Allegro, Tyskie, Lidl, T-Mobile i Duracell z najlepszymi reklamami na Boże Narodzenie (wideo)

Kampania „Czego szukasz?” Allegro została uznana przez ekspertów z agencji reklamowych za najlepszą tegoroczną reklamę bożonarodzeniową. Bezapelacyjnie pokonała takich konkurentów jak m.in. John Lewis, Lidl, Duracell, Sainsbury’s, Lidl, T-Mobile i Macy’s.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Allegro, Tyskie, Lidl, T-Mobile i Duracell z najlepszymi reklamami na Boże Narodzenie (wideo)

- Wyzwanie w reklamie zawsze polega na tym, by znaleźć dla marki jakąś istotną rolę w świecie i w atrakcyjny sposób ją zademonstrować. Reklama świąteczna jest o tyle trudnym subgatunkiem, że wymaga  znalezienia balansu pomiędzy sentymentalną atmosferą Świąt, a rolą marki w tymże kontekście - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Mariusz Przybył, strategic director, managing partner w agencji BNA. - Dążymy do stworzenia historii, której nie sposób opowiedzieć bez odwołania się do naszej marki, czy produktu. Pytanie tylko, dlaczego ktoś miałby wpuszczać nas do swojego rodzinnego świata? Marki często bywają w tej sytuacji aroganckie - próbują nas przekonać, że nic lepszego nie może nam się w życiu przydarzyć niż barszcz z torebki pity w Wigilię lub kompulsywne opychanie się czekoladą pod bożonarodzeniową choinką - dodaje.

 

Najciekawsze tegoroczne reklamy bożonarodzeniowe wskazane (wraz z uzasadnieniem) dla Wirtualnemedia.pl przez ekspertów z agencji marketingowych:

Allegro: „Czego szukasz?”Agencja: Bardzo

Doczekaliśmy się bardzo dobrej kampanii świątecznej na polskim rynku. Historia oparta jest na trafnym insighcie, że najpiękniejsze świąteczne emocje są w naszych wspomnieniach z dzieciństwa. Odniesienie do naszej kultury i tradycji sprawia, że te wspomnienia stają się prawie namacalne. I tak jak kiedyś czekaliśmy, żeby spojrzeć w oczy magicznemu przybyszowi z Laponii, tak teraz, nie możemy doczekać się reakcji naszych najbliższych na przygotowane przez nas podarunki.

Ta reklama świetnie komunikuje funkcję marki, a równocześnie jest urokliwa, świetnie nakręcona, pozbawiona sprzedażowej nachalności. Może na tym właśnie polega magia świąt z Allegro, że chociaż raz w roku ktoś przestaje traktować nas jako konsumentów, a zaczyna widzieć w nas ludzi. A przy tym nie mamy wątpliwości kto tu jest Świętym Mikołajem.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/bozonarodzeniowe-majstersztyki-reklamowe-john-lewis-lot-apple-unicef-coca-cola-wideo ##

Allegro pokazuje, że jest na wskroś polskie, wrośnięte w naszą kulturę i zwyczaje, że zna nas lepiej niż ktokolwiek inny. To świetne posunięcie strategiczne, umacniające markę na pozycji lidera, a co ważniejsze, dające przewagę nad potencjalnymi konkurentami z zagranicy.

Rzadko spot, który trwa półtorej minuty jest w stanie zatrzymać uwagę  internautów i zachęcić do obejrzenia go w całości.   Nieliczni potrafią zrobić spot tak, aby rozprzestrzeniał się na wallach internautów „naturalnie”. W „Czego szukasz w Święta?” jest zgrabnie opowiedziana historia, która wzrusza i mimo wczesnej jak na gwiazdkową  reklamę emisji (połowa listopada),  nie irytuje.  W dwa tygodnie 574 tys. wyświetleń na Facebooku, ponad 2 tys. share’ów. Błyskotliwy wynik.

Pełna wzruszeń, sfilmowana subiektywną kamerą, historia prowadzi nas przez kilkanaście ostatnich lat tylko po to, żeby pokazać nam, że choć zmienia się wszystko, tak naprawdę nie zmienia się nic. Najlepszy polski film świąteczny nie tylko tego roku, ale całej dekady.  

Wzorowana na koncepcie John Lewis, ale ubrana w polskie realia, bardzo refleksyjna i emocjonalna i prawdziwa. Nie epatuje marką, stanowi ciekawą opowieść, skłania do refleksji. Allegro chwyta za gardło, odwołuje się do historii i uwodzi wizją pięknej tradycji podtrzymywanej przez pokolenia. Szczególnie mocno oddziałuje na 30-latków, którzy właśnie przejmują role swoich rodziców. Reklama stworzona na emocjach, bez fajerwerków, wybuchów i petard. Prosto poprowadzona historia wspomnień z dzieciństwa wprowadza nas w niezwykle poruszającą opowieść o świątecznych wartościach, przekazywanych z pokolenia na pokolenie.

Schemat znany jak świat, w zasadzie od początku wiesz dobrze jak się skończy ta historia. A jednak po drodze film szarpie struny emocji. Może to świadomość, że mowa o naszym pokoleniu?  A może fakt, że w końcu udało się zrobić kampanię bez komunikatu kup taniej, teraz obniżka i wszystkich tych sprzedażowych niezbędników, po które brand managerowie zdecydowanie chętniej sięgają w okresie świąt?

Pierwsza polska reklama świąteczna, która tak dobrze i z takimi emocjami buduje uniwersalną historię każdego z nas. Nareszcie!

John Lewis: „#ManOnTheMoon”Agencja: adam&eve DDB

 

Spot przedstawia historię dziewczynki o imieniu Lily, która zaprzyjaźnia się ze starszym mężczyzną, mieszkającym na księżycu. Krótka historia bazuje na haśle „Pokaż komuś, że jest kochany w te święta” i opowiada o potrzebie bliskości i dbania o innych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamowy-jaki-byl-w-2015-roku-co-wydarzy-sie-w-2016-agencje ##

Niekwestionowanym hitem tegorocznych świąt jest kampania brytyjskiego domu handlowego John Lewis. Marka zdążyła już nas przyzwyczaić do uroczych, wzruszających świątecznych akcji. Jednak tegoroczny spot pobija wszystkie w całej kategorii „najlepsza kampania reklamowa nawiązująca do świąt Bożego Narodzenia”.

Przepiękny obrazek, świetnie dobrani aktorzy, narracyjna muzyka podkreślająca fabułę i relacja ukazana w niebanalny sposób. A to wszystko puentuje hasło „Pokaż komuś w te święta, że jest kochany”, które ma zwrócić uwagę widza na problem samotności starszych ludzi.

Tak samo, jak możemy być pewni świąt Bożego Narodzenia, możemy też być pewni najlepszej kampanii świątecznej John Lewis. Od 4 lat nie ma sobie równych w rankingach najlepszych świątecznych reklam.

Lidl: „School of Christmas”Agencja: TBWA London

 

Dobra świąteczna reklama nie zawsze musi wzruszać. Na tym polu ma wielu konkurentów. Dobra świąteczna reklama może też śmieszyć. Może pokazywać podejście do świąt nieco z przymrużeniem oka, a jednocześnie zachować Bożonarodzeniowy nastrój. W tym roku sieć sklepów Lidl w Wielkiej Brytanii trafia w punkt.

Prosty, ale oryginalny i ciekawy pomysł. Wystarczająco daleko od produktu, żeby chciało się oglądać, wystarczająco blisko marki, żeby ją dobrze reklamować.

Tego jeszcze nie było! Super! W sposób zabawny pokazali, że do świąt należy się dobrze przygotować i w subtelny sposób zasugerowali, że Lidl wie, jak to dobrze zrobić.

Sainsbury’s: „Mog’s Christmas calamity”Agencja: AMV BBDO

Dobra kampania, wątek charytatywny, fajnie zakręcona opowieść. Chyba nikt się nie spodziewał takiego zakończenia. Szczególnie Sainsbury’s, bo na miesiąc przed świętami ze sklepów zniknęły wszystkie Mogi maskotki.‬

Piękna bajka na miarę Dickensa, zaskakujący rozwój akcji i zakończenie, docenienie relacji międzyludzkich i sąsiedzkiej przyjaźni.

T-Mobile: „Hit od T-Mobile. Prezenty i bonusy na święta”Agencja: Bridge2Fun

 

Tomasz Kot hipnotyzuje. Oczywiście wielu z nas kojarzy się z reklamami Netii, ale to świetny aktor i doskonale odnajduje się w każdej roli. Decyzja o zatrudnieniu Tomasza Kota do reklam T-Mobile, była wyjątkowo trafna. Spot bawi, muzyka wpada w ucho. To przekaz, który zostanie zapamiętany na długo.

Znane przeboje przerabiane na piosenki reklamowe - koszmar, który wszyscy znamy, ale nie w wykonaniu Tomasza Kota i T-Mobile. To już nie są przeróbki świątecznych piosenek, a lekkie i przyjemne dla ucha parodie. Tomasz Kot to samograj i pokazał to po raz kolejny. I choć nie wszystkie odsłony kampanii są równie udane (bo z tą jest już trochę gorzej) to i tak najlepsza w tym roku polska reklama świąteczna.

Muzyka w okresie świątecznym szczególnie mocno przyciąga naszą uwagę – są to często piosenki, na które czekamy cały rok, ponieważ są niczym ikony tego wyjątkowego okresu. Wplecenie atrybutów oferty w te znane przeboje i dodatkowo śpiewane przez jednego z najbardziej lubianych aktorów, skutkują bardzo ciekawą kampanią, obok której nie da się przejść obojętnie.

„The Spanish Christmas Lottery Advert”Agencja: Leo Burnett

 

Spot bez reniferów, Świętego Mikołaja, śnieżynek, za to z jedną - genialnie wymyśloną postacią, idealnie wpisującą się w świąteczny nastrój. Główny bohater – bo o nim tu mowa – codziennie zmierza się z samotnością. Mimo, że jego praca jest nudna i brakuje mu towarzystwa, nie staje się zgorzkniałą zamkniętą w sobie osobą. Wręcz przeciwnie. Odnajduje w sobie radość – radość dawania. Podczas swojej służby, gdzie pilnuje fabryki manekinów, szykuje niespodzianki dla innych współpracowników. Puenta historii, poza uczuciem wzruszenia, zostawia widza z ciepłą myślą, że dobro do nas wraca.

Prawdziwie emocjonalna historia o tym że dobro powraca. Pięknie zrealizowana animacja, uroczy scenariusz, doskonała promocja loterii, równocześnie pełna świątecznego klimatu.

Macy’s: „The Wish Writer”Agencja: JWT New York

 

Głównymi bohaterami spotu są dzieci, które za pomocą magicznego długopisu odkrywają radość dawania. Dobrze napisany scenariusz sprawia, że od razu wchodzimy w historię i czekamy, co wydarzy się dalej. Kiedy przestaniemy skupiać się wyłącznie na swoich potrzebach zrozumiemy, że tak naprawdę to nie długopis jest magiczny, tylko intencja dawania.

Decathlon - „The Cathlons. Jakie prezenty, taki Mikołaj”Agencja: K2

 

Niestandardowa kampania pod każdym względem jednocześnie mocno podkreślająca dna marki i spójna z dotychczasową komunikacją. Nawiązanie do filmów z superbohaterami i kina akcji w reklamie świątecznej to niecodzienne rozwiązanie, jednak bardzo pasujące do marki jaką jest Decathlon. Fajny sposób pokazania samego podejścia do świąt i prezentów na pewno trafi do miłośników sportu i aktywnego spędzania czasu.

Tyskie: „Tyskiego najlepszego”

Kampania Tyskiego, które w kreatywny sposób wpisało się z mało świątecznym produktem jakim jest piwo, w świąteczny klimat składania życzeń.  Niejeden mężczyzna spędzi przy półce z piwem sporo czasu, żeby wybrać butelki, które stworzą najbardziej kreatywne życzenia dla swoich kumpli.  Ukłony browaru w stronę mediów i branżowych influencerów ze spersonalizowanymi życzeniami od marki na pewno zwiększyły zauważalność akcji. Bardzo kreatywne podejście do tematu.

Duracell: „Star Wars Commercial - Battle for Christmas Morning”Agencja: Anomaly

Kompletnie inne podejście, inne emocje. A jednak w tym roku święta to również premiera Gwiezdnych Wojen i Duracell potrafił doskonale połączyć benefity produktowe ze świątecznym porankiem oraz Gwiezdnymi Wojnami. Choć na poziomie briefu musiało to brzmieć karkołomnie. Doskonale się to ogląda!

Mulberry: „#Mulberry Miracle”Agencja: adam&eve DDB

W polskich realiach taka reklama zapewne uraziłaby czyjeś uczucia religijne, ale na szczęście nie powstała w Polsce. Fajny, odważny koncept i zaskakujące zakończenie.

Coach: „Santa Shakedown”Agencja: Droga5 New York

Co można zrobić z mikołajem? Np. znokautować. Lubię, gdy reklama puszcza oko do widza i nabiera dystansu do świątecznych oczywistości.

Air Canada #ACgifthomeAgencja: JWT Canada

Święta to szczególny okres. To jedyny czas w roku, w którym pragnienie przebywania z najbliższą rodziną jest silniejsze niż kiedykolwiek. A im dalej od rodzinnego domu przebywamy, tym ta potrzeba staje się mocniejsza. Teoretycznie nic w tym odkrywczego, a jednak gdy w spełnianiu tych pragnień pomaga nam pewna marka - kończy się marketing, a zaczyna się tworzenie lepszego świata. Chociaż na chwilę. Chociaż na święta. I udało się to zrobić w ostatnim roku  linii lotniczej Air Canada akcją #Acgifthome.

Najlepsze tegoroczne kampanie świąteczne wskazali dla Wirtualnemedia.pl:Szymon Gutkowski, managing director DDB&tribalAlicja Cybulska, head of strategy w Havas Media GroupWitold Koroblewski, dyrektor kreatywny agencji AmbasadaMonika Sokołowska, client service director w Walk CreativeMonika Popowska, group account manager w SchulzKarolina Majewska, senior strategy planner w EskadraLeszek Trela, account manager w OMD MozaicKlaudia Mazurkiewicz, key account w MosqitoSebastian Umiński,digital&innovation director Ogilvy&MatherMariusz Przybył, strategic director, managing partner BNA, DDB&tribalMaciej Waligora, creative director w DDB&tribalEwa Cymer, creative group head w PeppermintIzabela Albrychiewicz, CEO MEC PolandAleksandra Marchocka, head of design w PeppermintTomasz Wojciechowski, deputy creative director w Lowe WarsawMichał Kobierzewski, dyrektor kreatywny  i właściciel w butiku MADEbyGrzegorz Bonder, general manager w  Unique OneAgata Palmowska, senior copywriter w Cheil Poland.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"