i PSL będą za odrzuceniem obu dokumentów. Kukiz'15 krytykuje RMN, a sprawozdanie KRRiT nazywa "technokratycznym". więcej

 
Startuje "Lato z Radiem 2017". Najpierw w studio, od soboty w plenerze

W czwartek, 22 czerwca, startuje tegoroczne "Lato z Radiem". Dwa dni później zaczyna się letnia trasa "Lata z radiem" - na początek koncertem w Płońsku. Zagrają Maryla Rodowicz, Kasia Popowska i Szymon Wydra & Carpe Diem. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Trójmieście. Rośnie TOK FM, traci Trójka

Nowym liderem rynku radiowego w Trójmieście w najnowszej fali badań słuchalności radia było RMF FM. Podium uzupełniają Trójka i Radio ZET - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Publicis Groupe zakazuje swoim agencjom udziału w konkursach reklamowych

Arthur Sadoun, nowy chief executive officer Publicis Groupe zakazał wszystkim agencjom należącym do tego holdingu na całym świecie udziału w jakichkolwiek festiwalach i konkursach reklamowych, targach oraz innych płatnych promocyjnych wydarzeniach branżowych. więcej

Kampania ,,English for beginners" Allegro powalczy o nagrodę na Cannes Lions 2017

Agencja Bardzo otrzymała nominację na tegorocznym festiwalu reklamowym Cannes Lions. Jej kampania dla Allegro powalczy w kategorii Lions Entertainment. więcej

CN Group, El Padre i ICP Group zajmą się obsługą eventowo-marketingową PGE

Agencje CN Group, El Padre i ICP Group wygrały przetarg Polskiej Grupy Energetycznej na jej obsługę eventowo-marketingową. Wartość budżetu wynosi ponad 10 mln zł. więcej

Publicis Groupe uruchomi platformę Marcel. Czas na AI i machine learning

Publicis Groupe planuje w 2018 roku uruchomić platformę Marcel, która ma ułatwić współpracę pomiędzy blisko 80 tys. pracownikami jej 200 biur w 30 krajach na całym świecie. więcej

Jacek Karolak: z K2 na szefa strategii w 180heartbeats+ Jung v Matt

Jacek Karolak z początkiem lipca dołączy do zespołu agencji 180heartbeats + Jung v Matt, gdzie obejmie nowe utworzone stanowisko szefa działu strategii. Przez ostatnie trzy lata taką samą funkcję pełnił w K2. więcej

Cyber Marian w parodii ,,wielkiego mixu YouTube'a" promuje drugą edycję kampanii społecznej ,,łap za jaja"

Wystartowała druga edycja akcji „łap jaja”, zachęcająca mężczyzn do samobadania jąder. Za przygotowanie akcji - w której bierze udział m.in. youtuber Cyber Marian - odpowiedzialne są Melting Pot Brand Consultants i agencja Twin. więcej

Blowek i Ajgor Ignacy promują kartę debetową w mBanku (wideo)

Pod hasłem „Starcie w karcie” ruszyła kampania reklamująca kartę debetową oferowaną młodym użytkownikom przez mBank. W akcji biorą udział popularni youtuberzy Blowek i Ajgor Ignacy. więcej

Kamil Grosicki w kampanii reklamowej Sport.pl

Piłkarz reprezentacji Polski Kamil Grosicki będzie bohaterem kolejnej odsłony kampanii reklamowej serwisu Sport.pl (Agora) realizowanej pod hasłem „Sport.pl to jest Twój live”. W poprzednich etapach akcji wystąpili Joanna Jędrzejczyk i Grzegorz Krychowiak. więcej

Agnieszka Wichracka za Marcina Godlewskiego na czele FCB Warsaw

Agnieszka Wichracka, poprzednio związana z McCann & MRM, objęła funkcję dyrektora zarządzającego agencji reklamowej FCB Warszawa. Zastąpiła na tym stanowisku Marcina Godlewskiego, który rozstaje się z firmą i na pewien czas odchodzi z branży reklamowej. więcej

Złoty i Brązowy Lew dla reklamy polskiej marki Kiwi (wideo)

Agencja Ogilvy z Chicago zdobyła Złotego i Brązowego Lwa na festiwalu reklamowym Cannes Lions 2017 za reklamę polskiej marki pasty do butów Kiwi. Eksperci uznali reklamę za jedną z najbardziej zachwycających na tegorocznym festiwalu. więcej

Toyota nadal najcenniejszą marką motoryzacyjną świata, najszybciej zyskuje Tesla (Top 10)

Toyota zachowała miano lidera rankingu najcenniejszych marek motoryzacyjnych świata w rankingu BrandZ Top 100 za rok 2017 według Millward Brown. Najszybszy wzrost odnotowała Tesla. więcej

,,Miliony piw, tysiące nagród" w promocji piwa Specjal

Marka piwa Specjal (produkowanego przez Grupę Żywiec) uruchomiła "Legendarną Loterię Specjal 2017", w której do wygrania są miliony piw i tysiące nagród w postaci kufli i bluz. Akcję, realizowaną przez agencję G3 Loyalty&Lottery Solutions, wspiera kampania reklamowa przygotowana przez firmy Golden Submarine, MediaVest i Roots PR. więcej

Martyna Grzesiak account directorem w H2O Creative

Agencja H2O Creative wzmacnia dział client service, zatrudniając na nowo utworzonym stanowisku account directora Martynę Grzesiak. Ostatnio pracowała w Nestle Waters. więcej

Dzieciaki przejmują kontrolę w kuchni w nowej kampanii Lubelli (wideo)

Bohaterami nowej odsłony kampanii reklamowej makaronów Lubella, produkowanych przez Maspex są dzieci. Wcielając się w role kucharzy przygotowują swój ulubiony deser. Za realizację akcji odpowiadają agencje GPD i Mindshare. więcej

Jacek Stefanowicz i Piotr Szkałuba awansowali w agencji VML Poland

Jacek Stefanowicz i Piotr Szkałuba, dotychczas zajmujący stanowisko creative group heads awansowali na stanowiska associate creative directors w agencji VML Poland. więcej

Małgorzata Walendziewska szefową marketingu Sotrendera

Małgorzata Walendziewska awansowała ze stanowiska content marketing managera na szefową działu marketingu Sotrendera. W dziale sprzedaży funkcje key accountów objęli Sylwia Szczepańska oraz Jacek Rzepka. Aleksander Zawalich awansował w zespole data science na stanowisko team leadera. więcej

Ala Moderska: z Pomarańczowi.pl do Mint Media

Ala Moderska objęła stanowisko account managera w agencji interaktywnej Mint Media. Wcześniej była związana z agencją Pomarańczowi.pl. więcej

,,SOR-owe rewolucje" w kampanii Philips Health Systems

Ruszyła pierwsza w Polsce kampania reklamowa usług konsultingowych Philips Health Systems skierowanych do kadry zarządzającej szpitalnych oddziałów ratunkowych. Akcję przygotowały i realizują Ogilvy & Mather i Havas Media. więcej

Andrzej Kowalski: z Agencji Allegro do Goodfellas Group

Andrzej Kowalski dołączył do zespołu agencji marketingowej Goodfellas Group. Poprzednio był związany z Agencją Allegro. więcej

 
 
 
PRASA
 
"Vogue Polska" wejdzie na rynek w I kwartale 2018. Naczelnym Filip Niedenthal

W I kwartale 2018 roku na rynku pojawi się polska wersja magazynu "Vogue". Redaktorem naczelnym będzie Filip Niedenthal, ambasadorem marki modelka Małgorzata Bela, a wydawcą pisma Katarzyna Kulczyk. więcej

,,Do Rzeczy" i ,,Wprost" z największymi spadkami, zyskuje ,,Tygodnik Powszechny"

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w kwietniu br. był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazło się „Do Rzeczy” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Polska ambasada w Szwajcarii ucieszyła się, że Ringier Axel Springer Polska traci reklamy państwowe

Na profilu twitterowym ambasady Polski w Szwajcarii wyrażono radość ze stwierdzenia szefa szwajcarskiego koncernu Ringier, że Ringier Axel Springer Polska stracił wiele budżetów reklamowych firm państwowych. Zaznaczono, że nie jest to stanowisko Ministerstwa Spraw Zagranicznych. - O, jak miło. Dyplomacja na najwyższym poziomie. Nie jestem przekonany, czy się spodoba Szwajcarom, ale #WhoCares, prawda? - skomentował Bartosz Węglarczyk, dyrektor programowy Onetu. więcej

Rzecznik Białego Domu szuka następcy na swoje stanowisko

Według nieoficjalnych informacji Sean Spicer, obecny rzecznik prasowy Białego Domu poszukuje odpowiedniego kandydata na swoje stanowisko, które zamierza opuścić. Spicer ma się przygotowywać do objęcia bardziej znaczącej funkcji w bezpośrednim otoczeniu prezydenta Donalda Trumpa. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Netflix wprowadza historie interaktywne, zdecydujemy o losach bohaterów

W serwisie Netflix pojawił się „Kot w butach: Uwięziony w baśni” - pierwszy film dla dzieci stworzony w ramach projektu historie interaktywne. Od innych bajek odróżnia go fakt, że widzowie mogą wybrać kilka wariantów przebiegu akcji i decydować o losie bohaterów. Na razie film jest dostępny w aplikacji na iOS i wybranych urządzeniach, w kolejce czekają kolejne tytuły. więcej

Kampania ,,English for beginners" Allegro powalczy o nagrodę na Cannes Lions 2017

Agencja Bardzo otrzymała nominację na tegorocznym festiwalu reklamowym Cannes Lions. Jej kampania dla Allegro powalczy w kategorii Lions Entertainment. więcej

Kamil Grosicki w kampanii reklamowej Sport.pl

Piłkarz reprezentacji Polski Kamil Grosicki będzie bohaterem kolejnej odsłony kampanii reklamowej serwisu Sport.pl (Agora) realizowanej pod hasłem „Sport.pl to jest Twój live”. W poprzednich etapach akcji wystąpili Joanna Jędrzejczyk i Grzegorz Krychowiak. więcej

Startuje platforma modowa Modile.pl, w ofercie produkty Answear, Zalando i Wittchen

W internecie uruchomiono nową platformę e-commerce Modile.pl, która pozwala na przeglądanie ofert z wielu internetowych sklepów sprzedających odzież, obuwie i akcesoria. W serwisie można znaleźć prawie 200 tysięcy produktów takich marek jak Zalando, Answear i Wittchen. W akcji promocyjnej twarzami Modile.pl są Izabella Krzan oraz Robert Kapica. więcej

YouTube zmienia swoją politykę bezpieczeństwa po wykryciu ograniczeń widoczności treści LGBTQ

Google zmienia politykę bezpieczeństwa w należącym do niego serwisie YouTube, po niedawnym skandalu dotyczącym ograniczania widoczności  materiałów mniejszości seksualnych. Firma oficjalnie przeprosiła za niedoskonałe działanie filtra odpowiedzialnego za cenzurę potencjalnie szkodliwych treści (tzw.  restricted mode) i ogłosiła zmiany w mechanizmie jego funkcjonowania. więcej

Google dodaje oferty pracy do wyników w wyszukiwarce

Google dodał do swojej wyszukiwarki oparty na sztucznej inteligencji mechanizm ułatwiający internautom znalezienie pracy. Oferty zatrudnienia zamieszczane w sieci przez pracodawców pojawiają się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu odpowiednich haseł. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Nastroje społeczne Polaków na rekordowo wysokim poziomie

W czerwcu nastroje społeczne Polaków wciąż utrzymywały się na historycznie wysokim poziomie. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) wyniósł 105,8 punktu - to o 2 punkty więcej niż w maju. O prawie 3 punkty polepszył się w porównaniu z majem klimat gospodarczy - w czerwcu jego poziom wyniósł 100,13 punktu - wynika z badania Ipsos. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Abonenci Play z niespodziewanymi dopłatami za doładowania. ,,To nie błąd systemu, wprowadziliśmy dodatkowe zabezpieczenia"
OnePlus 5 debiutuje na rynku ze Snapdragonem 835 w cenie od 499 euro
MiVue 792 WIFI Pro - nowy wideorejestrator Mio za 799 zł
Philips pokazał 55-calowy ekran OLED 9002 (wideo)
 
 
 
GOSPODARKA
 
Toyota nadal najcenniejszą marką motoryzacyjną świata, najszybciej zyskuje Tesla (Top 10)
ZUS wyśle 19 mln listów z hipotetyczną emeryturą
W interesie Polski jest nie dopuścić do podziału Europy
Ratunkiem dla polskiego górnictwa mogą być czyste technologie węglowe
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
TVP zwróci Opolu 400 tys. zł dofinansowania festiwalu. Zapłaci 160 tys. za organizację, dostanie 200 tys. zł za reklamy
Netflix wprowadza historie interaktywne, zdecydujemy o losach bohaterów
Sebastian Fabijański, Marek Kalita i Michał Żurawski w obsadzie serialu AXN ,,Ultraviolet" (zdjęcia)
"The Defiant Ones" - nowy dokument HBO. Jak Dr. Dre i Jimmy Iovine wpłynęli na popkulturę
"Wojna o planetę małp": Cesar chce się zemścić
"The Deep Mad Dark" - nowy serial TNT, zagra Jacki Weaver
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj