Duże spadki serwisów o pracy. OLX.pl przed Pracuj.pl i Linkedin (TOP10)

W ostatnim tygodniu marca czołowe witryny internetowe o pracy zanotowały o 30 proc. użytkowników i prawie 50 proc. odsłon mniej niż średnio w każdym tygodniu lutego. Liderem jest dział o pracy na OLX.pl wyprzedzający Pracuj.pl, Linkedin.com i Gowork.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Epidemia koronawirusa spowodowała głębokie ograniczenie działalności części sektorów gospodarczych, m.in. turystyki, eventów, transportu ludzi i handlu niespożywczego. Szybko przełożyło się to na zwolnienia w niektórych firmach, analitycy spodziewają się dużego wzrostu bezrobocia w najbliższych miesiącach.

Przeciwna sytuacja jest jedynie w branży handlu spożywczego, w którym czołowe sieci sklepowe, m.in. Biedronka i Lidl, zapłaciły personelowi za pracę w czasie epidemii, a przed Wielkanocą wydłużyły czas otwarcia swoich sklepów, część sklepów Biedronka i Lidl działa całodobowo.

Ponadto wiele firm z różnych branż (m.in. sekora mediów) w możliwie największym stopniu przeszło na zdalny system pracy. Rekordową popularnością cieszą się ostatnio komunikatory wideo Skype i Zoom, a także usługi w chmurze obliczeniowej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koronawirus-epidemia-zwolnienia-pracownikow-prognozuje-dwie-trzecie-firm-najwiecej-straca-sektory-turystyki-i-gastronomii,7170728489920641a ##

Jak w takich warunkach funkcjonują serwisy o pracy? Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w ostatnim pełnym tygodniu marca, od 23 do 29 marca, dziesięć najpopularniejszych witryn z kategorii pracy zanotowało łącznie 5,68 mln użytkowników (bez uwzględnienia współodwiedzalności), co wobec 8,15 mln średnio w czterech tygodniach lutego oznacza spadek o 2,47 mln (30,4 proc.).

Z kolei liczba odsłon tych serwisów zmalała w takim ujęciu z 92,75 do 48,61 mln zł, czyli o 47,6 proc.

Zdecydowanym liderem jest dział o pracy OLX.pl, w którym w ostatnim tygodniu marca 864,8 tys. internautów wykonało 22,23 mln odsłon. Pracuj.pl zanotowało 859,1 tys. użytkowników i 9,74 mln odsłon, a Linkedin.com przy 802,8 tys. odwiedzających miał 4,44 mln odsłon.

Po ponad 500 tys. użytkowników zanotowały jeszcze Gowork.pl (592,2 tys. odwiedzających i 1,98 mln odsłon) i Indeed.com (517,1 tys. użytkowników i 2,28 mln odsłon), a tuż poniżej tego poziomu znalazła się Praca.pl (496,5 tys. odwiedzających i 1,44 mln odsłon).

Natomiast na Jobrapido.com 405 tys. internautów wygenerowało 2,94 mln odsłon, a na Jooble.org 354,9 tys. użytkowników wykonało 1,96 mln odsłon.

grafika

Czołowe witryny w porównaniu ze średnią tygodniową z lutego zanotowały duże spadki odwiedzalności. Sekcja o pracy na OLX.pl straciła 498,1 tys. użytkowników i 16,88 mln odsłon (to odpowiednio 36,5 i 43,2 proc. w dół), Pracuj.pl - 458,1 tys. odwiedzających i 6,63 mln odsłon (34,8 i 40,5 proc.), a Liknedin.com - 392,8 tys. użytkowników i 2,71 mln odsłon (32,8 i 37,9 proc.).

Gowork.pl zanotował spadek o 351,7 tys. użytkowników (37,3 proc.) i 200 tys. odsłon (9,2 proc.), Indeed.com - o 457,6 tys. użytkowników (46,9 proc.) i 10,89 mln odsłon (82,7 proc.), a Jooble.org - o 377,5 tys. odwiedzających (51,5 proc.) i 5,43 mln odsłon (73,5 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-polacy-pracuja-w-czasie-epidemii-koronawirusa-badanie-polowa-pracuje-bez-zmain-8-proc-bez-pracy,7170728152832129a ##

Za to Jobrapido.com osiągnęło wzrost o 51,3 tys. użytkowników i 926,4 tys. odsłon (to odpowiednio 14,5 i 45,9 proc. w górę). Na Interviewme.pl przybyło 36,2 tys. internautów (10 proc.), a ubyło 59,1 tys. odsłon (7,4 proc.), a Praca.pl zyskała 25,3 tys. odwiedzających (5,4 proc.), tracąc 545,5 tys. odsłon (27,4 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK