„Bitwa o dom” przegrywa z konkurencją. Program ogląda tylko 1,2 mln widzów

Trzecia edycja „Bitwy o dom” - po trzech odcinkach castingowych - gromadzi średnio 1,22 mln widzów. TVN w czasie jej nadawania zajmuje dopiero czwarte miejsce w rynku i ma mniej widzów niż rok temu. Widownia show jednak rośnie.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Bitwa o dom” przegrywa z konkurencją. Program ogląda tylko 1,2 mln widzów
jury "Bitwa o dom", fot. tvn

Program „Bitwa o dom” na antenie TVN pokazywany jest w środy o godz. 21.30, począwszy od 5 marca br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że pierwsze trzy odcinki trzeciej edycji reality-show oglądało średnio 1,22 mln osób. Przełożyło się to na 8,85 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 10,62 proc. w grupie komercyjnej.

Widownia „Bitwy o dom” rośnie z odcinka na odcinek. 5 marca br. program przyciągnął przed telewizory 1,13 mln osób, a dwa tygodnie później było to już 1,30 mln widzów. Wszystkie trzy pokazane odcinki miały charakter castingowy, rywalizacja rodzin zacznie się od odcinka czwartego.

Oglądalność „Bitwy o dom” odcinek po odcinku

Dla porównania, pierwsze trzy odcinki pierwszej odsłony reality-show (TVN wyemitował je w kwietniu ub.r.) oglądało o 100 tys. więcej widzów, mimo iż można było je oglądać w zupełnie innym czasie antenowym - w niedziele o godz. 10.55. Program gromadził średnio 1,12 mln osób, co dawało TVN 11,62 proc. oraz 16,27 proc. udziału (zobacz te dane).

Natomiast w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej TVN w środowym paśmie między 21.30 a 22.25 stracił aż 1,06 mln widzów. Wówczas na antenie stacji oglądać można było trzy pierwsze odcinki trzeciej serii programu „Top model”, która przyciągała uwagę 2,28 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 16,84 proc. oraz 20,26 proc. udziału (dowiedz się więcej).

W czasie nadawania trzeciej edycji programu „Bitwa o dom” TVN przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. W tym paśmie liderem jest Jedynka, emitująca wówczas mecze piłki nożnej, co daje jej 17,32 proc. udziału. Na drugiej pozycji plasuje się Dwójka („Na sygnale” i filmy fabularne; 14,65 proc.), a trzeci jest Polsat („Top Chef” i filmy; 10,03 proc.). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Oglądalność programu na tle konkurencji

W programie „Bitwa o dom” 12 rodzin projektuje, wyposaża i urządza mieszkania według własnych pomysłów, rywalizując o wygranie jednego z nich. Ich pracę oceniają Małgorzata Rozenek, Natalia Nguyen oraz Tomasz Pągowski. Producentem formatu jest firma Golden Media Polska.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odświeżony "Dziennik Gazeta Prawna". Nowy layout i format

Odświeżony "Dziennik Gazeta Prawna". Nowy layout i format

"Parkiet" z nową ofertą prenumeraty

"Parkiet" z nową ofertą prenumeraty

Właściciel ChataGPT w chmurze od Amazona. Umowa na prawie 40 mld dolarów

Właściciel ChataGPT w chmurze od Amazona. Umowa na prawie 40 mld dolarów

Burza wokół wywiadu Rymanowskiego nie cichnie. Co dziennikarz na tym zyskał?

Burza wokół wywiadu Rymanowskiego nie cichnie. Co dziennikarz na tym zyskał?

65 nagród na 26. edycji Effie Awards Poland. Tryumf DDB Warszawa, Zenith i McDonald's

65 nagród na 26. edycji Effie Awards Poland. Tryumf DDB Warszawa, Zenith i McDonald's

Kanał Zero krytykowany za reklamy dostawcy VPN. "Nie instalujcie"

Kanał Zero krytykowany za reklamy dostawcy VPN. "Nie instalujcie"