SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Agora zamknęła sieć marketingu afiliacyjnego Agora Performance. „Nie realizowała celów finansowych”

Z końcem listopada działalność zakończyła sieć marketingu afiliacyjnego Agora Performance - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Od dłuższego czasu nie realizowała wyznaczonych jej celów finansowych, nie powiodły się też działania mające na celu transformację tego biznesu - uzasadnia Agora.

fot. materiały prasowe Article

O zakończeniu działalności sieci afiliacyjnego Agora Performance poinformowano współpracujących z nią wydawców. - Wraz z końcem listopada 2018 r., zakończeniu ulega współpraca Agora Performance z reklamodawcami, co oznacza, że od 1 grudnia Panel Wydawcy nie będzie udostępniał materiałów reklamowych, a działające kampanie zostaną wstrzymane. Wszystkie linki partnerskie przestaną działać, w związku z czym prosimy o ich usunięcie z Państwa serwisów przed 1 grudnia - stwierdzono.

- Podkreślamy, że wszelkie rozliczenia działań reklamowych przeprowadzonych do końca listopada zostaną przeprowadzone zgodnie z regulaminem Agora Performance, po otrzymaniu przez nas raportów od reklamodawców - zaznaczono.

„Agora Performance nie realizowała celów finansowych”

Sieć Agora Performance współpracowała z różnego typu podmiotami internetowymi: serwisami tematycznymi różnej wielkości, blogami, właścicielami baz mailingowych, a także twórcami profili na portalach społecznościowych i kanałów wideo. W ostatnim czasie miała zarejestrowanych ok. 2,7 tys. wydawców

Oferowała im emisję reklam linkujących do serwisów sprzedażowych. Wykorzystywała do tego autorską platformę Leadexpert. Kampanie były rozliczane za efekty.

Dlaczego sieć została zamknięta? - Agora Performance od dłuższego czasu nie realizowała wyznaczonych jej celów finansowych, nie powiodły się też działania mające na celu transformację tego biznesu. Dlatego zdecydowaliśmy się na zakończenie działalności sieci - przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Agory.

Zarządzeniem Agora Performance zajmował się zespół pionu internetowego firmy. - Zespół segmentu koncentruje się na rozwoju portalu Gazeta.pl, wraz z jego serwisami tematycznymi oraz bogatą ofertą reklamową, a także spółek z obszaru B2B, które proponują klientom szeroki zakres innowacyjnych rozwiązań z zakresu reklamy internetowej - zaznaczyło biuro prasowe spółki.

Stały zespół Agora Performance tworzyło siedem osób, z którymi wydawca zakończył współpracę. Z dotychczasowymi współpracownikami nie będzie przedłużać umów.

W trzech kwartałach br. pion internetowy Agory zanotował 126,5 mln zł wpływów (6,8 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 16,3 mln zł zysku EBITDA (wobec 12,3 mln zł w pierwszych trzech kwartałach br.). Firma w raporcie finansowym stwierdziła, że wzrost wynika głównie z wyższych przychodów zajmującej się reklamą programatyczną spółki Yieldbird wypracowanych m.in. na powierzchniach własnych Gazeta.pl.

Pod koniec września br. Agora ogłosiła, że za 4,4 mln euro kupi 25 proc. akcji czeskiej spółki ROI Hunter oferującej platformę marketingową umożliwiającą firmom z branży e-commerce promowanie i sprzedaż produktów za pośrednictwem Google’a i Facebooka.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agora zamknęła sieć marketingu afiliacyjnego Agora Performance. „Nie realizowała celów finansowych”

48 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PaPaa DIEGO - Nie rusze nigdy TEGO;)
To będzie już tylko "przynosiło" popcorn i słodkie napoje w kinach Helios
.... i To może frytki do TEGO od Papy Diego;)
51 11
odpowiedź
User
VAN DOG
"Od dłuższego czasu" tj. 5 miesięcy na ponad 4 lata działalności. Transformacja oparta o ideę "idźcie i zróbcie" bez wsparcia inwestycyjnego.
Akcjonariat powinien się przejrzeć wnikliwiej czy takie "decyzje biznesowe" nie działają na szkodę spółki, bo w tym przypadku kilka mln zł EBIT rocznie uciekło. Teraz efektywność Agory to parówki w Van Dog i tacos w Papa Diego, powodzenia w układaniu media planów.
54 8
odpowiedź
User
Merry christmas
Lepszego prezentu na święta konkurencja nie mogła dostać:) Brawo za decyzję!
61 9
odpowiedź
User
agopr
Pozdrawiamy z ZPRu i życzymy...
więcej takich decyzji :)
dobrego lekarza.... nie może nie - chcemy jeszcze takich decyzji :)
44 10
odpowiedź
User
pa pa
Agora to firma koszmar. Nieudolność, brak wizji i strategii rekompensowana bezwzględnością. Zero szacunku dla ludzi. Korporacyjny XIX w.
71 8
odpowiedź