Nowe logo Google — kres epoki szeryfów
Google porzuciło szeryfowy logotyp na rzecz prostszej, sans-serifowej czcionki i zaktualizowało cały system identyfikacji. To był sygnał pełnego przejścia w stronę czytelności mobilnej i ikon animowanych. Ujednolicony język wizualny trafił do wszystkich usług i sprzętów.
Chrome odcina Flash — reklamy przyspieszają migrację do HTML5
Google zapowiedział domyślne blokowanie reklam Flash w przeglądarce Chrome. Branża przyjęła to jako przyspieszony sygnał do konwersji kreacji na HTML5 — trend, który w kolejnych latach doszczelnił także wbudowany filtr "irytujących" formatów. Dwa lata później Google poszło dalej i ogłosiło prace nad wbudowanym adblockiem w swojej przeglądarce, którą w 2025 niemalże musieliby sprzedać. Finalnie sąd jednak ich do tego nie zmusił.

Instagram uruchamia reklamy w Polsce
Platforma otworzyła samoobsługowe kampanie i ruszyła w 30 nowych krajach — w tym w Polsce. Rynek oceniał to jako "oczekiwany krok", choć z pytaniami o ceny i akceptację użytkowników.
"Nie lubię" ma pojawić się na Facebooku
Mark Zuckerberg zapowiedział przycisk "dislike" na Facebooku. Finalnie pojawiły się Reakcje, które lepiej oddają emocje pod treściami. Reakcje stały się sygnałem dla algorytmu i standardem w socialach. O Dislike dziś nikt nie pamięta.
Fanpage’e mobilne dostają przyciski i sekcje
Facebook przestawił firmowe strony na mobile-first: większe "call to action", nowe zakładki ("Shop", "Services") i mocniej eksponowane dane kontaktowe. To był początek lat, w których biznes przenosił się z witryn www do profili na Facebooku.
Apple flirtuje z Hollywood — przedsmak Apple TV+

Doniesienia o rozmowach Apple w sprawie własnych produkcji traktowano wtedy jako ciekawą plotkę. Cztery lata później wystartowało Apple TV+. To samo Apple we wrześniu, tradycyjnie, pokazało też iPhone 6 i "grubego" iPada Pro.
TVN schodzi z parkietu — początek dłuższej układanki właścicielskiej
Wrzesień przyniósł zawieszenie notowań i zapowiedź zniknięcia TVN z polskiej giełdy po transakcji ze Scripps Networks Interactive. To otworzyło drogę do szerokich zmian — od integracji w Discovery po fuzję Discovery i WarnerMedia.
TVN Meteo Active skręca w lifestyle
Kanał zapowiedział jesienią siedem nowości i mocniejsze podejście "lifestylowe". W 2016 na polski rynek wprowadzono HGTV z portfolio Scripps — a TVN Meteo Active zniknął dwa lata po starcie.
National Geographic pod skrzydła Foxa
21st Century Fox przejął 73 proc. udziałów w National Geographic Partners, porządkując portfolio marek.

Facebook wpuszcza wideo 360° do news feedu
Serwis Facebook wprowadził możliwość umieszczania w newsfeedzie klipów wideo zrealizowanych w technologii 360 stopni. Wśród pierwszych marek z własnymi produkcjami są Star Wars, Discovery, GoPro, NBC Saturday Night Live i VICE.
Wykop apeluje o hamowanie hejtu
– Od pewnego czasu jesteśmy zasypywani żądaniami wydania danych osób, które w swych komentarzach jawnie nawołują do nienawiści i agresji przeciwko innym ludziom i grupom ludzi – poinformowali użytkowników Wykopu administratorzy serwisu, apelując o wypowiadanie się z poszanowaniem prawa. Szef Wykopu Michał Białek dodaje, że nienawistne komentarze dotyczą nie tylko uchodźców.
Volkswagen walczy wizerunkowo z dieselgate
Ogromny kryzys wizerunkowy niemieckiego producenta samochodów w związku z wybuchem afery dieselgate. Co mówią marketerzy o kryzysie Volkswagena? "Marka nie zginie, ale odbudowa będzie długa i kosztowna".

Whitney Houston… jako hologram
Plan powrotu na scenę w wirtualnej odsłonie rozgrzał wyobraźnię fanów i wywołał dyskusje o granicach technologii. Co było dalej? Hologramowe trasy stały się osobną gałęzią widowisk na świecie.











