SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Wellman przed Wojciechowską najcenniejsza reklamowo, mocno w dół Lewandowski i Błaszczykowski

Dorota Wellman jest najcenniejszą reklamowo polską gwiazdą, wyprzedzając Martynę Wojciechowską, Małgorzatę Kożuchowską i Barbarę Kurdej-Szatan. Z dziennikarzy w pierwszej dziesiątce znalazł się też Marcin Prokop, natomiast poza TOP25 wypadli Jakub Błaszczykowski i Robert Lewandowski.

Dorota Wellman i Martyna Wojciechowska Article

W badaniu zrealizowanym przez MediaCom Warszawa dla magazynu „Forbes” Dorota Wellman uzyskała 121 punktów. W badaniu wzięto pod uwagę różne kryteria wizerunku gwiazd z trzech głównych obszarach: siła (popularność i sympatia), autorytet (czy gwiazda jest uważana za eksperta i czy może mieć wpływ na decyzje zakupowe konsumentów) oraz spójność z różnymi markami. Łączne wyniki określono jako indeks wpływu.

Dziennikarka TVN od kilku miesięcy reklamuje sieć telekomunikacyjną T-Mobile. Od jesieni 2015 do początku ub.r. wspólnie z Karolem Okrasą występowała w kampaniach Lidla, w wcześniej promowała też m.in. Activię. Łącznie 500 tys. zł honorariów za udział w reklamach tych dwóch marek przeznaczyła na cele charytatywne.

Wellman od czasu do czasu bierze też udział w akcjach społecznych. Od lutego do czerwca br. była ambasadorką marketingową i dyrektor kreatywną miesięcznika „Well” (Wydawnictwo Bauer).

Za Wellman - Wojciechowska, Kożuchowska i Kurdej-Szatan

W badaniu MediaComu na kolejne miejsca zajęły dziennikarka Martyna Wojciechowska (120 pkt) oraz aktorki Małgorzata Kożuchowska i Barbara Kurdej-Szatan (po 116 pkt). Wojciechowska wiosną br. została ambasadorką marketingową kosmetyków Pantene. Wspólnie z córką wystąpiła w kilku reklamach Play, promowała też własną kolekcję biżuterii W.Kruk. Od kilku lat pojawia się w kampaniach wody Żywiec Zdrój, niedawno została skrytykowana za chwalenie jej plastikowych butelek.

Małgorzata Kożuchowska od kilku lat występuje w kampaniach kosmetyków Avon (ostatni spot z jej udziałem nagrano w Bangkoku), firmy ubezpieczeniowej Aviva i centrum handlowego Bonarka. Natomiast Barbara Kurdej-Szatan popularność zyskała dzięki obecności od ponad pięciu lat z spotach Play. Ponadto wspólnie z Sebastianem Karpielem-Bułecką promowała obuwie Wojas.

W drugiej piątce rankingu jest dwoje dziennikarzy: Marcin Prokop i Katarzyna Dowbor (po 114 pkt). Prokop w ub.r. reklamował parówki Berlinki i Radio Złote Przeboje, a wcześniej promował m.in. Play i T-Mobile. Dowbor wystąpiła w kampaniach kremu do protez Corega, oleju z kryla MegaRed i preparatu do roślin doniczkowych Substral.

Przed nimi znaleźli się kierowca rajdowy Krzysztof Hołowczyc (115 pkt) i aktorka Maja Ostaszewska (114 pkt). Hołowczyc od wielu lat promuje zegarki Atlantic, a w ub.r. wystąpił też w kampanii klocków hamulcowych Breck. Ostaszewska w br. wspólnie z Magdaleną Cielecką reklamuje biżuterię W.Kruk, a wcześniej wspólnie z Piotrem Stramowskim wystąpiła w kampanii T-Mobile.

Kraśko i Hołownia atrakcyjniejsi reklamowo od Chodakowskiej

Na liście jest jeszcze sporo dziennikarzy i prowadzących programy telewizyjne. Kucharz Karol Okrasa jest 9. ze 113 pkt. Od połowy 2012 roku do wiosny br. występował w reklama Lidla, kolejno u boku Pascala Brodnickiego, Doroty Wellman i Darii Ładochy. W kwietniu firma zakończyła tę serię reklam, w nowych pokazuje codzienne życie swoich klientów.

Dorota Szelągowska otrzymał 111 pkt (11. miejsce), Szymon Hołownia - 110 pkt (12. miejsce), a Piotr Kraśko, Grażyna Torbicka i Katarzyna Bosacka - po 108 pkt (dało to 14.-16. pozycję). Hołownia nie reklamował marek komercyjnych, Kraśko jako dziennikarz informacyjny nie może występować w takich kampaniach. Torbicka od ponad dwóch lat jest ambasadorką marketingową kosmetyków L'Oréal Paris (wiosną br. rozszerzono współpracę). Katarzyna Bosacka jesienią ub.r. wzięła udział w kampanii Philips Lighting o wpływie oświetlenia na wzrok, a Szelągowska promowała m.in. Ceramikę Paradyż, sklepy Komfort, Surface Pro i Castoramę.

Ewa Wachowicz i Michel Moran ze 107 pkt zajęli razem z Januszem Gajosem, Adamem Małyszem, Beatą Tyszkiewicz i Ewą Chodakowską miejsca 17-22. Wachowicz właśnie reklamuje przyprawy Appetita i napój Coca-Cola, natomiast Moran promował m.in. sprzęt AGD Samsung, przekąski Lisner oraz hurtownie Makro.

Listę uzupełniają aktorzy Marcin Dorociński (112 pkt), Katarzyna Zielińska (109 pkt), Bożena Dykiel (106 pkt) i Katarzyna Skrzynecka (106 pkt) oraz sportsmenka Justyna Kowalczyk (106 pkt).

Lewandowski i Błaszczykowski poza TOP25

Bardzo duże spadki w skali roku zanotowali Robert Lewandowski i Jakub Błaszczykowski, którzy w ogóle nie znaleźli się w tegorocznym rankingu. Tymczasem rok temu Błaszczykowski był na 3. miejscu, a Lewandowski - na 12.

Ich spadek to oczywiście pokłosie słabej gry polskiej reprezentacji na mundialu. Przed turniejem obaj zawodnicy byli jednymi z głównych bohaterów kampanii sponsorów naszej drużyny (na czele z Lotosem). Błaszczykowski promował też sieć Play i chipsy Lay’s, Lewandowski w br. podpisał międzynarodowy kontrakt reklamowy z Oshee, po tym jak zakończył współpracę z Coca-Colą.

Robert Lewandowski jest też międzynarodowym ambasadorem m.in. marek Huawei, Gillette i head&shoulders. W maju podpisał umowę z agencją Lagardère Sports, która będzie odpowiadała za komercyjne wykorzystywanie jego wizerunku poza Polską.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wellman przed Wojciechowską najcenniejsza reklamowo, mocno w dół Lewandowski i Błaszczykowski

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
luigi
Widać jestem odszczepieńcem - kompletnie nie interesują mnie przedmioty/usługi reklamowane przez panią Wellman. Nawet nie jestem w stanie wskazać co ona reklamuje, bo widząc tę "sympatyczną buzię" od razu blokuję przekaz. Lewandowskiego kojarzę z gillette, z Oshee. Kasię i Tomka z reklamami plusa itd. ale jej kompletnie z niczym.
68 11
odpowiedź
User
Anakin
Chyba sobie żartujecie. Udział tej ohydnej baby jest antyreklamą wszystkich produktów. Dzięki kampani z jej udziałem przestałem kupować w Lidlu. Reklam T-Mobile z jej udziałem na szczęście nie widziałem, ale dziękuję za informację. Mam zamiar w niedługim czasie zmienić dostawcę - teraz już wiem, że na pewno nie będzie to T-Mobile.
57 13
odpowiedź
User
oollaa
Gwiazdy ?
Sorry, ale na tej liscie " gwiazd " za takie mozna uznac Gajosa, Tyszkiewicz, Kowalczyk.
Reszta to ....
32 9
odpowiedź
User
nissin
Realną siłę marketingową Pani Wellman najlepiej obrazuje historia promowanego przez Nią pisma WELL- padło po dwóch czy trzech edycjach. Krótko mówiąc -cały ten ranking to można o przysłowiowy kant d..y robić-dotyczy to wszystkich osób z rankingu a nie tylko nieszczęsnej "liderki"
56 12
odpowiedź
User
otto
Twarz i sylwetka typowe dla antyreklamy, badanie sondażowe też.
40 12
odpowiedź