Zysk Amazona na akcję wyniósł w drugim kwartale 65 centów. Konsensus zakładał zysk na akcję w wysokości 35 centów. Łączny zysk netto koncernu sięgnął 6,7 mld USD, wobec 2 mld USD straty przed rokiem, która była efektem odpisów związanych z nieudaną inwestycją w akcje producenta samochodów elektrycznych Rivian.
Przychody koncernu sięgnęły 134,4 mld USD, wobec oczekiwań analityków na poziomie 131,5 mld USD. To wzrost rok do roku o 11 proc.
Amazon zarobił 22 proc. więcej z reklam
Przychody Amazona z usług webowych wyniosły w drugim kwartale 22,1 mld USD, a rynek liczył na 21,8 mld USD przychodów. Z kolei wpływy reklamowe sięgnęły 10,7 mld USD wobec oczekiwanych przez analityków 10,4 mld USD. To wzrost rok do roku o 22 proc.

Amazon prognozuje, że w trzecim kwartale 2023 roku jego przychody wyniosą między 138 a 143 mld USD, co oznaczałoby wzrost rok do roku o 9-13 proc.
Analitycy spodziewali się, że w trzecim kwartale Amazon będzie miał 137,5 mld USD przychodów i 41 centów zysku na akcję.
W handlu posesyjnym akcje Amazona drożały o 8,7 proc. To kontynuacja trendu wzrostowego utrzymującego się na walorach koncernu od kilku miesięcy - od początku stycznia kurs poszedł w górę o 53 proc.












