SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

5,4 proc. więcej na reklamy pozainternetowe. Mocno w górę radio i indoor, w dół telewizja

Cennikowe wpływy reklamowe tradycyjnych mediów od stycznia do sierpnia br. były wyższe niż rok wcześniej o 5,4 proc. Wzrosły budżety reklamowe w radiu, magazynach, na outdoorze, w kinach i indoorze, a zmalały w telewizji i gazetach.

fot. Shutterstock.com Article

W okresie od stycznia do sierpnia br. media pozainternetowe zarobiły cennikowo na reklamach 18,1 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. Było to 5,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku (wszystkie kwoty są kwotami netto, nie obejmującymi rabatów i autopromocji).

W ośmiu miesiącach br. reklamy emitowane w telewizji warte były 9,7 mld zł, czyli 1,2 proc. mniej niż przed rokiem. Mniej kosztowały też łącznie reklamy w gazetach - wydawcy zarobili na nich 982,7 mln zł, o 1,1 proc. mniej niż przed rokiem.

Z kolei na promocję w radiu reklamodawcy wydali przez osiem miesięcy tego roku 3,4 mld zł, czyli 25,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody magazynów w tym czasie wzrosły o 16,8 proc., do 2,2 mld zł, a outdooru -  o 3,6 proc., do 966,7 mln zł. Na reklamy w kinach wydano z kolei 894 mln zł (wzrost o 1,4 proc.), a na nośnikach indoorowych - 26,6 mln zł (wzrost o aż 82,9 proc.).

Według prognoz ZenithOptimedia polski rynek reklamowy w całym br. ma wzrosnąć o 2,4 proc.

Wpływy reklamowe mediów tradycyjnych

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VIII 2014

I-VIII 2015

zmiana proc.

Telewizja

9 800 009 737 zł

9 684 922 533 zł

-1,2

Radio

2 716 268 235 zł

3 397 178 403 zł

25,1

Gazety

993 179 436 zł

982 665 764 zł

-1,1

Magazyny

1 872 193 108 zł

2 185 947 535 zł

16,8

Outdoor

933 536 129 zł

966 740 030 zł

3,6

Kina

881 952 177 zł

893 958 367 zł

1,4

Indoor

14 550 270 zł

26 607 800 zł

82,9

Razem

17 211 689 092 zł

18 138 020 432 zł

5,4

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 5,4 proc. więcej na reklamy pozainternetowe. Mocno w górę radio i indoor, w dół telewizja

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl