Amazon też chce wejść w Near Field Communications

Amazon.com rozważa uruchomienie usługi, która umożliwiałaby konsumentem płacenie za zakupy w sklepach przy użyciu telefonu komórkowego.

km
km
Udostępnij artykuł:

Agencja Bloomberg powołuje się na dwie osoby zaznajomione z projektem, według których Amazon Payments (oddział Amazon) rozważa start usługi opartej na technologii Near Field Communications (NFC).

NFC pozwala urządzeniom na przesyłanie danych takich jak informacje płatnicze, punkty lojalnościowe i kupony poprzez zbliżenie ich do specjalnych czytników przy sklepowej kasie.

Jeden z informatorów Bloomberga twierdzi, że Amazon zastanawia się także nad stworzeniem opartej na NFC platformy marketingowej. Przykładowo szukający dżinsów konsument nie mogący znaleźć w zwykłym sklepie odpowiedniego dla siebie rozmiaru, mógłby zbliżyć swój telefon komórkowy do znajdującej się przy nich metki NFC i zlokalizować odpowiedni produkt do zamówienia poprzez witrynę Amazon.com.

Amazon ma podjęć decyzję czy i kiedy wprowadzić swoją usługę mobilnych płatności w ciągu najbliższych trzech do pięciu miesięcy. Gdyby tak się stało, firma stanęłaby do rywalizacji z takimi gigantami jak Google czy Microsoft, którzy pracują nad podobnymi projektami opartymi na NFC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji