SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

'Dzień dobry TVN' wygrywa z 'Pytaniem na śniadanie' Dwójki

W kończącym się właśnie jesiennym sezonie telewizyjnym nadawany wdni powszednie morning show "Dzień dobry TVN" cieszy się większąpopularnością niż konkurencyjne "Pytanie na śniadanie", którepokazuje na swojej antenie Dwójka.

W okresie od września do listopada br. "Dzień dobry TVN" w dnipowszednie gromadziło 593 tys. widzów przy udziale w rynku napoziomie 18,03 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Reserachprzygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Oznacza towzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, gdyśrednia oglądalność programu wynosiła 509 tys. osób, a jego udziałkształtował się na poziomie 14,29 proc. Trzeba jednak dodać, żeobecnie "Dzień dobry TVN" emitowane jest między 8.30 a 10.55, a roktemu w okresie od września do początku października zaczynało się o8.00 i kończyło przed 10.00.

Słabiej niż w ubiegłym roku radzi sobie natomiast emitowane wTVP 2 "Pytanie na śniadanie", które ustępuje w oglądalnościkomercyjnemu konkurentowi. W okresie od września do listopada br.nadawany od 8.00 do ok. 10.10 magazyn przyciągał bowiem przedekrany 530 tys. widzów, zaś rok temu, gdy program zaczynał się o9.00 i kończył ok. 10.50, gromadził więcej, bo 599 tys.oglądających. Przeniesienie pory emisji "Pytania..." sprawiłojednak, że mimo spadku widowni magazynu, nie zmalał, ale nawetnieco poszedł w górę jego udział w rynku - z 16,86 proc. jesienią2007 roku do 16,91 proc. obecnie.

TVN jest zadowolona z rosnących wyników oglądalności swojegomorning show, który został nowym porannym liderem. - Coraz więcejwidzów wybiera naszą formułę porannego programu, ceni oryginalnepomysły, nowatorskie rozwiązania. Chcemy być aktualni i jaknajbliżej widza. Pamiętamy, że nie robimy telewizji dla siebie -komentuje Remik Maścianica, producent "Dzień dobry TVN". Stacjasnuje już plany na przyszły rok. - Otrzymujemy wiele sygnałów odnaszych widzów, że program powinien zaczynać się wcześniej -zdradza Maścianica.

Dane telemetryczne pokazują, iż oba poranne magazyny przyciągająprzed telewizory głównie kobiety, widzów w średnim wieku istarszych, mieszkańców największych miast i osoby z wykształceniemśrednim. "Dzień dobry TVN" dodatkowo oglądają chętnie ludziemieszkający w średnich miastach i legitymizujący się wykształceniemwyższym, natomiast "Pytanie..." cieszy się też dużą popularnościąwśród mieszkańców wsi i widzów z wykształceniem podstawowym.

Wzrostowa tendencja oglądalności, jaką notuje tygodniowe wydanie"Dzień dobry TVN", nie jest obecna w przypadku wydaniaweekendowego. W okresie od 23 sierpnia do 30 listopada br. nadawanyw soboty i niedziele morning show przyciągał 970 tys. osób, a jegoudział w tynku wynosił 16,29 proc. Natomiast w analogicznym okresie2007 roku widownia programu w te dni wynosiła 1,09 mln osób przyudziale w rynku, który kształtował się na poziomie 18,04 proc.

Wpływy reklamowe z wydań weekendowych w analizowanym okresie2008 roku wyniosły 27,9 mln zł. Niewiele więcej, bo 30,4 mln zł zreklam, przyniosły TVN-owi wydania nadawane w dni powszednie, któremiały o niecałą połowę mniej widzów niż odcinki weekendowe, ale zato w każdym tygodniu pojawiały się na antenie pięć razy, a nie dwa.Przychody ze spotów nadawanych w TVP 2 przy "Pytaniu na śniadanie"wyniosły natomiast 18,7 mln zł.

Widownia tygodniowego 'Dzień dobry TVN" i "Pytania naśniadanie" jesienią 2008 i 2007 roku

2008Wszyscy +
16-49




Dzień dobry TVN - dni powszednie

MiesiącAMRSHR %SHR %
Wrzesień513 32917,05%19,11%
Październik605 90319,05%22,16%
Listopad667 75517,89%19,08%
średnia593 38118,03%20,13%




Pytanie na śniadanie

MiesiącAMRSHR %SHR %
Wrzesień505 72417,06%16,32%
Październik546 90317,47%16,10%
Listopad539 62016,03%13,78%
średnia530 03116,91%15,49%



2007Wszyscy +
16-49




Dzień dobry TVN - dni powszednie

MiesiącAMRSHR %SHR %
Wrzesień411 02612,82%16,52%
Październik494 00414,46%18,28%
Listopad598 90815,05%18,23%
średnia509 27914,29%17,82%




Pytanie na śniadanie

MiesiącAMRSHR %SHR %
Wrzesień596 02518,12%13,85%
Październik572 69216,55%12,80%
Listopad628 89616,15%12,52%
średnia598 56816,86%13,02%


Widownia weekendowego "Dzień dobry TVN" jesienią 2008 i2007 roku

Dzien dobry TVN - weekendyWszyscy4+
16-49
OkresAMRSHR %SHR %
23.08 -30.11.2008967 24516,29%17,90%
25.08 -02.12.20071 087 98418,04%19,68%


Porównanie profilu widowni porannychmagazynów



PnŚ
DDTVN


ADH %AFFADH %AFF
PłećMężczyźni30,99%6429,51%61

Kobiety69,01%13370,49%136
Wiek4-92,66%431,67%27

10-152,05%271,70%22

16 - 191,24%202,00%32

20 - 242,94%334,92%56

25 - 294,54%5311,03%129

30 - 348,28%10510,84%138

35 - 396,15%926,58%98

40 - 446,32%965,17%79

45 - 497,10%925,89%76

50 - 549,20%1129,93%121

55 - 5915,03%20916,43%228

60+34,47%18823,84%130
Wlk.
miasta
Wieś38,68%10120,76%54

< 50 tys.22,59%9521,24%89

50-100 tys.8,25%927,94%89

100-200 tys.7,52%9412,56%158

> 200 tys.22,95%11037,50%180
ZawódTop management5,68%6910,91%132

Pracownicy szczebla średniego10,93%8115,16%113

Pracownicy fizyczni i rolnicy15,13%7715,93%81

Emeryci50,51%19538,46%149

Inne17,75%5419,54%60
Wykształ.Podstawowe51,17%11641,61%94

Średnie33,69%11240,35%134

Wyższe10,42%8714,67%123

Inne4,71%343,37%24
Dochód<= 100024,98%17217,03%117

1001-140015,10%10811,30%81

1401-200026,09%10027,99%107

2001-275016,72%8619,87%102

2751-35007,65%6013,02%102

> 35009,47%7210,79%82

Dołącz do dyskusji: 'Dzień dobry TVN' wygrywa z 'Pytaniem na śniadanie' Dwójki

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
danuta
Bardzo prosze zrobic porządek z Panią ,która dzisiaj prowadzi program a jest 18.10 2010r jest to nieprzyjemne ,kiedy "daje po łapkach" jak w szkole panu ,który z nią prowadzi program. Jest tak widoczne ,ze aż drazni . Pozdrawiam serdecznie. Bardzo prosze cos z tym zrobic ,bo lubie ten program i nie chciałabym zmienic stacji oglądania
odpowiedź