"Brak wizji i wiarygodności" - specjaliści PR o komunikacji UE podczas kryzysu strefy euro

Według większości specjalistów ds. PR na świecie europejskie rządy i władze nie pokazały w sposób wiarygodny jak chcą rozwiązać kryzys w strefie euro, ani jaka jest ich wizja Europy po tym kryzysie - wynika z badania InfiniteLatitude.

km
km
Udostępnij artykuł:

Zdaniem 81 proc. specjalistów PR europejskie rządy i władze nie były w stanie jasno pokazać, jak chcą rozwiązać kryzys w strefie euro.

Według 77 proc. respondentów nie potrafiły one także wyraźnie przedstawić swojej wizji Europy po kryzysie, a 66 proc. stwierdziło, że brakowało im wiarygodności w swojej komunikacji.

grafika
grafika

 

Tylko 4 proc. ankietowanych specjalistów PR uważa, że państwom i władzom unijnym udało się pozyskać poparcie opinii publicznej dla przyjętych metod walki z kryzysem. 20 proc. respondentów nie ma ten temat zdania, a reszta neguje to twierdzenie.

grafika

Nieco lepiej wypada ocena wysiłków UE w wyjaśnieniu opinii publicznej źródeł kryzysu. Udało się to dobrze zrobić zdaniem 11 proc. ankietowanych specjalistów PR, a około 23 proc. ma do tego stosunek co najmniej neutralny.

grafika

W badaniu zadano również pytanie o to, jak rozpad strefy euro może wpłynąć na działania firm i agencji PR, w których pracują ankietowani specjaliści. Tylko 28 proc. z nich uważa potencjalny rozpad strefy euro za zagrożenie dla ich przedsiębiorstwa. Zupełnie nie obawia się tego 60 proc. respondentów, a 12 proc. z nich postrzega możliwy rozpad strefy euro wręcz jako szansę - np. do zainicjowania specjalnych działań budujących reputację swojej firmy.

grafika

Spośród 28 proc. specjalistów PR, którzy widzą zagrożenie w rozpadzie strefy euro, tylko połowa podjęła już jakieś szczególne środki ostrożności. 81 proc. respondentów twierdzi, że nie dokonano w ich firmach żadnych przygotowań na tę okoliczność.

Podobnie myślą przedstawiciele agencji PR. Zdaniem 55 proc. z nich rozpad strefy euro nie stwarza poważnego ryzyka biznesowego dla ich organizacji, a 28 proc. respondentów postrzega go jako szansę, zwłaszcza dla poprawy relacji z klientami.

grafika

W badaniu globalnej sieci PR InfiniteLatitude wzięło udział 111 starszych specjalistów PR, zatrudnionych w korporacyjnych działach PR i agencjach PR z 23 krajów, w tym z Polski. Badanie zostało przeprowadzone przy pomocy ankiety internetowej we wrześniu i w pierwszej połowie października 2012 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową