SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

90 proc. polskich internautów korzysta z social media. Liderem Facebook, w górę YouTube

90 proc. internautów w Polsce przegląda treści z platform społecznościowych. Ciągle najwięcej osób korzysta z Facebooka, ale aktywność internautów najszybciej rośnie na YouTube i jest wciąż mocno widoczna na portalach internetowych i Twitterze - wynika z raportu IRCenter.

Article

W 2016 roku 90% polskich internautów było zaangażowanych w aktywności w mediach społecznościowych. To o 4 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosła liczba twórców, komentujących i widzów.

Co drugi użytkownik sieci (51% - o 5 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej) jest twórcą lub komentującym - pisze treści, które wpływają na opinie pozostałych internautów.

Wśród platform, z których korzystamy przynajmniej raz w tygodniu, najpopularniejszy jest Facebook. Jednocześnie jest to jedyna platforma, która odnotowała spadek w udziale jej najaktywniejszych użytkowników (-4 pkt. proc.). Największy wzrost odnotowały tymczasem komunikatory (+18 pkt. proc.).

Chociaż w dalszym ciągu dominują osoby, które korzystają z 2-3 serwisów, w ostatnim roku zaobserwowano polaryzację wśród użytkowników social media. Z jednej strony zwiększył się udział osób korzystających tylko z jednej platformy, a z drugiej strony zwiększył się udział osób korzystających z 4, 5 i 6 platform. Zmalał natomiast udział osób korzystających z 2 i 3 serwisów.

Widoczne jest też wyróżniające się współkorzystanie z LinkedIn i Twittera oraz ze Snapchata i Instagrama. Najwięcej osób współkorzysta z Facebooka, YouTube'a i blogów.


Największy wzrost udziału treści miała platforma YouTube. Wzrost liczby treści odnotowały także Twitter i Facebook.

Facebook w dalszym ciągu umacnia swoją pozycję pod względem wolumenu treści publikowanych na platformie.

W 2016 r. liczba treści na YouTube przekroczyła liczbę treści na portalach i na Instagramie. Widoczne jest przyhamowanie wzrostu treści na Instagramie oraz dalszy spadek liczby treści na forach i blogach.

"Social Media 2016” to czwarta edycja podsumowania mediów społecznościowych w Polsce realizowana przez agencję badawczo-analityczną IRCenter. Raport odpowiadamy na pytania o to kim są użytkownicy social media, jak social media zmieniają się na przestrzeni czasu oraz jakie są bieżące trendy. Tegoroczna edycja została zrealizowana we współpracy z SentiOne i SpicyMobile. Aby opisać ostatni rok w social media przeprowadzono badanie ilościowe na reprezentatywnej pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania grupie internautów (badanie CAWI na grupie n=2110 internautów, realizacja styczeń 2017) oraz przeanalizowano dane dotyczące aktywności w social media (jakościowa i ilościowa analiza treści z mediów społecznościowych) i dane o korzystaniu z urządzeń mobilnych (monitoring 2,5 tys. urządzeń mobilnych; dane za okres styczeń - grudzień 2016).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 90 proc. polskich internautów korzysta z social media. Liderem Facebook, w górę YouTube

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl