SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amazon po raz pierwszy od 17 lat tnie wydatki na reklamy

Amazon, czołowy globalny reklamodawca zmniejszył wydatki na reklamę o około 100 mln dolarów w 2020 roku. Budżet reklamowy obniżono po raz pierwszy od 17 lat. To efekt pandemii, która zmusiła firmę do rewizji wcześniejszych planów marketingowych.

fot. Shutterstock.com Article

Według sprawozdania rocznego Amazona, „koszty reklamy i inne koszty promocji” utrzymywały się na poziomie 10,9 mld dolarów w porównaniu z 11 mld dolarów w 2019 roku. Oznacza to spadek o ok. 1 proc.

Według dokumentów firmy, Amazon po raz pierwszy obniżył roczne wydatki na reklamę od 2003 roku, kiedy to  całkowite wydatki wyniosły 109 mln dolarów.

Niektóre marki internetowe były w stanie zmniejszyć wydatki na reklamy podczas kryzysu związanego z koronawirusem ze względu na silny popyt na handel elektroniczny ze strony konsumentów i tymczasowy spadek kosztów zakupu reklam.

W przypadku Amazona jego roczna sprzedaż wzrosła o 37 proc., do 386 miliardów dolarów.

Całkowite koszty marketingu, których częścią jest reklama, wzrosły rok do roku o 17 proc., do 22 mld dolarów, ale spadły jako procent sprzedaży netto.

Firma skorzystała na „niższych wydatkach na kanały marketingowe w wyniku Covid-19” - napisano w raporcie rocznym.

Amazon jest silnym pretendentem do tytułu największego reklamodawcy na świecie, po wzroście wydatków o 30 proc. do 8,2 mld dolarów w 2018 roku i o 34 proc. - do 11 mld dolarów w 2019 roku.

Firma współpracuje z wieloma agencjami reklamowymi, wśród których są m.in. Lucky Generals i Droga5 oraz Initiative, który zajmuje się budżetem mediowym Amazona.

Globalna sprzedaż Amazona wyniosła w 2020 roku 386 mld dolarów, w tym 263 mld dolarów w USA, 29,6 mld dolarów w Niemczech i 26,5 mld dolarów w Wielkiej Brytanii.

Amazon ma własną szybko rozwijającą się działalność w zakresie sprzedaży reklam, która umożliwia dostawcom docieranie do potencjalnych klientów w witrynie e-commerce.

Dokładne zarobki tego biznesu nie zostały ujawnione, ale sprzedaż reklam była głównym źródłem 21,5 miliardów dolarów przychodów, które firma wygenerowała w swojej kategorii „inne” w zeszłym roku - z 52 proc. wzrostem rok do roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Amazon po raz pierwszy od 17 lat tnie wydatki na reklamy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl