23 proc. Polaków ma dostęp do internetu

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W pierwszym półroczu tego roku dostęp do internetu miało 23 proc. Polaków. To o 3 punkty proc. więcej niż w drugim półroczu 2001 r. Regularnie z sieci korzysta 18 proc. badanych - wynika z badania TNS OBOP.

23 proc. w przeliczeniu na populację Polaków w wieku 15 lat i więcej daje liczbę ok. 7 mln 142 tys. osób., które mają dostęp do internetu.Kolejne 4 proc. ankietowanych przez TNS OBOP planuje uzyskać go w ciągu najbliższych 6 miesięcy.Ok. 5 mln 600 tys. (18 proc.) jest w Polsce osób, które przynajmniej raz w miesiącu korzystają z internetu. 40 proc. spośród wszystkich internautów zagląda do sieci 3-5 razy w tygodniu lub częściej.

Internauci to częściej mężczyźni (56 proc.) niż kobiety (44 proc.). Grupę tę stanowią osoby z wykształceniem średnim (38 proc.) i podstawowym (30 proc.). Internauci mają najczęściej od 15 do 29 lat. Zamieszkują głównie województwa: mazowieckie (15 proc.), śląskie (11 proc.), małopolskie (10 proc.), dolnośląskie (8 proc.) i wielkopolskie (8 proc.).

Badanie na temat dostępu do internetu TNS OBOP prowadził od stycznia do czerwca na reprezentatywnej próbie 6064 wywiadów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Canal+ jak Netflix. Dostęp tylko w jednym domu

Canal+ jak Netflix. Dostęp tylko w jednym domu

Biedronka przegrała w sądzie. Ogromna kara za "Tarczę antyinflacyjną"

Biedronka przegrała w sądzie. Ogromna kara za "Tarczę antyinflacyjną"

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

"Banger za Bangerem". RMF Maxx chce dotrzeć do pokolenia Z

"Banger za Bangerem". RMF Maxx chce dotrzeć do pokolenia Z