SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

23 proc. internautów blokuje reklamy, najczęściej na stronach o grach

Reklamy wyświetlane na stronach internetowych blokuje obecnie 22,7 proc. użytkowników. Najczęściej robią to internauci odwiedzający serwisy o grach, nowych technologiach i komiksach oraz korzystający z przeglądarek Mozilla Firefox i Google Chrome.

23 proc. internautów blokuje reklamy, najczęściej na stronach o grach

Z badania firmy PageFair, które objęło 220 stron z całego świata, wynika, że zasięg blokowania reklam jest mocno odmienny na różnych serwisach. Na niektórych witrynach reklamy blokuje tylko kilka procent użytkowników (najmniejszy zanotowany wynik to 1,5 proc.), a na innych - ponad 50 proc. (nawet 65 proc.).

Ogółem reklamy najczęściej są blokowane na stronach dotyczących gier (robi to 30 proc. użytkowników tych serwisów), nowych technologii i komiksów (po 25 proc.). Autorzy raportu tłumaczą, że osoby odwiedzający takie strony są świetnie zorientowane w środowisku internetowym, więc nie mają problemów, żeby w swoich przeglądarkach zainstalować odpowiednie wtyczki. Z kolei w serwisach o tematyce finansowej i podróżniczej reklamy blokuje tylko po kilka proc. użytkowników.

Reklamy blokuje 36,7 proc. użytkowników przeglądarki Mozilla Firefox, 30,4 proc. internautów korzystających z Google Chrome oraz 20 proc. użytkowników Opery.

Blokowanie reklam oznacza oczywiste spadki wpływów reklamowych dla wydawców internetowych. Nakładki na przeglądarki pozwalają przede wszystkim blokować reklamy graficzne (displayowe), które są zdecydowanie najważniejszym formatem e-reklam. W Polsce display w I kwartale br. miał 41-procentowy udział w wartym 546,1 mln zł rynku reklamy internetowej (zobacz szczegóły).

Biorąc pod uwagę prognozowane przez Statscounter zmiany popularności pięciu czołowych przeglądarek, PageFair szacuje, że w 2018 roku za prawie całe zjawisko blokowania reklam będą odpowiadać użytkownicy Google Chrome. Natomiast udział Firefoxa - obecnie mniejszy o 45 proc. od Chrome’a - będzie stopniowo malał, aż do minimalnego poziomu.

Według PageFair w 2018 roku reklamy będzie blokować ok. 30 proc. internautów, czyli prawie o połowę więcej niż obecnie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 23 proc. internautów blokuje reklamy, najczęściej na stronach o grach

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jajo
Myślę, że to bardzo zaniżone dane. Reklama przysłoniła już wszystko w Internecie, więc ludzie sie od niej odcinają. Nawet jak wyskakuje okno z reklamą na cały ekran, to nie zapamiętują czego ta reklama dotyczy. Wszystkie "bajery" (nazwane bardzo "mądrze") dotyczące ocen skuteczności reklamy w internecie i całego marketingu opartego na internecie to wymysły mające na celu uzasadnienie wydawania kasy na to medium. W telewizjach jest podobnie. Jeśli czasem można w nich coś między reklamami zobaczyć, to się nie ogląda, więc reklama też nie działa. Reklamy w tv i internecie to obecnie już masówa, nierozpoznawalna sieczka. Jeszcze parę lat i reklamodawcy sami dojdą do wniosku, że reklamę trzeba dawać tam, gdzie dotrze ona do konkretnej grupy docelowej (np. w prasie branżowej). Kupił egzemplarz to i reklamę zobaczy... Domy mediowe i agencje reklamowe pięknie oszukują, że reklamodawców namawiając np. na tzw. reklamę behawioralną czyli taką, która dociera do konkretnie opisanego internauty. Uważają, że jak uda im się zdobyć IP klikającego w strone www. i przybliżoną lokalizacje komputera, to sa w stanie opisać człowieka np. jego wiek, stan portfela, zainteresowania itp. Jeden z prezesów dużego domu mediowego niedawno śmiał się (prywatnie na piwie), że gdyby opisać jego aktywność w internecie, to musiałby dostawać wyłącznie oferty na gadżety erotyczne i burdeli.
odpowiedź
User
Tomik
Polecam etyczkę do przeglądarki "Chrome" - "Better pop up blocker" blokująca tzw. pishingowe wyskakujące okienka o grach, konkursach czy reklamy tupu: "Biedronka dzwoni!".
odpowiedź