Allegro pożycza coraz więcej. Już co szósty zakup na kredyt

Na Allegro już ponad 15 proc. zakupów jest finansowanych w ramach usługi pożyczkowej Allegro Pay. Jej suma bilansowa sięgnęła 3,4 mld zł. Allegro niedawno zaczeło współpracę w zakresie usług finansowych z PKO BP.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Allegro pożycza coraz więcej. Już co szósty zakup na kredyt
Fot. materiały prasowe Allegro

W trzecim kwartale 2025 roku 2,5 mld zł wartości brutto zakupów (GMV) na Allegro zostało sfinansowanych z wykorzystaniem Allegro Pay. Oznacza to przebicie wyniku z czwartego kwartału ub.r. – 2,4 mld zł.

Natomiast w całym 2024 roku sfinansowano w ten sposób zakupy na platformie o wartości 8,4 mld zł. Rok wcześniej było to 6,7 mld, a w 2022 roku – 3,1 mld.

Na Allegro ponad 15 proc. zakupów z Allegro Pay

Zwiększa się także udział Allegro Pay w łącznej puli zakupów na platformie. W zeszłym kwartale było to rekordowe jak dotąd 15,5 proc., wobec 15,3 proc. w drugim kwartale br., 14,7 proc. w pierwszym i 14,1 proc. w drugim półroczu ub.r.

Łączna kwota pożyczek udzielonych w ramach Allegro Pay sięgnęła w zeszłym kwartale 3,4 mld zł. To także rekordowy wynik, nieco wyższy niż kwartał wcześniej (3,3 mld) i znacznie przebijający kwotę sprzed roku (2,7 mld).

Na usłudze Allegro coraz więcej zarabia z prowizji. W minionym kwartale pozostał przychody operacyjne firmy sięgnęły 63,2 mln zł. To trzy razy więcej niż przed rokiem.

Ów wzrost wynika także z tego, że własny portfel pożyczkowy Allegro w zeszłym kwartale miał już wartość 1 mld zł, a jego udział podskoczył r/r o 34 pkt proc. do 59 proc.

Wyniki biznesowe Allegro Pay
Wyniki biznesowe Allegro Pay © Licencjodawca

Jak już informowaliśmy, w połowie listopada Allegro zaczęło współpracę z PKO BP dotyczącą dwóch usług finansowych: skierowanego do kupujących Allegro Klik i Allegro Kapitał dla sprzedawców.

Grupa Allegro w zeszłym kwartale wypracowała wzrost przychodów o 10,7 proc. do 2,88 mld zł, przy czym te z reklam podskoczyły o ponad 30 proc., a z usług logistycznych podwoiły się. Natomiast zysk netto firmy poszedł w górę ze 193,1 do 396,2 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały