Adidas szykuje globalny przetarg mediowy

Firma Adidas przygotowuje się do przetargu na globalną obsługę mediową. Budżet marketera szacowany jest na 300 mln dolarów. Klienta bronić będą Publicis Media i Dentsu Aegis Network.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Adidas szykuje globalny przetarg mediowy

Obecnie obsługą Adidasa na wielu rynkach, w tym w USA i Wielkiej Brytanii, zajmuje się dom mediowy Carat należący do Dentsu Aegis Network. Z kolei na Bliskim Wschodzie za planowanie i zakup mediów dla producenta odpowiada Starcom należący do Publicis Media.

Procedury przetargowe będzie prawdopodobnie nadzorować Media Sense. Adidas nie komentuje tych informacji.

W raporcie rocznym Adidas poinformował, że wydatki marketingowe są jednym z największych kosztów firmy, a zarazem jednym z najważniejszych mechanizmów, które mają zwiększać atrakcyjność marki, a tym samym przychody firmy.

Adidas buduje swój wizerunek m.in. poprzez zaangażowanie w wiele imprez sportowych, takich jak piłkarski mundial i Liga Mistrzów, turnieje tenisowe, sponsoring klubów piłkarskich (m.in. Manchesteru United, Realu Madryt, AC Milan), a także podobne umowy z federacjami piłkarskimi i pojedynczymi sportowcami (na czele z Leo Messim).

W 2016 roku Adidas wydał na marketing 1,98 mld euro, 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Firma zatrudnia ok. 5 tys. osób w działach marketingu na całym świecie.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą