Discovery+ ma już 20 mln subskrybentów

W trzecim kwartale 2021 r. amerykański koncern Discovery odnotował wzrost przychodów o 23 proc. do 3,15 mld dolarów oraz spory spadek zysku netto z 300 do 156 mln dolarów. W tym okresie wpływy reklamowe koncernu w Stanach Zjednoczonych poszły w górę o 5 proc., a na innych rynkach aż o 28 proc.

ram
ram
Udostępnij artykuł:
0 komentarzy

Jak wynika z najnowszego raportu finansowego, Discovery w trzecim kwartale 2021 r. odnotował wzrost przychodów o 23 proc. do 3,15 mld dolarów. Skorygowany zysk OIBDA zmalał o 24 proc. do 726 mln dolarów, a zysk netto przypadający koncernowi spadł o 48 proc. z 300 do 156 mln dolarów.

W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku wpływy wzrosły o 16 proc. do 9 mld dolarów, a zysk netto przypadający firmie - z 948 mln do 968 mln dolarów.

grafika

Discovery miało na koniec września 2021 r. 20 mln subskrybentów swoich usług, na czele z serwisem streamingowym Discovery+ zapewniającym dostęp do produkcji własnych pod marką Discovery+ Originals oraz do popularnych polskich i zagranicznych serii w kategoriach tematycznych.

- Kończymy trzeci kwartał tego roku z 20 milionami abonentów, co oznacza, że nasz serwis zyskał w ciągu ostatnich trzech miesięcy aż trzy miliony nowych użytkowników. W poprzednim kwartale też przybyło nam trzy miliony subskrybentów - powiedział David Zaslav, prezes Discovery. Dodał, że niedawno uruchomiono usługę Discovery+ w Kanadzie i na Filipinach. Aplikacja jest także dostępna w Cox Contour TV.

Prezes Discovery podkreślił, że dużym sukcesem okazały się transmisje letnich igrzysk olimpijskich w Tokio, które dotarły do ​​ponad 372 mln ludzi w Europie poprzez platformy telewizyjne i cyfrowe. Prawa do tych transmisji posiadał należący do koncernu Eurosport. - Dostarczyliśmy 1,3 mld minut treści olimpijskich w naszych usługach poprzez platformy streamingowe - wyliczał David Zaslav.

Większe wpływy po uruchomieniu Discovery+

W USA przychody sprzedażowe Discovery w trzecim kwartale br. wzrosły rok do roku o 12 proc. do 1,86 mld dolarów. Wpływy reklamowe poszły w górę o 5 proc. do 991 mln dolarów, te z dystrybucji - również w górę o 21 proc. do 841 mln dolarów, a pozostałe - urosły o 18 proc. do 26 mln dolarów.

grafika

Przychody z reklam wzrosły głównie ze względu na wyższe ceny i ciągłą monetyzację treści oferowanych na platformach Discovery. Z kolei wpływy z dystrybucji wynikają głównie z uruchomienia Discovery+, a także ze wzrostu stawek w umowach z operatorami.

Discovery podwyższyło koszty sprzedaży, administracji i ogólne w Stanach Zjednoczonych o 66 proc. do 436 mln dolarów, przede wszystkim ze względu na wyższe wydatki marketingowe związane z uruchomieniem Discovery+. Skorygowany zysk OIBDA wzrósł o 1 proc. do 963 mln dolarów.

W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku przychody firmy na rynku amerykańskim wzrosły o 9 proc. do 5,64 mld dolarów, a skorygowany zysk OIBDA spadł o 6 proc. do 2,84 mld dolarów.

Wpływy Discovery poza USA wzrosły

Z kolei na rynkach poza USA wpływy Discovery w zeszłym kwartale wzrosły o 44 proc. - z 902 mln do 1,3 mld dolarów. Przychody z reklam wzrosły o 28 proc. do 467 mln dolarów, z dystrybucji - o 7 proc. do 538 mln dolarów.

Koncern podwyższył koszty uzyskania przychodów (bez deprecjacji i amortyzacji) o 94 proc. do 1,07 mld dolarów, a wydatki sprzedażowe, administracyjne i ogólne o 37 proc. do 302 mln dolarów.

W konsekwencji skorygowany zysk OIBDA firmy spadł do 79 mln dolarów.

W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku wpływy Discovery poza USA wzrosły o 29 proc. do 3,38 mld dolarów, a skorygowany zysk OIBDA spadł o 46 proc. do 287 mln dolarów.

grafika

W połowie przyszłego roku powinno dojść do finalizacji fuzji Warner Media z Discovery. Wówczas Warner TV, HBO, Cartoon Network, CNN, Discovery i TVN znajdą się w jednej grupie medialnej.

Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność
Materiał reklamowy

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"