Drogi czerwiec w sklepach. Gdzie jest najtaniej?

Po lekkim spadku cen w maju, czerwiec przyniósł niewielki wzrost średniej wartości koszyka zakupowego. Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy ASM SFA, w 7 na 13 sieci objętych analizą, ceny badanych produktów były wyższe niż przed miesiącem. Dodatkowo tylko dwie sieci oferowały koszyki poniżej 300 zł. Najkorzystniejsze ceny oferowały sklepy typu Cash & Carry, a najdrożej było w dark store.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Drogi czerwiec w sklepach. Gdzie jest najtaniej?

Średnia cena koszyka zakupowego zawierającego najpopularniejsze artykuły codziennego użytku wyniosła 316,43 zł. To o 37 groszy więcej niż w maju, czyli +0,12 proc. - podaje agencja badawcza ASM SFA.

– Czerwcowy wzrost średniej wartości koszyka zakupowego o 0,12% wpisuje się w obserwowaną od kilku miesięcy tendencję stabilizacji cen, przy jednoczesnych wyraźnych wahaniach w wybranych kategoriach produktowych. Z jednej strony obserwujemy spadki cen, m.in. pomidorów czy płynu do naczyń, z drugiej – istotne wzrosty w segmentach takich jak kosmetyki czy nabiał – mówi Kamil Kruk, client service & analysis director ASM SFA.  

Zobacz: UOKiK uderza we właściciela Biedronki. Tym razem chodzi o pracę

Biedronka najmocniej obniżyła ceny. Ale najtaniej gdzie indziej

Wzrost cen odnotowano w siedmiu sieciach, a w pozostałych sześciu ceny badanych produktów były niższe niż w maju. Największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Netto (7,26 proc.), natomiast największy spadek w sklepach Biedronka (6,68 proc.).

W 2 na 13 sieci objętych badaniem średnie ceny koszyków wyniosły mniej niż 300 zł. Różnica między najtańszym a najdroższym sklepem sięgnęła niemal 150 zł.

Na szczycie rankingu najniższych cen wciąż utrzymuje się Auchan. Średni koszt koszyka zakupowego ASM SFA w tej sieci wyniósł 267,45 zł. To wzrost o 5,28 zł, czyli o 2,02 proc. więcej niż najtańszy koszyk w maju br., należący przed miesiącem również do sieci Auchan. 

Różnice w średniej cenie koszyka między pierwszym, a drugim i trzecim sklepem w rankingu wyniosły odpowiednio więcej o 29,60 zł (Makro Cash & Carry) i 39,99 zł (Biedronka). 

Najwyższą wartość koszyka zakupowego w czerwcu 2025 r. odnotowano w sieci Netto, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 346,78 zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów