SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Dziennik Gazeta Prawna” na czele sprzedaży e-wydań. Traci „Gazeta Polska Codziennie”

W I kwartale 2014 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”. „Przegląd Sportowy” zanotował największy wzrost, zaś najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.

Article

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w I kwartale 2014 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 231 egz. W skali roku tytuł ten zyskał 13,77 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Druga pozycja w badanym miesiącu należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 277 egz., czyli o 57,65 proc. większym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 14,11 proc. do 2 467 egz.

>>> Tylko „Dziennik Wschodni” na plusie w I kwartale. „Dziennik Zachodni” liderem sprzedaży

Natomiast na czwarte miejsce spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 952 egz., po spadku o 11,83 proc.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 207,81 proc., osiągnął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu siódmym z wynikiem 394 egz.

Z kolei największy spadek odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która spadła z miejsca piątego na szóste. Sprzedaż e-wydań tego tytułu zmniejszyła się bowiem o 14,06 proc. do 434 egz.

Największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym aż 27,46 proc., pochwalić się mógł „Parkiet” (Gremi Business Communication).

>>> „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej. „Super Express” powiększa przewagę nad „Gazetą Wyborczą”

W I kwartale 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do I kwartału 2013 roku zmalał o 15,91 proc. i wyniósł 1 025 egz.

ZKDP

I kwartał

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Dziennik Gazeta Prawna

9 231

53 382

8 114

56 389

Rzeczpospolita

7 277

56 512

4 616

62 331

Puls Biznesu

2 467

11 107

2 162

11 857

Gazeta Wyborcza

1 952

177 834

2 214

216 201

Parkiet Gazeta Giełdy

1 207

4 395

437

3 790

Gazeta Polska Codziennie

434

21 180

505

29 234

Przegląd Sportowy

394

35 030

128

36 903

Fakt Gazeta Codzienna

234

344 642

103

359 043

Super Express

0

156 398

0

159 536


E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” na czele sprzedaży e-wydań. Traci „Gazeta Polska Codziennie”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl