SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cannes Lions 2013: rekordowo dużo zgłoszeń, 144 z Polski

W tegorocznej edycji konkursu reklamowego Cannes Lions zgłoszono rekordowe 35 765 prac z 92 krajów. Polskie agencje przesłały 144 zgłoszenia, najwięcej DDB Warszawa i Leo Burnett Warsaw.

Cannes Lions 2013: rekordowo dużo zgłoszeń, 144 z Polski

W tym roku do Cannes Lions zgłoszono o 4 proc. więcej prac niż w ub.r. W konkursie pojawiła się jedna nowa kategoria - Innovation Lions. W skali roku mocno wzrosła liczba zgłoszeń w kategoriach Creative Effectiveness Lions oraz Branded Content & Entertainment Lions, a znacząco zmalała w kategoriach Titanium & Integrated Lions oraz Radio Lions.

Zdecydowanie najwięcej zgłoszeń pochodzi z USA - 6078. Z Brazylii zgłoszono 3476 prac, z Wielkiej Brytanii - 2671, z Niemiec - 1994, z Francji - 1454, z Australii - 1404, z Kanady - 1106, a z Japonii - 1093.

Zgłoszenia do Cannes Lions

Kategoria

2012

2013

Zmiana % r/r

Branded Content & Entertainment Lions

800

968

21%

Creative Effectiveness Lions

92

120

30%

Cyber Lions

2458

2627

7%

Design Lions

2182

2373

9%

Direct Lions

2357

2578

9%

Film Lions

3475

3125

-10%

Film Craft Lions

1721

2029

18%

Innovation Lions

-

270

n/a

Media Lions

3247

3031

-7%

Mobile Lions

965

1061

10%

Outdoor Lions

4843

5613

16%

PR Lions

1130

1296

15%

Press Lions

6056

5711

-6%

Promo & Activation Lions

2674

2974

11%

Radio Lions

1784

1552

-13%

Titanium & Integrated Lions

517

437

-15%

SUMA

34 301

35 765

4%


Polskie agencje przesłały w tym roku do Cannes Lions 144 prace. 29 zgłosiła DDB Warszawa, a 27 - Leo Burnett Warsaw. Od 180 Heartbeats + Jung von Matt pochodzi 11 zgłoszeń, od Saatchi & Saatchi - 9, od Havas Worldwide - 8, od Interactive Solutions - 7, a od MEC i Young & Rubicam - po 5.

W ubiegłorocznej edycji Cannes Lions DDB Warszawa zdobyła dwa Srebrne Lwy i Brązowego Lwa za reklamę "Rozkład jazdy" McDonald's (zobacz więcej).

Tegoroczny festiwal Cannes Lions będzie się odbywał od 16 do 22 czerwca. W jury konkursu znalazły się dwie osoby z Polski: Katarzyna Przewuska i Piotr Chrobot (więcej na ten temat). Wiadomo już, że nagrodę dla Człowieka Roku odbierze Salar Kamangar, dyrektor wykonawczy YouTube’a (więcej o tym).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Cannes Lions 2013: rekordowo dużo zgłoszeń, 144 z Polski

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl