SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Podwyżka cennika popłaca Brand24: przez pół roku 0,9 mln zł zysku

W pierwszym półroczu przychody monitorującej internet spółki Brand24 zwiększyły się o 40 proc. do 10,31 mln zł, a zysk netto -ze 156,7 do 916,5 tys. zł.

Michał Sadowski, prezes Brand24 Article

W drugim kwartale br. powtarzalne wpływy miesięczne Brand24 sięgnęły 1,73 mln zł, o 0,5 mln zł więcej niż przed rokiem. - Wyniki są zgodne z naszymi założeniami. Systematycznie dążymy do wypełnienia warunków programu opcyjnego, który zakłada osiągniecie co najmniej 20,3 mln zł przychodów oraz 4,5 mln zł EBITDA w całym roku 2022. Ponieważ nasz biznes jest abonamentowy, ma dużą powtarzalność, jesteśmy spokojni, że zrealizujemy założony cel - komentuje w komunikacie Michał Sadowski, prezes i współzałożyciel spółki.

- Przemawia też za tym nasze główne wskaźniki jak MRR (Monthly Recurring Revenue), a także ARR (Annual Recurring Revenue, czy MRR w ujęciu rocznym), który obecnie kształtuje się właśnie na poziomie przekraczającym 20 mln zł - dodaje.

Brand24 pod koniec ub.r. zaczął wprowadzać droższy cennik. W drugim kwartale br. firma kontynuowała ten proces, obecnie ofertę z wyższymi cenami ma wykupioną większość klientów. Średni przychodów od klienta (ARPU) w zeszłym kwartale wyniósł 106 dolarów, a w przypadku nowych klientów - 124 dolary („co oznacza wzrost o ponad 40 proc. w porównaniu do okresu przed zmianą cennika oraz przestrzeń na dalsze wzrosty tego wskaźnika” - zaznaczono w sprawozdaniu).

Brand24 w br. nie podaje, ilu ma aktywnych klientów, na koniec ub.r. było ich 3 905.

- Rozwój Brand24 to priorytet, ale rozwijamy także produkty komplementarne. Sprzedaż w naszym nowym produkcie Insights24 (niegdyś Custom Reports) w Q1 tego roku przekroczyła 150 tys. zł w porównaniu do skromnych 55 tys. zł sprzedaży w całym poprzednim roku. Insights24 ma duży potencjał by znacznie zwiększyć tę kwotę do końca 2022 r. - zaznacza Michał Sadowski.

Półroczny zysk EBITDA spółki poszedł w górę z 1,52 do 2,6 mln zł, zysk operacyjny - z 418 tys. zł do 1,41 mln zł, a zysk netto - ze 156,7 do 916,5 tys. zł. W całym ub.r. firma przy 15,79 mln zł wpływów miała 264 tys. zł zysku netto, a wcześniej notowała straty.

Brand24 od początku 2018 roku jest notowany na warszawskiej giełdzie. W środę na koniec sesji przy kursie 10,35 zł kapitalizacja firmy wynosiła 42,5 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Podwyżka cennika popłaca Brand24: przez pół roku 0,9 mln zł zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl