SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Conde Nast wprowadza szeroko paywall, do końca 2019 roku płatny dostęp do wszystkich amerykańskich serwisów

Koncern Conde Nast zapowiedział rozszerzenie paywalla. Według planów do końca 2019 roku odpłatny stanie się dostęp do treści we wszystkich internetowych serwisach tytułów należących do wydawcy w USA.

Article

O planach dotyczących znacznego rozbudowania modelu subskrypcji poinformował w wewnętrznym e-mailu do pracowników Bob Sauerberg, szef Conde Nast, który po decyzji o odejściu ma pełnić swoją funkcję do momentu znalezienia jego następcy.

Zgodnie z zapowiedzią Conde Nast uruchomi paywall we wszystkich serwisach prowadzonych przez tytuły tego wydawcy ukazujące się w USA.

Firma podkreśla, że podjęcie takiej decyzji ułatwiły sukcesy związane z wcześniejszym wprowadzeniem subskrypcji w wydaniach online kilku jej magazynów – pierwszym był w 2014 r. „New Yorker”, w lutym ub.r. płatny dostęp wprowadzono w serwisie Wired, a wiosną tego samego roku w internetowej wersji „Vanity Fair”.

Bob Sauerberg poinformował, że szerokie wprowadzenie paywalla jest kolejnym etapem w cyfrowej ewolucji Conde Nast i wyraził nadzieję, że internetowe subskrypcje staną się w nadchodzących latach środkiem do wyprowadzenia na prostą finansów koncernu. Pod tym względem nie jest zaś najlepiej, bowiem Conde Nast zamknął 2017 rok stratą na poziomie 120 mln dol.

Na razie nie wiadomo które tytuły zostaną ukryte za paywallem w pierwszej kolejności, nieznane są też nawet przybliżone kwoty planowanych abonamentów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Conde Nast wprowadza szeroko paywall, do końca 2019 roku płatny dostęp do wszystkich amerykańskich serwisów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
o
Nawet licencja dla Kulczyk nie pomogla Conde Nast wszystkie ich tytuły to teraz poziom brukowca Strata bedzie sie powiekszac i niedługo bedzie upadlosc
10 8
odpowiedź
User
x
Niektóre serwisy opierają się o ilość czytelników, a to oznacza spore spadki jak nie ogromne. Bo często to dostęp do tylko czy lekko rozszerzonych newsów. Albo treści na poziomie niższym o...10-30%, ale..darmowym. Czyli likwidacja i łączenie 90% tytułów.
9 8
odpowiedź