Agencja Allegro podwoiła przychody. 881 tys. zł zysku zamiast 1 mln zł straty

Agencja eventowa Allegro Brand Experience Agency w ub.r. zwiększyła wpływy sprzedażowe o 113 proc. do 23,75 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 1 mln zł straty do 880,8 tys. zł zysku.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Agencja Allegro podwoiła przychody. 881 tys. zł zysku zamiast 1 mln zł straty

Podwojenie przychodów Allegro Brand Experience Agency jest związane z tym, że w ub.r. obowiązywały już niewielkie obostrzenia epidemiczne, więc branża eventowa wróciła na pełne obroty, natomiast rok wcześniej od stycznia do maja trwał jeszcze lockdown.

W sprawozdaniu firma podkreśliła, że udało jej się to także dzięki utrzymaniu pracowników w czasie największego spowolnienia covidowego. - Niestety wybuch wojny na Ukrainie sprawił, że część projektów została anulowana lub jej zakres znacząco zmniejszony - zaznaczyła.

Koszty operacyjne agencji poszły w górę o 87,5 proc. do 23,11 mln zł, głównie wskutek wzrostu wydatków na usługi obce z 10,94 do 20,93 mln zł oraz na zużycie materiałów i energii z 415 do 994,1 tys. zł.

Wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 655,4 do 696,4 tys. zł (stałe zatrudnieni w spółce to zaledwie jeden etat), a pozostałe koszty rodzajowe - ze 150,4 do 271,4 tys. zł. Z kolei pozostałe koszty operacyjne skurczyły się z 1,03 mln do 100,9 tys. zł.

Wszystkie wskaźniki rentowności poszły w górę powyżej zera: sprzedażowy z 1,16 mln zł straty do 641,4 tys. zł zysku, operacyjny z 1,01 mln zł straty do 985,5 tys. zł zysku, a netto - z 1 mln zł straty do 880,9 tys. zł zysku.

Szefowa agencji Anna Gogacz jako właścicielka 98,5 proc. jej udziałów zdecydowała, że zeszłoroczny zysk zostanie przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/groupm-rynek-reklamy-prognozy-polska-telewizja-wydatki-reklamowe,7169690190030977a ##

W br. Allegro Brand Experience Agency chce poszerzać swoje kompetencje o inne obszary komunikacji marketingowej i rozwiązania technologiczne, żeby osiągać wyższe, bardziej zdywersyfikowane wpływy, a także „nadal prowadzić bardzo ostrożną politykę finansową”.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy