SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Bitwa o dom” przegrywa z konkurencją. Program ogląda tylko 1,2 mln widzów

Trzecia edycja „Bitwy o dom” - po trzech odcinkach castingowych - gromadzi średnio 1,22 mln widzów. TVN w czasie jej nadawania zajmuje dopiero czwarte miejsce w rynku i ma mniej widzów niż rok temu. Widownia show jednak rośnie.

jury "Bitwa o dom", fot. tvn Article

Program „Bitwa o dom” na antenie TVN pokazywany jest w środy o godz. 21.30, począwszy od 5 marca br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że pierwsze trzy odcinki trzeciej edycji reality-show oglądało średnio 1,22 mln osób. Przełożyło się to na 8,85 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 10,62 proc. w grupie komercyjnej.

Widownia „Bitwy o dom” rośnie z odcinka na odcinek. 5 marca br. program przyciągnął przed telewizory 1,13 mln osób, a dwa tygodnie później było to już 1,30 mln widzów. Wszystkie trzy pokazane odcinki miały charakter castingowy, rywalizacja rodzin zacznie się od odcinka czwartego.

Oglądalność „Bitwy o dom” odcinek po odcinku

Data

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

2014-03-05

1 128 614

7,74%

9,44%

2014-03-12

1 243 271

9,35%

10,85%

2014-03-19

1 297 833

9,55%

11,68%

Średnio:

1 223 317

8,85%

10,62%

Dla porównania, pierwsze trzy odcinki pierwszej odsłony reality-show (TVN wyemitował je w kwietniu ub.r.) oglądało o 100 tys. więcej widzów, mimo iż można było je oglądać w zupełnie innym czasie antenowym - w niedziele o godz. 10.55. Program gromadził średnio 1,12 mln osób, co dawało TVN 11,62 proc. oraz 16,27 proc. udziału (zobacz te dane).

Natomiast w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej TVN w środowym paśmie między 21.30 a 22.25 stracił aż 1,06 mln widzów. Wówczas na antenie stacji oglądać można było trzy pierwsze odcinki trzeciej serii programu „Top model”, która przyciągała uwagę 2,28 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 16,84 proc. oraz 20,26 proc. udziału (dowiedz się więcej).

W czasie nadawania trzeciej edycji programu „Bitwa o dom” TVN przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. W tym paśmie liderem jest Jedynka, emitująca wówczas mecze piłki nożnej, co daje jej 17,32 proc. udziału. Na drugiej pozycji plasuje się Dwójka („Na sygnale” i filmy fabularne; 14,65 proc.), a trzeci jest Polsat („Top Chef” i filmy; 10,03 proc.). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Oglądalność programu na tle konkurencji

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVP1

2 393 077

17,32%

17,11%

TVP2

2 024 945

14,65%

13,40%

Polsat

1 386 357

10,03%

13,19%

TVN - Bitwa o dom

1 223 317

8,85%

10,62%

W programie „Bitwa o dom” 12 rodzin projektuje, wyposaża i urządza mieszkania według własnych pomysłów, rywalizując o wygranie jednego z nich. Ich pracę oceniają Małgorzata Rozenek, Natalia Nguyen oraz Tomasz Pągowski. Producentem formatu jest firma Golden Media Polska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Bitwa o dom” przegrywa z konkurencją. Program ogląda tylko 1,2 mln widzów

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr
A co się dziwić że tego programu nikt nie chce oglądać jak to nudne i sztuczne jest a pozatym sami prowadzący są odpychający do tego by ten program oglądać zwłaszcza Małgorzata Rozenek która się ludzią poprostu przejadła za tem nic dziwnego że mało widzów gromadzi ten badziewny program ,ja w tym czasie oglądam sobie jakiś film na innym kanale bo tego właśnie szukam w tv a nie jakiś badziewnych programów !!
24 14
odpowiedź
User
Edek
sztuczne jak prawie cała reszta w tvn, zresztą w innych stacjach też, bezpłciowi, wręcz denerwujący prowadzący, którym wydaje się, że są gwiazdami. To już Gesslerowa jest wyrazistsza. Takie programy i taka telewizja już się kończy, ale na Wiertniczej tego nie kumają
21 15
odpowiedź
User
gość
Program bardzo ciekawy, fajne jury, ale nie zawsze podoba mi się czym kierują się wybierając uczestników do programu (np. wybrano dwie lesbijki tylko ze względu na ich orientację a uczestników hetero w podobnej sytuacji materialnej i życiowej obśmiano bo niepotrzebnie się zgłaszali, przecież mają dobre warunki mieszkaniowe).
16 17
odpowiedź
User
bat na debili
@Piotrusiu, dzieciaczku - znowu porównujesz reality-show do filmów? To w takim razie, żal mi ciebie niepełnoletni @Piotrusiu...
11 14
odpowiedź
User
Ja to ja
Ten 3-odcinkowy casting rozwala niepotrzebnie ten format.
Przez 3 tygodnie nic się nie dzieje - a przynajmniej niewiele. Rozumiem, że trzeba wydłużyć cykl programu, ale lepiej byłoby emitować wizytówki uczestników podczas odcinków z rywalizacją - wtedy od pierwszego odcinka byłoby wyraziście, a tak to casting obniży widownię całej edycji, a do tego sporo widzów się zniechęci - bo nuda...
15 11
odpowiedź