SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Burda Media Polska kupuje Edipresse Polska

Burda Media Polska porozumiała się z Edipresse Group co do kupna Edipresse Polska. Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK.

Article

W komunikatach prasowych obu firm nie podano, ile Burda Media Polska zapłaci za Edipresse Polska ani kiedy transakcja może zostać sfinalizowana.

- Grupa Edipresse stała się jednym z wiodących graczy medialnych w Polsce z istotną obecnością na rynku magazynów oraz mocną pozycją w Internecie, głównie w segmencie kobiecym i doskonale pasuje do strategii organizacji wielokanałowej, którą z powodzeniem realizuje Burda Media Polska. Przejęcie Edipresse Polska otwiera przed nami nowe, fascynujące możliwości rozwojowe, umożliwiając przyspieszenie naszej transformacji cyfrowej i wzmacniając nasz biznes konsumencki w Polsce ze szczególnymi uwzględnieniem obszarów lifestyle i uroda - uzasadnia Alexander Sorg, prezes Burda Media Polska.

- Edipresse Polska jest jednym z liderów w segmencie mediów kobiecych w Polsce. Udana transformacja w obszarze digital została doceniona przez rynek oraz przez firmę Burda International, która w przejęciu portfolio Edipresse dostrzegła szansę strategicznego wzmocnienia swojego biznesu mediowego w Polsce, szczególnie w Internecie. Sprzedajemy zyskowną firmę z silnymi produktami i z jasną wizją na przyszłość. Jesteśmy przekonani, że Burda Media Polska wykorzysta ogromny potencjał połączonego portfolio i będzie atrakcyjnym pracodawcą dla naszych zespołów - dodaje Sebastien Lamuniere, CEO w Edipresse Group.

Edipresse zachowa wydawnictwo książkowe i szkołę językową

Grupa Edipresse podkreśla, przyjmując ofertę kupna od firmy Burda Media Polska, podjęła strategiczną decyzję o wycofaniu się z głównej działalności mediowej w Polsce.

Koncern pozostaje natomiast właścicielem spółki Wydawnictwo Edipresse, publikującej książki, kolekcje wydawnicze i magazyny custom publishing, oraz szkoły językowej Lincoln.

Edipresse Polska bez części czasopism, stawia na digital

Edipresse Polska podkreśla, że ponad połowa jego przychodów i zdecydowana większość zysków pochodzi z obszaru digital.

Do Edipresse należy grupa serwisów internetowych, m.in. witryny tytułów prasowych firmy, a także Wizaz.pl, Niania.pl, Polki.pl, Gotujmy.pl i Ilewazy.pl. Według badania Mediapanel w styczniu br. zanotowały one (bez współodwiedzalności) 9,57 mln użytkowników i 32,9 proc. zasięgu.

Spółka właśnie uruchomiła serwis Modago.pl oraz przedłużyła współpracę z reklamową z TVN Media dotyczącą jej witryn internetowych.

Na początku ub.r. Edipresse ogłosiło, że skupia się na dalszym rozwoju marek digitalowych oraz na budowaniu nowych źródeł przychodów w obszarach e-commerce i marketplace. W połowie roku dyrektorem generalnym firmy został Maciej Klepacki, a jego zastępczynią Agnieszka Wicher-Szczesna. Pełniący poprzednio analogiczne funkcje Alicja Modzelewska-Warec i Izabela Bochenek-Strauss przeszły do rady nadzorczej.

W 2019 r. Edipresse Polska zanotowało spadek skonsolidowanych wpływów sprzedażowych o 27,6 proc. do 126,63 mln zł. Zatrudnienie etatowe w firmie zmalało o 55 pracowników do 155, a jej wynik netto poszedł w górę z 9,91 mln zł straty do 458 tys. zł zysku. Wiosną ub.r., po wybuchu epidemii, Edipresse Polska rozwiązało umowy z 31 osobami. Firma nie złożyła jeszcze sprawozdania finansowego za ub.r.

Obecnie portfolio prasowe Edipresse Polska obejmuje magazyny luksusowe  „Viva!”, „Viva! Moda”, magazyn people „Party” oraz pisma typu true stories (łącznie 13 tytułów).

Pod koniec ub.r. spółka zamknęła dwutygodnik „Flesz. Gwiazdy & Styl”, a w kwietniu br. - dwumiesięcznik „Uroda Życia”.

W połowie 2019 roku firma sprzedała Wydawnictwu Bauer dwutygodniki „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz miesięcznik „Poradnik Domowy”, tym samym wycofując się z segmentu poradnikowego. Natomiast pod koniec 2018 roku przestała wydawać miesięcznik „Be Active. Dietetyka & fitness”, prawa do pisma przejęła jego redaktor naczelna i ambasadorka marketingowa Ewa Chodakowska.

Burda Media Polska ze wzrostami przed epidemią

W portfolio prasowym Burda Media Polska jest ok. 20 tytułów, w tym magazyny luksusowe (m.in. „Gala”, „Gala Men”, „Glamour”, „Elle”), poradnikowe (m.in. „Dobre Rady”, „Claudia”), podróżnicze („National Geographic”, „NG Traveler”), kulinarne („Przyślij przepis”, „Sól i pieprz”, „Smaczny Tydzień”, „Moje Gotowanie”) oraz popularno-naukowe (m.in. „Focus”). Ponadto firma wydaje serwisy internetowe (głównie pod markami swoich magazynów drukowanych), zajmuje się custom publishingiem i publikuje książki.

Na początku br. Burda Media Polska wprowadziła na rynek nowe tytuły prasowe: „Doktor Zdrowie” oraz wydań specjalnych: „Sól i Pieprz” - wydanie specjalne: „Ciasta na Wielkanoc”, „100 zdrowych przepisów” - „Dieta i cukrzyca” oraz wydania specjalnego „Ogrodu krok po kroku” - „Kocham ogród”, a w marcu zaczęło wydawać magazyn „Ogród inspiracje”.

W kwietniu prezes Burda International zapowiedział, że koncern w ciągu pięciu lat zainwestuje w Polsce 250 mln zł. Jednocześnie poinformował o przejęciu drogerii internetowej Cocolita i planach uruchomienia w Rzeszowie E-commerce Excellence Hub, który będzie zajmował się wspieraniem międzynarodowego rozwoju firmy w obszarach nowych technologii i e-commerce.

W 2019 roku Burda Media Polska osiągnęła wzrost przychodów o 12,8 proc. do 163,67 mln zł oraz zysku netto z 679 tys. zł do 3,66 mln zł. Nieznacznie zmalały wpływy reklamowe firmy, pracowało w niej 251 osób na etacie.

W kwietniu ub.r., po wybuchu epidemii, firma zwolniła ok. 50 pracowników.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Burda Media Polska kupuje Edipresse Polska

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
smuteczek
och nie... :(
13 0
odpowiedź
User
XD
No to Marysia Peltz nie uciekła od Burdy na długo, los bywa przewrotny ;)
11 0
odpowiedź
User
niwe
Dlaczego najbardziej wartościowe wydawnictwa nie potrafią się obronić na rynku?
13 2
odpowiedź