SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Cyfrowy Polsat: Liga Mistrzów to nasz strategiczny zakup. Sublicencja dla TVP?

Zakup praw do pokazywania piłkarskiej Ligi Mistrzów w latach 2018-2021 to najważniejsze wydarzenie dla Cyfrowego Polsatu w dwóch pierwszych kwartałach roku - ocenił w trakcie prezentacji półrocznych wyników prezes Cyfrowego Polsatu, Tobias Solorz. Firma rozważa możliwość udzielania sublicencji innym stacjom - wkrótce ma się odbyć spotkanie informacyjne na ten temat.

Tobias Solorz, prezes Cyfrowego Polsatu Article

W czwartek grupa Cyfrowy Polsat zaprezentowała wyniki za pierwszych sześć miesięcy 2017 roku. Wpływy grupy ze sprzedaży zwiększyły się do 4,86 mld zł w minionym półroczu. Wynika to głównie ze wzrostu przychodów ze sprzedaży sprzętu (z 363,9 do 491,9 mln zł). Zysk firmy z działalności operacyjnej wyniósł w minionym półroczu 974,2 mln zł (wobec 830,3 mln zł rok wcześniej), a zysk netto - 553,1 mln zł (przed rokiem: 409,4 mln zł).

Za najważniejsze wydarzenia w minionym półroczu prezes zarządu Cyfrowego Polsatu, Tobias Solorz, uznał dwie sprawy: wypłatę dywidendy dla udziałowców oraz zakup do emitowania Ligii Mistrzów w latach 2018-2021. - Zatem plotki się potwierdziły - rzucił półżartem w trakcie konferencji Solorz, odnosząc się do nieoficjalnych informacji, które pojawiały się na ten temat już od maja br. Ostatecznie Telewizja Polsat potwierdziła oficjalnie tę transakcję (jak również kupno praw do Ligii Europy) pod koniec czerwca br. Pakiet kupiony przez Polsat obejmuje wszystkie kanały dystrybucji m.in. telewizję, internet i urządzenia mobilne. Nadawca podkreśla, że przez trzy sezony w Lidze Mistrzów i Lidze Europy rozegranych zostanie 1029 meczów.

Ale zarząd Cyfrowego Polsatu nie wyklucza udzielenia sublicencji dla TVP lub innych stacji na emitowanie całości bądź skrótów meczów. - Będzie oddzielne spotkanie na ten temat, pracujemy właśnie nad tym projektem. To jest dla nas ogromny, wielowątkowy projekt i strategiczny zakup na lata 2018-2021. Ma posunąć mocno do przodu wszystkie nasze jednostki biznesowe - powiedział podczas konferencji członek zarządu CP, Maciej Stec.

Dotychczas transmitująca Ligę Mistrzów platforma nc+ udzielała sublicencji Telewizji Polskiej na skróty wszystkich meczów, a także na spotkania polskich drużyn oraz mecze finałowe. Część meczów Ligi Europy dostępna też była w Eurosporcie.

Cyfrowy Polsat i Polkomtel tworzą zintegrowaną grupę medialno-telekomunikacyjną kontrolowaną przez Zygmunta Solorza-Żaka.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat: Liga Mistrzów to nasz strategiczny zakup. Sublicencja dla TVP?

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
.
Oby TVP nie dostała żadnej sublicencji na UEFA Champions League oraz UEFA Europa League!
18 10
odpowiedź
User
MAX
Mogą dać sublicencje ale na pewno nie Im
12 5
odpowiedź
User
Kama
"Ligii" - i to dwa razy?! Litości!
5 0
odpowiedź
User
Edek z fabryki kredek
Kama - bo to inaczej Puchar Ligii i Ursusa
5 0
odpowiedź
User
rycho
poludnie Polski bedzie mialo dostep do Champions League z naziemnej telewizji czeskiej
3 2
odpowiedź
User
Marek
Tak, rzeczywiście, lepiej oglądać po czesku niż po polsku w Polsacie. Daj pan spokój ;)
1 2
odpowiedź
User
Artur
eh, dobre, dobre... No nic, mam CP i dla mnie wiadomość o zakupie praw do ligi mistrzów to dobra wiadomość. Podobnie, jak wcześniejsze dodanie kanałów Eleven.
3 0
odpowiedź
User
Frejzer
Po tym co robi publiczna - nie sprzedałbym jej sublicencji. Polsat stać na kolejne zakupy i nie musi się z nikim dzielić. uważam, że strategicznym podejściem byłaby walka o ekstraklasę.
1 1
odpowiedź
User
Lucek
Fajnie w ostatnich latach się poprawia piłkarska oferta w Cyfrowym Polsacie. Jeszcze półtorej roku temu było pod tym względem przeciętnie, ale pojawiły się kanały Eleven, a i Polsat Sport o nowe prawa zaczął dbać. I jest elegancko.
2 1
odpowiedź
User
Piotr
Niech Kurski bawi się swoimi zabawkami, a nie cudzymi - nie chcemy sublicencji dla TVPis - niech sami pokażą na co ich stać, a nie korzystają z dobrodziejstwa innych.
0 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing