222 mld dolarów na gry w 2022 roku. Motorem segment mobilny

Globalny rynek gier osiągnie w 2022 roku wartość 222 mld dolarów – wynika z prognoz firmy Data.ai. Analitycy przewidują, że urządzenia mobilne nadal będą napędzać wzrost wydatków graczy, istotnym uczestnikiem rynku pozostaną także gry przeznaczone na konsole.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Według nowego raportu firmy Data.ai (dawniej App Annie), opracowanego we współpracy z International Data Corporation, światowe wydatki konsumentów na gry wideo osiągną w tym roku nowy rekord.

Wydatki na gry w górę

Analitycy ustalili, że wartość rynku gier wyniesie w 2022 r. 222 mld dol., z czego ponad 61 proc. przypadnie na rynek gier mobilnych.

- Gry mobilne są obecnie głównym motorem wzrostu konsumpcji gier cyfrowych i w 2022 r. zwiększą swoją globalną przewagę - stwierdza firma Data.ai w opracowaniu. - Covid-19 spowodował gwałtowny wzrost sprzedaży konsol do gier, a szersza dostępność nowo wydanych urządzeń Xbox Series X/S i PlayStation 5 będzie również napędzać wzrost segmentu gier w 2022 r.

Pomimo tej prognozy, Data.ai uważa, że rynek konsol w br. nieznacznie spadnie do 42 mld dol., a segment gier na komputery PC i Mac praktycznie nie zmieni się i wyniesie 40 mld dol. Z kolei konsolom przenośnym przypadną w udziale 4 mld dol.

Eksperci podkreślają, że urządzenia mobilne są obecnie w stanie zaoferować grafikę i wrażenia z rozgrywki zbliżone do konsolowych, a także międzyplatformowe funkcje rywalizacji i elementy społecznościowe.

Według danych, w pierwszym kwartale br. w pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych gier mobilnych na świecie znalazło się osiem różnych gatunków. Pierwsza piątka wygląda następująco:

  • Genshin Impact
  • Roblox
  • Honour of Kings
  • Candy Crush Saga
  • Game for Peace

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"