Adidas podnosi wydatki marketingowe o 10 proc. i bije rekord przychodów. Wyższa prognoza na 2025 rok

Adidas zwiększył budżet marketingowy o 10 proc. r/r w trzecim kwartale, osiągając 798 mln euro wydatków. Na wzrost wpłynęły kampanie „You Got This”, rozwój linii Superstar i Evo SL oraz partnerstwa z Liverpool FC i zespołem Audi F1.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Adidas podnosi wydatki marketingowe o 10 proc. i bije rekord przychodów. Wyższa prognoza na 2025 rok
Adidas wydaje więcej na marketing

Adidas kontynuuje odbudowę siły marki pod wodzą Bjørna Guldena. Wydatki na marketing i punkty sprzedaży sięgnęły 798 mln euro, co przełożyło się na wzrost udziału tych kosztów do 12 proc. sprzedaży, o 0,8 pkt proc. więcej r/r. Firma podkreśla, że mimo niesprzyjającego otoczenia makro inwestycje w markę pozostają priorytetem.

Silna aktywacja platformy „You Got This” oraz kampanie wokół obuwia Superstar i Evo SL miały wzmocnić rozpoznawalność marki. Adidas wskazał też na nowe umowy sportowe, w tym współpracę z Liverpool FC oraz przyszłym zespołem Audi w F1. Obie inicjatywy mają wspierać globalny zasięg i „brand heat”.

Wyniki finansowe w III kwartale były rekordowe: przychody netto sięgnęły 6,6 mld euro, a marża brutto wzrosła do 51,8 proc., mimo efektów kursów walut i ceł. Zysk operacyjny urósł o 23 proc., do 736 mln euro. Dane te stały się podstawą do podniesienia oczekiwań na przyszły rok.

Kluczowa linia Superstar

Spółka zakłada na 2025 r. wzrost przychodów o ok. 9 proc. oraz zysk operacyjny na poziomie 2 mld euro, wyżej niż wcześniejsze wskazanie 1,7–1,8 mld euro. Bjørn Gulden powiedział: "2025 jest już dla nas sukcesem" i wskazał 14-proc. wzrost marki Adidas od początku roku oraz marżę EBIT powyżej 10 proc. jako dowód siły brandu.

W segmencie performance przychody wzrosły o 17 proc., dzięki produktom z kategorii bieganie i piłka nożna. Segment running zwiększył sprzedaż o 30 proc. W kategorii lifestyle tempo było wolniejsze, ale dodatnie: +10 proc., głównie dzięki linii Originals. Jako istotne drivery wymieniono współprace z Oasis oraz projektantką Wales Bonner.

Firma skaluje linię Superstar i rozwija serię „Low Profile”, które mają dalej kontrybuować do wzrostu. Gulden akcentuje przygotowanie do 2026 r., z Zimowymi Igrzyskami i mundialem. Jednocześnie firma spodziewa się, że ogłoszone w USA taryfy podniosą koszty w II poł. roku o ok. 200 mln euro, co może wymusić korekty cen.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online