SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

30 mln zł na piłkarską kampanię Tyskiego, 18 mln na Żywiec (TOP7 piw)

Od marca do maja br. cennikowe koszty działań reklamowych piwa Tyskie (bez internetu) wyniosły 30,3 mln zł, czyli prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej. Na kampanię Żywca wydano 18,6 mln zł, a Warki - 13,1 mln zł.

<!-- 0.5092s -->

Z danych Kantar Media (dawniej: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że działania reklamowe piwa Tyskie, bez uwzględniania internetu, przez trzy wiosenne miesiące pochłonęły cennikowo 30,3 mln zł. Z początkiem marca ruszyła piłkarska kampania Tyskiego „5 Stadion”, w której w kolejnych reklamach występowali Zbigniew Boniek, Marco van Basten i Luis Figo (obejrzyj ostatni z tych spotów), a ponadto w TVP emitowano miniserial „5 Stadion” (przeczytaj o nim więcej). - Dotychczasowe wyniki kampanii uznajemy za bardzo dobre, a sprzedaż Tyskiego osiągnęła w ostatnim czasie znaczne wzrosty - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Kanton, kierownik ds. PR marek w Kompanii Piwowarskiej. - Przy czym akcja została zaplanowana na dłuższy okres. Przed nami m.in. kibicowanie naszej drużynie olimpijskiej podczas igrzysk w Londynie. Czas na finalne podsumowanie naszych działań jeszcze przyjdzie - dodaje.

>>> McDonald’s i Warka najmocniej reklamowane przy Euro 2012. „TVP odstraszyła reklamodawców”

Drugą marką piwną, która w swojej wiosennej kampanii mocno odnosiła się do futbolu jest Warka, oficjalny sponsor naszej reprezentacji piłkarskiej. W marcu ruszyła kampania Warki „Do hymnu”, do udziału w której zachęcali m.in. Krystyna Janda (obejrzyj reklamę z nią) oraz Włodzimierz Lubański i Michał Żewłakow (zobacz ten spot). - Od marca do maja br. Warka zanotowała dwucyfrową dynamikę sprzedaży - mówi Anetta Gołda, brand PR manager w Grupie Żywiec. - Przy czym „Do hymnu” nie było akcją promocyjną, nie było komunikowane ani w punktach sprzedaży ani na opakowaniach Warki, dlatego też nie można mówić o bezpośrednim wpływie na jej sprzedaż marki. Celem naszej akcji było przede wszystkim bezpośrednie zaangażowanie Polaków i umożliwienie okazania wsparcia naszej reprezentacji - zastrzega.

Więcej niż akcja Warki kosztowały wiosenne działania reklamowe Żywca, który w kwietniu był promowany w wizerunkowej kampanii (przeczytaj więcej i obejrzyj tę reklamę), a od marca - w akcji „Pokaż język” (więcej o niej). Przypomnijmy, że obecnie trwa przetarg na obsługę reklamową ATL tej marki (więcej na ten temat).

Po ponad 10 mln zł cennikowo kosztowały też od marca do maja działania reklamowe Kasztelana i Łomży. Natomiast po prawie 10 mln zł kosztowały kampanie Lecha i Okocimia.

Cennikowe wydatki na reklamę piwa - marzec-maj 2012 (bez internetu)
marka producent wydatki
Tyskie Kompania Piwowarska 30 297 491
Żywiec Grupa Żywiec 18 579 106
Warka Grupa Żywiec 13 142 257
Kasztelan Carlsberg Polska 11 916 193
Łomża Van Pur 11 551 834
Lech Kompania Piwowarska 9 810 819
Okocim Carlsberg Polska 9 497 900
Wszystkie marki razem 152 089 177


Cennikowy koszt działań reklamowych wszystkich marek piwnych był o 6,8 proc. wyższy niż rok wcześniej. Przy czym kampania Tyskiego kosztowała aż o 180 proc. więcej. Cennikowy budżet reklamowy Żywca wzrósł w skali roku o 61,5 proc., Warki - o 17,3 proc., a Lecha - o 16,7 proc.

Cennikowe wydatki na reklamę piwa rok po roku (bez internetu)
marka III-V 2011 III-V 2012
Żywiec 11 502 025 18 579 106
Warka 11 204 733 13 142 257
Tyskie 10 783 672 30 297 491
Lech 8 405 442 9 810 819
Wszystkie marki razem 142 423 793 152 089 177
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 30 mln zł na piłkarską kampanię Tyskiego, 18 mln na Żywiec (TOP7 piw)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Amos
Van Pur nie warzy Łomży. Ktoś strzelił byka
8 8
odpowiedź