Netflix musi zapłacić za naruszenie patentu

Firma Broadcom złożyła wniosek do niemieckiego sądu, domagając się ukarania Netfliksa po tym, jak Federalny Sąd Patentowy stwierdził, że serwis naruszył patent dotyczący kodowania wideo HEVC/H.265.

MM
MM
Udostępnij artykuł:
Netflix musi zapłacić za naruszenie patentu

Wstępna opinia jest następstwem wyroku Sądu Okręgowego w Monachium z 19 września 2023 r. stwierdzającego, że Netflix naruszył patent.

Sąd w Monachium wydał także nakaz zaprzestania przez Netflix wszelkich dalszych naruszeń w Niemczech. Sporny patent europejski EP 2 575 366 (patent 366) obejmuje kluczowe cechy cyfrowego przetwarzania wideo często stosowane w kodowaniu wideo HEVC. Sąd w Monachium orzekł, że Netflix narusza patent 366 poprzez transmisję wideo HEVC, którego Netflix używa do dostarczania użytkownikom treści Ultra HD.

Kara za naruszenie nakazu wynosi do 250 tys. euro za każdy akt naruszenia lub do sześciu miesięcy pozbawienia wolności dla członków zarządu Netfliksa.

„Broadcom jest zadowolony, że niemieckie sądy w dalszym ciągu uznają jego opatentowany wkład w technologię wideo wykorzystywaną w odnoszących sukcesy usługach przesyłania strumieniowego, takich jak Netflix” – powiedział Mark Terrano, wiceprezes i dyrektor generalny działu własności intelektualnej i licencji firmy Broadcom.

Od 2018 r. Netflix i Broadcom toczą szeroko zakrojony spór patentowy, w którym Broadcom oskarżył Netflix o naruszenie licznych patentów amerykańskich, niemieckich i holenderskich w wyniku świadczenia usługi VoD.

Niemiecki Federalny Sąd Patentowy podejmie ostateczną decyzję w sprawie pozwu Netfliksa o unieważnienie prawa do znaku patentowego po rozprawie zaplanowanej na 18 lipca 2024 r.

Netflix ma globalnie 238 mln subskrybentów

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.

W drugim kwartale 2023 globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem.

MM
Autor artykułu:
MM
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady