SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Cinkciarz.pl po wyroku Sądu Unii Europejskiej może zarejestrować znak towarowy z symbolami walut

Sąd Unii Europejskiej uznał za nieważną decyzję Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) o odmówieniu spółce Cinkciarz.pl zarejestrowania jako unijnego znaku towarowego logotypu marki z symbolami walut euro i dolara.

Article

Cinkciarz.pl złożył wniosek o rejestrację swojego logo jako unijnego znaku towarowego w 2015 roku. Chciała zarejestrować logo jako taki znak w kategorii oprogramowania komputerowego, usług finansowych, w szczególności wymiany walut oraz publikacji.

Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej odmówił zarejestrowania oznaczenia z symbolami euro i dolara, uznając, że elementy graficzne w postaci kształtu kół nie są na tyle znaczące, aby odwrócić uwagę odbiorców od przekazu, jaki niosą ze sobą symbole euro i dolara w odniesieniu do towarów i usług.

Cinkciarz.pl odwołał się od tej decyzji do Sądu Unii Europejskiej, wnioskując o stwierdzenie jej nieważności. Sąd UE 8 marca br. wydał wyrok, w którym stwierdził nieważność decyzji EUIPO.

W uzasadnieniu zwrócono uwagę, że decyzja EUIPO o odmowie rejestracji co do zasady musi być uzasadniona w odniesieniu do każdego z towarów i każdej z usług, dla których wniesiono o rejestrację, tymczasem w przypadku logo Cinkciarz.pl EUIPO nie uzasadnił wystarczająco swej decyzji odmownej. Uzasadniono też, że nawet gdyby założyć, że towary i usługi, do których odnosi się zgłoszony znak towarowy spółki, są związane z wymianą walut, to w zaskarżonej decyzji nie wskazano wyraźnie, z jakich powodów EUIPO uznał, że znak pozwoli odbiorcom natychmiast i bez głębszego zastanowienia dostrzec w nim opis wszystkich rozpatrywanych towarów i usług.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Cinkciarz.pl po wyroku Sądu Unii Europejskiej może zarejestrować znak towarowy z symbolami walut

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry