Canalys: blisko 4-proc. wzrost sprzedaży smartfonów w III kw.

W III kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 41,39miliona smartfonów. 45 proc. z nich było wyposażonych w ekranydotykowe, wobec 31 proc. rok wcześniej w tym samym okresie.

km
km
Udostępnij artykuł:

Liczba sprzedanych smartfonów była o 3,9 proc. większaporównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (39,85 mln) -wynika z danych firmy analitycznej Canalys.

13,95 miliona urządzeń sprzedano w regionie Europy, BliskiegoWschodu i Afryki, 13,22 miliona w regionie Azji i Pacyfiku, 12,16miliona w Ameryce Północnej, a 2,05 miliona w AmeryceŁacińskiej.

Liderem światowego rynku była Nokia z liczbą 16,41 milionasprzedanych smartfonów i 39,7 proc. udziału w rynku. Wyprzedziłaona kolejno firmy: RIM (8,52 miliona sprzedanych urządzeń, 20,6proc. rynkowego udziału), Apple (7,36 mln, 17,8 proc.), HTC (2,18mln, 5,3 proc.) oraz Fujitsu (1,39 mln, 3,4 proc.). Pozostaliproducenci sprzedali łącznie 5,52 miliona telefonów, stanowiących13,3 proc. rynku.

Z kolei pod względem systemów operacyjnych stosowanych wsmartfonach, liderem w III kwartale był Symbian, który instalowanona 46,2 proc. sprzedanych urządzeń. Następne w kolejności byłysystemy RIM (20,6 proc.), Apple (17,8 proc.), Microsoftu (8,8proc.), Android (3,5 proc.) oraz pozostałe (3,2 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu