Polacy krócej na Disney+ i HBO Max. Player i Polsat Box Go z dużymi wzrostami

Wraz ze startem wiosennych ramówek telewizyjnych mocno wzrosła odwiedzalność platform Player i Polsat Box Go, ta pierwsza wysunęła się nad TV VOD, a także Disney+ i HBO Max, które zanotowały spadki wyników. Ponad połowa rynku niezmiennie należy do Netfliksa.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Polacy krócej na Disney+ i HBO Max. Player i Polsat Box Go z dużymi wzrostami
Player coraz częściej promuje produkcje HBO Max

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. Netfliksa, jako stronę www oraz aplikację na smartfony i tablety, odwiedziło 10,49 mln polskich użytkowników, czyli 35,34 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 55 minut i 6 sekund, co dało 52,58 proc. udziały w całkowitym czasie korzystania z platform ze streamingiem wideo. To dane bez ruchu na smart TV, któty nie jest mierzony w ramach Mediapanelu.

W tej ostatniej statystyce pozostałe witryny z zestawienia zanotowały przynajmniej sześć razy niższe wyniki, a tylko dwie (TVP VOD i Disney+) przekroczyły pułap 3 mln użytkowników. Player (TVN Warner Bros. Discovery) przyciągnął 3,25 mln internautów (10,95 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 godziny, 50 minut i 14 sekund, co dało 7,81 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania, zaś TVP VOD - 2,46 mln użytkowników (8,29 proc. udziału), średnio na 3 godziny, 27 minut i 54 sekund, osiągając 7,22 proc. udziału w łącznym czasie.

Disney+ przed HBO Max, Polsat Box Go wyżej niż Canal+ online

Niżej w rankingu są dwie globalne platformy. Disney+ odwiedziło 3,45 mln internautów (11,64 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 godziny, 11 minut i 29 sekund oraz zapewniając 6,41 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu. HBO Max zanotował 2,63 mln użytkowników, 8,85 proc. zasięgu, 2 godziny, 17 minut i 8 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego oraz 5,09 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania.

W zestawieniu są jeszcze dwie globalne witryny. Prime Video, oferowany przez Amazona w ramach usługi subskrypcyjnej Prime z nielimitowanymi dostawami zakupów z tej platformy, miał 2,68 mln polskich użytkowników (9,02 proc. zasięgu), godzinę, 35 minut i 12 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego oraz 3,6 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu, natomiast dostępny w Polsce od lutego ub.r. SkyShowtime -  2,37 mln użytkowników (równe 8 proc. zasięgu), 41 minut i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 1,39 proc. udziału w łącznym czasie.

Znacznie mniej internautów niż TVP VOD i Player przyciąga Polsat Box Go. W zeszłym miesiącu skorzystało z niego 1,92 mln użytkowników (6,48 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 27 minut i 10 sekund, co przełożyło się na dokładnie 4 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.

Canal+ online zanotował 2,31 mln odwiedzających, 7,8 proc. zasięgu, godzinę, 50 minut i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 3,62 proc. udziału w łącznym czasie. Natomiast CDA Premium miało 1,41 mln użytkowników, 4,74 proc. zasięgu, godzinę, 16 minut i 8 sekund średniego czasu korzystania oraz 1,51 proc. udziału w całkowitym czasie.

grafika

W porównaniu z lutym Netflix stracił 202,7 tys. polskich użytkowników (to 7,2 proc. w dół), zaś średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 23 minuty i 47 sekund (7,2 proc.), co przełożyło się na niewielki wzrost udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu (o 0,12 pkt proc., czyli 0,23 proc.).

Start wiosennych ramówek pomógł dwóm platformom nadawców telewizyjnych. Player (do którego w styczniu i lutym włączono treści z zamkniętego wówczas vod.pl) zyskał 338,9 tys. użytkowników (11,6 proc.), 30 minut i 59 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (22,2 proc.) oraz 1,8 pkt proc. (29,9 proc.) udziału w całkowitym czasie, a Polsat Box Go - 301,8 tys. użytkowników (18,6 proc.), 27 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania (22,7 proc.) oraz 1,12 pkt proc. (38,9 proc.) udziału w łącznym czasie.

TVP VOD zanotował niewielkie zmiany: liczba odwiedzających zwiększyła się o 35,3 tys. (1,5 proc.), zmalały zaś średni czas spędzony przez każdego (o 2 minuty i 8 sekund, czyli 1 proc.) oraz udział w łącznym czasie (o 0,33 pkt proc., 4,4 proc.). Canal+ online zyskał co prawda 349,8 tys. użytkowników (17,8 proc.), ale przeciętny czas korzystania spadł o 22 minuty i 28 sekund (20,3 proc.), a udział w łącznym czasie o 0,26 pkt proc. (6,7 proc.). W konsekwencji TVP VOD został wyprzedzony przez Playera, a Canal+ online przez Polsat Box Go.

Player wysunął się też nad dwie globalne platformy. Na Disney+ przy wzroście liczby odwiedzających o 168,8 tys. (5,1 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmalał o 9 minut i 30 sekund (7,2 proc.), a udział w całkowitym czasie korzystania ze streamingu - o 0,45 pkt proc. (6,5 proc.). HBO Max stracił 207,4 tys. użytkowników (7,3 proc.) oraz 25 minut i 46 sekund średniego czasu korzystania (15,8 proc.), co przełożyło się na spadek udziału w łącznym czasie o 1,75 pkt proc. (25,6 proc.).

Udział Prime Video zmalał natomiast o 0,74 pkt proc. (17,1 proc.), na co złożyły się wzrost liczby odwiedzających o 176,7 tys. (7,1 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o 21 minut i 51 sekund (18,7 proc.). Na CDA Premium ubyło 161,2 tys. internautów (10,3 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 4 minuty i 13 sekund (18,7 proc.), przez co udział w całkowitym czasie spadł o 0,36 pkt proc. (19,2 proc.).

Za to SkyShowtime zyskał 262,3 tys. użytkowników (12,4 proc.) oraz 2 minuty i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania (7,4 proc.), dzięki czemu udział w łącznym czasie zwiększył się o 0,18 pkt proc. (14,9 proc.).

W górę także Pilot WP i Viaplay

Wzrosły też wyniki dwóch witryn pozostających poza czołową dziesiątką. Pilot WP zyskał 121,3 tys. odwiedzających (8,1 proc.), 3 minuty i 59 sekund spędzonych średnio przez każdego (7,1 proc.) oraz 0,13 pkt proc. (10,5 proc.) udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.

Natomiast platforma Viaplay, która do połowy 2025 roku ma wycofać się z Polski, przy minimalnym spadku liczby użytkowników (o 5,2 tys., czyli 0,7 proc.) osiągnęła wzrost średniego czasu korzystania o 6 minut i 23 sekundy (9,1 proc.) oraz udziału w całkowitym czasie o 0,02 pkt proc. (2,6 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat