SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Co czwarty polski internauta z kontem w PKO BP

Dwie trzecie polskich internautów ma konto osobiste, z czego co czwarta osoba w PKO BP. 67 proc. posiadaczy konta korzysta z niego w sieci.

Co czwarty polski internauta z kontem w PKO BP

W badaniu Gemiusa przeprowadzonym w marcu br. posiadanie konta osobistego w banku zadeklarowało prawie dwie trzecie polskich internautów. Zdecydowanie mniej popularne są inne usługi bankowe - konto oszczędnościowe ma 28 proc. użytkowników sieci, kartę kredytową - 26 proc., a lokatę – 20 proc. Jedynie 8 proc. internautów posiada jednostki funduszy inwestycyjnych, a 5 proc. korzysta z oferowanych przez banki Indywidualnych Kont Emerytalnych (IKE). W ciągu pół roku zmalała popularność karty kredytowej, debetu na koncie, zakupów na raty oraz pożyczki gotówkowej.

Najpopularniejszym bankiem wśród polskich internautów jest PKO BP - korzysta z niego 24 proc. wszystkich respondentów. Drugi w rankingu jest Pekao SA, a trzeci - ING Bank Śląski. Użytkownicy sieci pytani o banki, których posiadają konto osobiste, kartę debetową i możliwość debetu na koncie, wymieniali PKO Bank Polski, ING Bank Śląski oraz mBank. Wybierając konto osobiste, respondenci zwracali uwagę przede wszystkim na opłaty za prowadzenie konta - to kryterium wskazało 50 proc. ankietowanych. Kredyty i pożyczki gotówkowe internauci zaciągali najczęściej w PKO BP, Pekao SA i Banku Spółdzielczym.

67 proc. internautów posiadających konto osobiste lub oszczędnościowe korzysta z niego w sieci. Respondenci w internecie najczęściej sprawdzają stan konta, robią przelewy jednorazowe oraz przeglądają historię transakcji. Popularne jest również wykorzystanie konta do doładowania telefonu komórkowego - z tej możliwości korzysta około 50 proc. ankietowanych. 47 proc. korzystających z konta przez internet nie spotkało się z żadnymi problemami podczas używania tej usługi. Ci, którzy mieli takie kłopoty, najczęściej wymieniali niedziałający serwis banku (17 proc. wskazań).

Transakcje bankowe wykonywane w internecie40 proc. użytkowników uwierzytelnia hasłem otrzymywanym SMS-em, a 19 proc. - kodem jednorazowym. Mimo to aż 36 proc. respondentów - o 4 punkty proc. więcej niż pół roku wcześniej - wybiera osobiste wizyty w banku z obawy o bezpieczeństwo swoich pieniędzy podczas wykonywania przelewów internetowych.

W ciągu najbliższego pół roku 14 proc. internautów zamierza dokonać zakupu na raty, a 12 proc. - założyć lokatę. Z kolei 7 proc. respondentów planuje założenie konta oszczędnościowego oraz uruchomienie debetu na koncie. Mężczyźni nieco częściej niż kobiety deklarowali plany założenia lokaty oraz zakupu jednostek funduszu inwestycyjnego, a także zakupu na raty. Z kolei osoby w wieku 18-24 lata częściej od pozostałych wyrażali zamiar założenia konta osobistego i oszczędnościowego. Respondenci w wieku 35-44 lat najczęściej deklarują plany zakupu na raty.

62 proc. internautów stwierdziło, że nie zamierza inwestować w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Decyzję uzasadniali brakiem środków, które mogliby na to przeznaczyć. Z kolei 54 proc. respondentów przyznało, że odczuwa skutki kryzysu w swoim codziennym życiu i decyzjach finansowych - przede wszystkim przy zakupach codziennych i wydatkach „na życie” (77 proc. wskazań). W ciągu roku ten odsetek wzrósł o 18 punktów procentowych. Natomiast prawie 40 proc. badanych wskazało problemy ze zbilansowaniem budżetu domowego oraz ograniczenie wydatków okazjonalnych.

Badanie zostało zrealizowane przez Gemiusa za pomocą ankiet CAWI (kwestionariusz internetowy) emitowanych losowo od 18 do 30 marca br. Zebrano 4,5 tys. kwestionariuszy wypełnionych przez internautów w wieku co najmniej 18 lat.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Co czwarty polski internauta z kontem w PKO BP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl