Dotychczas za działania Disney+ odpowiadał szef The Walt Disney Company Bob Chapek. Koncern wydzielił osobne stanowisko CEO platformy w związku z planowanym uruchomieniem pakietów reklamowych.
Alisa Bowen będzie ściśle współpracowała z regionalnymi liderami w Kanadzie, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA), w Azji i Ameryce Łacińskiej oraz nadzorowała ich pracę.
Sama będzie podlegać Michaelowi Paullowi, szefowi działu direct to consumer w Disney Media Entertainment & Distribution.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/disney-szybko-nie-pokona-netfliksa-prognoza-przychody-subskrybenci-serwis-streamingowy ##
Bowen w Disney od 2017 roku
Nowa szefowa Disney+ dołączyła do koncernu medialnego w 2017 roku w rolu SVP, Digital Media i CTO ds. spraw międzynarodowych operacji biznesowych. Była odpowiedzialna za cyfrową transformację treści Disneya w całym regionie EMEA, Azji i Pacyfiku oraz w Ameryce Łacińskiej.

Przed pracą w Disneyu Bowen pełniła funkcję CTO w News Corp Australia, gdzie była odpowiedzialna za strategię transformacji cyfrowej, w tym przejście na cyfrowe modele biznesowe oparte na subskrypcji oraz wprowadzenie nowych ofert reklamy cyfrowej. Ma wieloletnie doświadczenie w pracy z produktem, działalnością operacyjną i zarządzeniem w organizacjach medialnych.
Disney+ szykuje się do wprowadzenia pakietów reklamowych. Począwszy od 8 grudnia w USA, Disney+ z reklamami będzie kosztował 7,99 dolarów miesięcznie - obecnie jest to cena za dostęp do serwisu bez reklam. Cena Disney+ bez reklam wzrośnie o 38 proc. (3 dolary miesięcznie) do 10,99 dol.
Uruchomiona w 2019 roku platforma Disney+ jest już dostępna na 154 rynkach na całym świecie, na koniec trzeciego kwartału w roku fiskalnym 2022 miała 152,1 mln subskrypcji. W Polsce serwis działa od czerwca br.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/bob-chapek-prezes-disney-zarobki-2-5-mln-dolarow-umowa-na-trzy-lata-disney-jak-korzystac-cena ##
Wszystkie platformy Disneya miały łącznie 221,1 mln subskrybentów, wobec 173,7 mln przed rokiem. W efekcie tego wzrostu pierwszy raz wyprzedziły Netflixa, za którego po dwóch spadkowych kwartałach na koniec czerwca płaciło 220,7 mln użytkowników.
Do Disneya należą też dwie inne platformy streamingowe: sportowy ESPN+ (na początku lipca miał 22,8 mln subskrybentów) i Hulu (46,2 mln, z czego 4 mln korzystających z pakietu obejmującego też usługę telewizyjną).
Obecnie Disney+ jest dostępny m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Puerto Rico, Belgii, Danii, Finlandii, Islandii, Luksemburgu, Norwegii, Szwecji, Portugalii, Austrii, Francji, Hiszpanii, Indiach, Indonezji, Irlandii, Japonii, Monako, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech.











