SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„CD Action” na czele pism komputerowych. „PC World” z największym spadkiem

W styczniu 2014 roku liderem sprzedaży wśród magazynów komputerowych i o grach komputerowych był „CD Action”. Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł „PC Format”, z kolei najwięcej stracił „PC World”.

Średnia sprzedaż ogółem poświęconego grom magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2014 roku wyniosła 74 906 egz., czyli o 3,83 proc. mniej niż w styczniu 2013 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugą pozycję zajął komputerowy magazyn „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 74 355 egz., po wzroście o 0,18 proc. - jedynym w zestawieniu.

Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 24,73 proc. i ostatecznie wyniósł 26 423 egz.

Z kolei najwięcej stracił „PC World” (IDG Poland), który spadł z miejsca czwartego na piąte. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się bowiem o 42,18 proc. i wyniosła 13 779 egz.

ZKDP

styczeń

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

CD Action

127 986

74 906

74 906

127 878

77 887

77 887

PC Format

122 998

74 355

74 355

125 000

74 218

74 218

Komputer Świat

49 995

26 423

26 423

65 997

35 104

35 104

Chip

21 991

16 258

16 258

29 500

19 818

19 818

PC World

26 000

13 779

13 779

40 000

23 831

23 831

W styczniu 2014 roku w porównaniu do grudnia 2013 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 39,72 proc.) pochwalić się mógł „PC Format”. Z kolei najwięcej stracił „Komputer Świat” - było to 15,55 proc.

ZKDP

miesiąc

Wirtualnemedia.pl

styczeń 2014

grudzień 2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

CD Action

127 986

74 906

74 906

127 909

73 612

73 612

PC Format

122 998

74 355

74 355

123 000

53 218

53 218

Komputer Świat

49 995

26 423

26 423

53 979

31 412

31 412

Chip

21 991

16 258

16 258

22 000

16 839

16 839

PC World

26 000

13 779

13 779

26 000

15 274

15 274

 

Dołącz do dyskusji: „CD Action” na czele pism komputerowych. „PC World” z największym spadkiem

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Shakyor
CHIP tylko 22 tyś nakładu, a PC World tylko 13 tyś kupujących. Te pisma osiągneły wg mnie dno totalne. Ale wydawca uparcie trzyma je, bo jakby nie patrzeć sprzedaz na poziomie ok. 15k ich zadowala.
odpowiedź
User
xiumanag
CD action to pismo dla graczy więc ma czytelników. PC format jest dość tani więc też.
komputer świat niby ten sam segment co PC format, ale brak płyty i droższy - więc spada coraz niżej.

CHIP i World to jakaś paranoja. Za drogie jak na treści, które można zaleźć w internecie.
odpowiedź
User
Piotrek
CD Action to marne pisemko skierowane do mało wymagającego odbiorcy. Gry na płytach są coraz gorsze.Do tego teksty durniów którzy podniecają się jaki to PC jest lepszy od konsoli. Konsola to zamknięta architektura więc wiadomo że komputer prędzej czy później ją wyprzedzi. Nie kupuje tego szmatławca w którym pojawiają się takie rzeczy. Nie polecam.
odpowiedź