SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cyfrowy Polsat zakupił 12 mln GB transferu od Mobylanda za 111 mln zł

Cyfrowy Polsat podpisał umowę na świadczenie usługi transmisji danych w technologiach HSPA+ i LTE przez spółkę Mobyland. Kontrakt umożliwi zaoferowanie przez platformę w przyszłym roku dostępu do bardzo szybkiego internetu bezprzewodowego.

Umowa zawarta została na czas nieokreślony. W dniu jej podpisania spółka złożyła zamówienie nr 1 na zakup usługi transmisji 12 milionów GB z gwarantowanym okresem ważności tego pakietu do 31 grudnia 2013 r. Cena netto za 1 MB wyniosła 0,00903 zł, co oznacza, że wartość całej transakcji to 110,96 mln zł. Płatność za to zamówienie nastąpi w 12 równych miesięcznych ratach począwszy od stycznia 2011 roku.

Jak podano w komunikacie, zamówienie to w pełni zaspokaja potrzeby biznesowe w zakresie usług transmisji danych w zakładanym okresie, świadczonych dla obecnych i przyszłych klientów spółki. Kolejne zamówienia składane będą w terminach późniejszych, a ich wartość uzależniona będzie od zasięgu geograficznego sieci Mobyland oraz wielkości zamawianej usługi transmisji danych.

Obecnie Cyfrowy Polsat świadczy usługę bezprzewodowego dostępu do internetu w technologiach HSPA+ i HSPA+ MIMO (prędkość do 28 Mb/s) z wykorzystaniem infrastruktury spółki Aero2. Do końca września pozyskała ich 15 tys. (dla porównania z telewizji Cyfrowego Polsatu korzysta 3,28 mln klientów).

Dzięki umowie z Mobylandem platforma zaoferuje internet w technologii LTE, która na początek da możliwość przesyłania danych z prędkością do 73 Mb/s (a potem do 100 Mb/s i więcej). 1 grudnia br. spółka rozpoczęła zapisy pierwszych chętnych na internet LTE (więcej na ten temat; http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/cyfrowy-polsat-rusza-z-zapisami-na-darmowy-bardzo-szybki-internet-lte), a szczegóły komercyjnej oferty dla klientów Cyfrowy Polsat ma ujawnić na początku przyszłego roku. Sieć LTE budowana przez Mobyland liczy obecnie 349 stacji bazowych.

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat zakupił 12 mln GB transferu od Mobylanda za 111 mln zł

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
filozof urlopowicz
Spore są inwestycje polsatu w internet, to ciekawe i dodać trzeba: nie wierzę, by było działaniem od czapy i na czuja... takie rzeczy idą w ruch tylko po dogłębnych przemyśleniach, to jak system Kanta, mysi być precyzyjnie zapięty, bo jak nie, to nici z przewrotów kopernikańskich.
odpowiedź
User
Nochal
Nie rozumie co tu pisze ten filozof ale jak na mnie to widzę to tak: spręża się CP z internetem, spręża bardzo i mi się to widzi. Bardzo pozytywnie to widzę bo dużo czytałem o LTE że to bardzo dobra i przyszłościowe technologia.
odpowiedź
User
Marcin
18 października 2010 kupiłem Polsat w opcji familijny HD z pakietem promocyjnym na jeden miesiąc- pełny pakiet kanałów. 16 Listopada udałem się do placówki tam gdzie podpisywałem umowę aby zrezygnować z pełnego pakietu i zostawiłem tylko ten pierwotny, który chciałem tzn familijny HD. Po kilku dniach od zapłacenia pierwszego abonamentu otrzymałem komunikat sms: „Prosimy o uregulowanie zaległej kwoty w wysokości 99 zł + 15 zl VOD”. 20 listopada 2010 Logując się na ich stronie www napisałem do nich reklamację dotyczącą kwestii opłat za 1 miesiąc, przesyłając skan rezygnacji z pełnego pakietu, i do dziś nie otrzymałem żadnej odpowiedzi [śmiech na Sali….]. Sprawa ucichła do nastepnego miesiąca kiedy znów otrzymałem sms z hasłem prosimy o uregulowanie zaległej kwoty abonamentu… więc znów piszę do niech reklamacje przez ich strone [złożona 28 grudnia], otrzymałem informacje że moja prośba zostanie rozpatrzona… do dziś tj 6.01.2011 cisza , prócz kolejnego sms’a :”Prosimy o natychmiastowe uregulowanie zaległej wplaty ”. No to chwila tak Polsat traktuje nowych Klientów, najpierw daje niby w promocji pełen pakiet za darmo przez pierwszy miesiąc, a potem każe za niego płacić i nęka sms’ami. Jaki jest kontak do Klienta: ŻADEN, totalna olewka ze strony tej firmy. NIE POLECAM ICH ze względu na sposób w jaki działają i jak traktują NOWYCH KLIENTÓW, dla nich liczy się tylko kasa, A CIEBIE DROGI KLIENCIE MAMY W NOSIE… Obecnie czekam aż odłączą mi sygnał TV->wówczas skladam zażalenie do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w tej sprawie. Na pewno nie dam się zastraszyć ich sms’ami! Opłata jest naliczona błędnie, a KONTAKT Z KLIENTEM ZE STRONY POLSATU JEST SKANDALICZNY!!!!. GDYBYM WIEDZIAŁ ŻE TAK BĘDZIE NIGDY BYM NIE PODPISAŁ UMOWY Z TĄ FIRMĄ, teraz tracę czas na dochodzenie swoich racji....
odpowiedź