Amadeus Hotel Optimisation usprawni pracę biur podróży

Pakiet obejmuje rozwiązanie Business Intelligence – Hotel Dynamic Saver – oraz umożliwia integrację informacji o hotelach niezależnych i działających w ramach oferty konsolidatorów, usprawniając pracę agenta i automatyzując proces tworzenia ofert.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla branży turystycznej, poinformowała o udostępnieniu pakietu Amadeus Hotel Optimisation – kompletnego zestawu usług i technologii dla dużych biur podróży i firm zajmujących się zarządzaniem podróżami służbowymi. Pakiet zapewnia łatwy dostęp do wszelkich istotnych informacji dotyczących hoteli oraz pozwala zwiększyć konkurencyjność i zaoszczędzić cenny czas konsultantów.

Pakiet Amadeus Hotel Optimisation to rozwiązania koncentrujące się na dwóch obszarach – optymalizacji dochodów (Profit Optimisation), możliwej dzięki oszczędności czasu i lepszej kontroli nad globalnymi programami hotelowymi – oraz optymalizacji informacji (Content Optimisation), dzięki której Amadeus zyskuje rangę systemu zapewniającego kompletną ofertę hotelową.

Do najważniejszych rozwiązań, wchodzących w skład pakietu Amadeus Hotel Optimisation, należą:

• Amadeus Hotel Dynamic Saver, rozbudowane rozwiązanie typu Business Intelligence, obejmujące wiele systemów dystrybucyjnych (GDS) i zapewniające zarówno dużym biurom podróży zajmującym się zarządzaniem podróżami służbowymi, jak i travel managerom znaczne oszczędności oraz weryfikację dokonywanych rezerwacji w oparciu o umowy zawierane z hotelami. Najważniejsze funkcje rozwiązania to: określanie dostępności ostatnich wolnych pokoi (Last Room Availability), wykrywanie nadużyć taryfowych oraz automatyczne porównywanie cen negocjowanych z oficjalnymi stawkami w celu zapewnienia nabywcom możliwie najlepszych warunków. Dzięki rozwiązaniu Dynamic Saver system Amadeus może zapewnić biurom podróży i korporacjom średnią oszczędność całkowitych wydatków na hotele rzędu 10 procent kosztów. Dla typowej korporacji z listy Fortune 500 oznacza to w skali roku oszczędności na samych wydatkach związanych z usługami hotelowymi dochodzące nawet do 1,6 mln USD .

• Integracja informacji o hotelach działających w ramach oferty zagregowanej – udostępniając możliwość integracji „długiej ścieżki” do informacji, Amadeus ściśle współpracuje z agregatorami ofert hotelowych, co pozwala na ich uwzględnienie we wszystkich rozwiązaniach dla punktów sprzedaży biur podróży. Pionierami w tej dziedzinie były w 2011 roku oferty Destinations of the World oraz Transhotel, reprezentujące łącznie ponad 50 tysięcy hoteli. Dysponowanie informacją o popularnych hotelach, w pełni zintegrowaną z systemem Amadeus, pozwala biurom podróży zaoszczędzić czas i pieniądze, a jednocześnie zapewnia podniesienie jakości obsługi klientów.

• Amadeus LinkHotel, usługa dopasowana do indywidualnych potrzeb, umożliwiająca szybką i łatwą integrację konkretnych hoteli, wskazanych przez biura podróży i ich klientów korporacyjnych, które nie są standardowo objęte możliwością rezerwacji za pośrednictwem globalnych systemów dystrybucji (dotyczy to na przykład hoteli znajdujących się w pobliżu odległych placówek produkcyjnych, które zazwyczaj nie figurują w tych systemach). Dzięki tej usłudze Amadeus włączył do globalnych systemów dystrybucji, umożliwiających natychmiastową rezerwację pokoi, już ponad sześć tysięcy hoteli.

– Współpracujemy z firmą Amadeus nad systemem LinkHotel, który udostępnia naszym klientom dokładnie te informacje, których potrzebują. Gdyby nie to przedsięwzięcie, firmy zarządzające podróżami służbowymi musiałyby wkładać wiele wysiłku w wyszukiwanie małych lub niezależnych hoteli. Dzięki firmie Amadeus hotele te są bez problemu dostępne za pośrednictwem globalnego systemu dystrybucji – komentuje Michael Merrithew, Chairman, GSM Travel Management.

• Dodatkowe elementy pakietu obejmują skuteczne narzędzie ułatwiające zapewnienie zgodności z wymogami kontraktów poprzez kontrolę procesu rezerwacji w punktach sprzedaży.

– Niespójne i pracochłonne procesy, wciąż obecne w różnorodnych hotelowych systemach sprzedaży, nie mają racji bytu zarówno ze względów ekonomicznych, jak i z punktu widzenia jakości obsługi klientów. Biura podróży potrzebują większej przejrzystości i kontroli, by skutecznie sprzedawać usługi większej liczby hoteli, pochodzące z różnorodnych źródeł – komentuje Hugo Ehrnreich, Head of Hotel Distribution, Amadeus. – Współpracując ściśle z dystrybutorami usług turystycznych opracowaliśmy pakiet Amadeus Hotel Optimisation – połączone z narzędziami typu Business Intelligence intuicyjne, całościowe rozwiązanie, udostępniające w jednym miejscu informacje pochodzące z wielu systemów, które pozwala podnieść jakość obsługi klientów, obniżyć koszty i poprawić wyniki finansowe – dodaje.

Pakiet Amadeus Hotel Optimisation jest elementem z portfolio rozwiązań opracowywanych przez firmę Amadeus z myślą o potrzebach klientów korporacyjnych, dużych biur podróży oraz firm zajmujących się zarządzaniem podróżami służbowymi na całym świecie. Rozwiązanie może być wdrażane jako całość lub w zakresie pojedynczych modułów. Więcej informacji o pakiecie można znaleźć pod adresem http://www.amadeus.com/hoteldistribution/ahwp/overview/package-overview .

***

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”. W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów