100% więcej czytelników "Businessman Magazine"

"Profit" traci I miejsce na rynku prasy gospodarczej?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Business Press, wydawca "Businessman Magazine", w pierwszym półroczu 2004 r. odnotował blisko 100-procentowy wzrost sprzedaży tego czasopisma. Według danych wydawnictwa w czerwcu 2004 sprzedano 49 938 egzemplarzy miesięcznika, podczas gdy w styczniu 2004 - 25 508 egzemplarzy. Natomiast dane przedstawione przez ZKDP wskazują, że "Businessman Magazine" uzyskał w czerwcu lepszy wynik sprzedaży od swojego konkurenta - magazynu Profit.

"Na ten sukces pracowaliśmy systematycznie od kilku miesięcy - mówi Ewa Pietrzyk, Prezes Zarządu Business Press. - Po wnikliwym rozpoznaniu potrzeb naszych czytelników oraz zbadaniu możliwości wydawnictwa, opracowaliśmy nową strategię marketingową  i sprzedażową, którą konsekwentnie wdrażamy."

W efekcie nowej strategii "Businessman Magazine" odświeżono logo oraz powstał nowy layout magazynu. W celu jak najlepszego dopasowania zawartości merytorycznej czasopisma do oczekiwań jego czytelników, przeprowadzono badania jakościowe, w formie bezpośrednich wywiadów grupowych (FGI) z czytelnikami oraz wywiady kwestionariuszowe wśród prenumeratorów pisma. Zmiany merytoryczne zostały zaplanowane i wdrożone  z uwzględnieniem wyników tych badań.

Zmiany w zawartości merytorycznej oraz szacie graficznej magazynu zostały docenione zarówno przez czytelników, czego potwierdzeniem jest znaczny wzrost sprzedaży, jak i przez reklamodawców. Według danych Expert Monitor, "Businessman Magazine" znajduje się  w pierwszej 10. miesięczników według przychodów z reklam. "Duży wpływ na wzrost sprzedaży reklam miały bez wątpienia zmiany merytoryczne w naszym magazynie - mówi Sebastian Szubartowski, wiceprezes zarządu Business Press. - Pismo odbierane jest przez naszych czytelników i klientów jako bardziej przejrzyste  i uporządkowane. Najistotniejsze jednak, z punktu widzenia reklamodawcy, jest znaczne obniżenie kosztów dotarcia do odbiorców przekazu reklamowego."

Wydawnictwo Business Press prowadzi obecnie rozmowy z uznanymi ekspertami  i praktykami biznesu, których chce pozyskać do współpracy przy redagowaniu pisma. Planuje również dalszy rozwój sieci dystrybucji "Businessman Magazine" oraz zmianę cennika reklam i ponowne zwiększenie nakładu magazynu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu