SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

290 tys. kary dla Deichmanna za regulamin sklepu internetowego

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę Deichmann-Obuwie prawie 290 tys. zł kary za zapisy w regulaminie jej sklepu internetowego dotyczący fotografii produktów i warunków reklamacji. Grzywny za fragment regulaminu swojego e-sklepu uniknął natomiast Avans.

W regulaminie sklepu internetowego Deichmann-Obuwie znalazło się zastrzeżenie, że właściciel nie ponosi odpowiedzialności za zgodność fotografii produktów na stronie z ich rzeczywistym wyglądem, oraz zapis, że zwrot produktu kupionego w sieci jest możliwy tylko wtedy, gdy „towar będzie kompletny, bez uszkodzeń oraz bez widocznych śladów użytkowania”.

Według UOKiK-u konsumenci mają prawo oczekiwać, że zamawiany produkt będzie zgodny z jego zdjęciem i opisem zamieszczonym w internecie. Natomiast już po dostarczeniu kupionego produktu, mogą go obejrzeć i sprawdzić w ramach tzw. zwykłego zarządu, czyli w tym przypadku otworzyć opakowanie, aby przymierzyć obuwie.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Urząd nałożył na Deichmann-Obuwie karę w wysokości 288 771 zł. Firma odwołała się już od niej do sądu.

Z kolei sieć Avans w regulaminie swojego sklepu internetowego zastrzegała, że konsument, który składa reklamacje, może żądać w pierwszej kolejności wyłącznie naprawy towaru. Jednak zgodnie z prawem w takiej sytuacji klient może wybrać między wymianą produktu na nowy a jego naprawą.

Prezes UOKiK uznała, że Avans ograniczył prawa konsumentów. Firma zobowiązała się jednak do zmiany regulaminu, dlatego uniknęła kary finansowej.

Dołącz do dyskusji: 290 tys. kary dla Deichmanna za regulamin sklepu internetowego

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Reseller123456
„towar będzie kompletny, bez uszkodzeń oraz bez widocznych śladów użytkowania”

A poniżej

"otworzyć opakowanie, aby przymierzyć obuwie"

A czy ktoś zabraniał otworzyć opakowanie? Czy tylko ja widzę, jak ten cały UOKiK manipuluje słowami, przeinacza i po prostu perfidnie kłamie? Robicie z MŚP debili? Ten się śmieje, kto się śmieje ostatni. Regulaminy możemy poprawiać, przełykać zwroty, klauzule, durnoty. A kto za to zapłaci - WY, KONSUMENCI!!! Będzie drożej i gorzej!!!
odpowiedź
User
ROmek
Do Resellera - poczytaj dokładniej co pisze UOKiK, polecam zgrabne omówienie tutaj: http://klauzuleniedozwolone.pl/blog/szkolne-bledy-duzych-sklepow-omawiamy-decyzje-uokik-ws-deichmann-i-avans/
odpowiedź
User
rafi22361
Ja też miałem podobną sytuacje. Dostałem kare około 8 tys ale nie od UOKIK tylko SOKiK. Pozwał mnie jakiś konsument
za zapis w regulaminie. Sprawa już stara ale ostatnio znalazłem artykuł o kontroli abstrakcyjnej, która pozwoliła mnie pozwać.
http://klauzuleniedozwolone.pl/blog/na-czym-polega-kontrola-abstrakcyjna-wzorca-umowy-pozew-za-klauzule-niedozwolone/
Generalnie trzeba uwazać z tym co się zamieszcza na stronie z regulaminem bo dużo ludzi żeruje na takich drobnych pomyłkach.
odpowiedź