Rada Mediów Narodowych trzema głosami (Krzysztof Czabański, Elżbieta Kruk, Joanna Lichocka) przy dwóch przeciw (Juliusz Braun, Robert Kwiatkowski) wybrała Agnieszkę Kamińską na prezesa zarządu Polskiego Radia.
O przeprowadzenie konkursu zabiegali opozycyjni członkowie Rady Mediów Narodowych. Wniosek ten został jednak odrzucony. - Trwa przesłuchanie kandydatki na prezes Polskiego Radia. Słuchalność zatrważająca, ale entuzjazm większości - bezmierny. W języku radiowców „don’t look up” powinno brzmieć: nie patrz na wyniki słuchalności”. Odrzucono wniosek o opinię Rady Programowej Polskiego Radia - relacjonował Robert Kwiatkowski.
Kamińska stanowi jednoosobowy zarząd Polskiego Radia od stycznia 2020 roku. Zastąpiła na tym stanowisku Andrzeja Rogoyskiego.
Wcześniej była dyrektorką Programu I Polskiego Radia i wicedyrektorką Polskiego Radia 24.

- Miło mi poinformować, że Rada Mediów Narodowych wybrała na kolejną kadencję @AgneseKaminska na prezesa Polskiego Radia. Gratulacje i powodzenia! - skomentowała Joanna Lichocka na Twitterze.
Rekordowe spadki Polskiego Radia
Według badania Radio Track od listopada ub.r. do stycznia br. Trójka miała 1,6 proc. udziału w rynku radiowym. To najgorszy wynik w historii. Prezes Kamińska konsekwentnie krytykuje jednak badania słuchalności. Zdaniem Kamińskiej „przeszacowują duże miasta” i nie obejmują osób powyżej 75 roku życia. Mają być w rzeczywistości badaniem popularności marek. Zdanie te podziela zasiadająca w RMN posłanka PiS Joanna Lichocka, która złożyła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o kontrolę badania słuchalności, zlecanego przez komercyjne stacje radiowe. Parlamentarzystka nie wyklucza, że możemy mieć do czynienia ze zmową rozgłośni komercyjnych.

W 2020 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost przychodów o 9,45 proc. do 346,99 mln zł. Wpływy marketingowe skurczyły się o 33 proc., za to środki z abonamentu RTV i rekompensaty wzrosły o 27 proc., stanowiąc już 80,5 proc. budżetu nadawcy. Natomiast koszty zwiększyły się o 0,4 proc. do 326,6 mln zł.











